Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de honneybee extractor (emiel-s)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: de honneybee extractor (emiel-s)

    Hey bedankt, max390. Hier heb ik wat aan!

    Comment


      #32
      Re: de honneybee extractor (emiel-s)

      Interessant topic heren, bho maken ik ook een toekomstplan van me maar ik meende dat je minimaal 70 gram wiet nodig hebt om een goed (en naar tevredenheid) resultaat te krijgen. Ik hoop dat ik t fout heb

      Comment


        #33
        http://www.extractionexperts.com/Products.html zij zijn ook actief op Ebay.
        http://www.ebay.nl/itm/Essential-BHO...ht_2901wt_1186

        Kijk zelf maar wat goedkoper is(producten plus verzending), sommige dingen worden niet op Ebay aangeboden en wel op hun eigen site.

        Dan zijn er ook nog professionele extractie systemen http://www.tamisiumextractors.com/ (klik Store), deze zijn eigenlijk gedacht voor parfum extracten.
        Het mooie aan dit systeem is dat je zelf het gas/gasmengsel en hoeveelheid gas kunt vullen in het bovenste busje/potje/gashouder.
        Het is wel heel prijzig.

        Vind de Honey Bee Extractor nogal prijzig op sommige sites vragen €28 of meer(heb ook goedkoper gezien).



        Hoop dat je wat aan de informatie hebt.

        Comment


          #34
          Re: de honneybee extractor (emiel-s)

          Dat heb ik zeker wat aan Max, ik spreek hier met een pro
          Dat je het butaangas ook kan laten ontsnappen door het in de magnetron te doen wist ik niet. Handige tip.
          Ga je ook een vacuum machine kopen? of pompje?

          (Ik meende dat BHO maken not done was op JD-forum, is het inmiddels "toegestaan"?)

          Comment


            #35
            Re: de honneybee extractor (emiel-s)

            Op Youtube zijn vele filmpjes over BHO te vinden(elke gebruiker heeft zijn eigen methode).
            Wat ik heb gezien kwa vacuum pompen, zijn meestal duur(tegen de honderd euro of daarboven).

            Ben nog wel twee vacuum machines tegen gekomen voor €30(handmaatige bediening) maar weet niet of ik deze wel wil kopen, dit omdat ik maar kleine hoeveelheden BHO van afval maak.

            Blijkbaar is het nu ineens wel toegestaan, omdat http://420shop.nl(het jd forum is van hun) nu de Honey Bee Extractorhttp://420shop.nl/honey-bee-extractor.html aanbied.

            Heb iets van 4 gram BHO gemaakt, by the way sommige mensen doen hun BHO in de oven bij lage temperaturen (50 graden celsuis of minder)om het gas eruit te halen.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Nog even wat tips voor de verschillende extractie systemen:

            Extraheren werkt het best als bladeren of bloemen goed zijn fijn gemalen

            Let op! Met een glazen extractie systemen dat het een beetje losjes erin doet en niet teveel aandrukt(explosie gevaar).


            Als je een metalen extractie systeem hebt geld hoe fijner en hoe meer je in de buis doet, hoe meer BHO eruit komt(met minder gas).

            Houd de buis/extractie systeem nooit met blote handen vast, gebruik altijd een sok/washand of ander isolerend iets(wat niet zomaar uit je hand kan vallen en niet statisch is).
            Want anders kun je verbrandingen oplopen(ja je kan verbranden door de kouw).


            Doe alles buiten op een stevige ondergrond zonder vuur in de buurt, of beter gezegd let op jezelf(en eventuele omstanders/anderen) want een ander doet het niet voor jouw.
            Last edited by max390; 4 June 2013, 21:16.

            Comment


              #36
              Re: de honneybee extractor (emiel-s)

              Ik had idd al heel veel verschillende filmpjes gezien op Youtube. Handig dat er nu ook een topic op JD is met veel goede info max

              Comment


                #37
                Re: de honneybee extractor (emiel-s)

                Bijzonder boeiend en leerrijk,daar ik nog wat hoogwaardig knipsel heb liggen dat ik niet zomaar wil weggooien.
                Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                Comment


                  #38
                  Re: de honneybee extractor (emiel-s)

                  Is het resultaat hiervan vergelijkbaar met wat je krijgt met isopropanol extractie?

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #39
                    Re: de honneybee extractor (emiel-s)

                    FF een Copy paste aktie Bron: http://sensiseeds.com/nl/blog/wat-is-hasj/

                    Extractie met een oplosmiddel


                    Een extract, zoals deze hasj die snel gewassen is met isopropanol, is een van de chemisch meest pure soorten cannabis die te krijgen zijn.


