Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Olie op alcohol basis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Olie op alcohol basis

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