                    HoneyBee handig om kleine hoeveelheden te produceren, terwijl het voor grotere hoeveelheden aan te raden is om speciaal gemaakte apparatuur te gebruiken.
                    De HoneyBee bestaat uit een plastic cilinder met aan het ene uiteinde een klein gaatje voor het mondstuk van een busje gas en aan het andere uiteinde een aantal kleine gaatjes. Het gas wordt onder druk de plastic cilinder ingespoten, waar het uitzet en de opgeloste hars door de gaatjes naar buiten duwt, een klaarstaand bakje in.
                    In het geval van alcohol is de snelwasmethode met isopropanol hard op weg het populairst te worden. Deze methode wordt in de VS veel gebruikt door producenten van medicinale cannabis. Bij deze methode wordt de cannabis gedurende zeer korte tijd met pure isopropanol vermengd. Om ervoor te zorgen dat het eindproduct een hoge kwaliteit heeft, wordt maximaal dertig seconden aangeraden. Daarna wordt het mengsel gefilterd met een zeef en gedroogd.
                    Wat is de “beste” soort hasj?

                    Hasj gemaakt met een oplosmiddel is waarschijnlijk de puurste en krachtigste soort die momenteel verkrijgbaar is. Door de verbeteringen in de winningsmethode is het vroegere probleem met achtergebleven sporen van oplosmiddelen grotendeels opgelost. Het werken met vluchtige, licht ontvlambare verbindingen kan echter gevaarlijk zijn. Daarom moet het maken van een eigen extract met behulp van oplosmiddelen alleen geprobeerd worden door diegenen die de bijkomende gevaren kennen en er ervaring mee hebben.
                    Het maken van hasj met water is ook moeilijk, maar kent vrijwel geen van de risico’s die extractie met oplosmiddelen met zich meebrengt. Het puurste eindproduct is vergelijkbaar met dat van een oplosmiddelextract, maar een extract van lagere kwaliteit kan teleurstellend zijn. Veel hasjliefhebbers hebben liever een extract dat is gemaakt met water dan met een oplosmiddel. Een extract met water wordt beschouwd als “schoner”, omdat het niet met mogelijk schadelijke oplosmiddelen in contact is gekomen.
                    Degenen die liever smaak dan kracht hebben, laten de extracten echter vaak links liggen en prefereren drooggezeefde of handgewreven hasj. Hoewel een extract puur en krachtig is, mist het vaak smaak omdat de terpeen uit het plantmateriaal weggewassen is. Aangezien in drooggezeefde en handgewreven hasj meer plantmateriaal achterblijft, wordt de smaak van de ouderplant vaak behouden.

                    Bron nogmaals: http://sensiseeds.com/nl/blog/wat-is-hasj/

                    Comment


                      #40
                      Re: de honneybee extractor (emiel-s)

                      Ok, bedankt

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #41
                        Re: de honneybee extractor (emiel-s)

                        Ik weet niet of ik mij voor deze actie moet verontschuldigen of niet, het enige dat ik weet is dat het zeer goed omschreven is en dat het goede informatie is.

                        Comment


                          #42
                          Re: de honneybee extractor (emiel-s)

                          Was leuk om te lezen hoor. Informatiever dan alleen "ja" zeggen. Al was dat ook voldoende geweest

                          Dat hele gedoe met flessen vol gas leeg spuiten lijkt me alleen nogal riskant. Zou dan zelf eerder kiezen voor die alcohol extractie. Zag iemand dat eerder in de thread ook al aanraden.

                          Vanuit die hoek was ik dus benieuwd of er dan wellicht toch een verschil (voordeel) is aan die gas methode.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #43
                            Re: de honneybee extractor (emiel-s)

                            Foto3296.jpgFoto3297.jpgFoto3298.jpgFoto3299.jpgFoto3300.jpgFoto3301.jpg
                            Ik heb me er zelf eentje ineengestoken en eens getest met een kleine hoeveelheid.
                            Het resultaat was redelijk goed.Foto3290.jpgFoto3291.jpgFoto3293.jpgFoto3294.jpgFoto3295.jpgFoto3305.jpg
                            Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                            Comment


                              #44
                              Re: de honneybee extractor (emiel-s)

                              @ Sole Mio
                              Dat ziet er goed uit.



                              De vraag is nou natuurlijk: hoe ver wil je gaan met extracten.

                              BHO kun je na productie in een vacuum doen en gelijktijdig verwarmen, meestal laat je vacuum tot een bepaalde hoogte stijgen en daarna weer afzaken om het daarna weer vacuum te trekken totdat je een droog koekje krijgt.
                              ScreenShot2011-12-23at85811AM.png honeycomb.jpg

                              Ik vraag mij dan af: wil je er werkelijk zoveel energie(verspillen) gebruiken, volgens mij kun je dan beter droogijs(http://www.linde-gas.nl/nl/products_...ice/index.html) en een Ice-o-lator zak en emmer gebruiken(http://www.youtube.com/watch?v=1buSgDNfGFQ).
                              Dan heb je volgens mij hetzelfde hoogwaardige product(natuurlijk alleen wat er als eerste doorheen is gevallen), wat dan ook schoon is (niet giftig of andere on puur heden).

                              Let wel op met droogijs het is heel koud en zorg voor een goed geventileerde kamer, dit omdat Co2 altijd naar de bodem daalt en zich zal ophopen(en dan tot dodelijke gevolgen kan leiden).

                              Comment


                                #45
                                Re: de honneybee extractor (emiel-s)

                                Euh, waar vind je droogijs? En mooi dat je t hebt getest sole mio

                                Comment

                                Bezig...
                                X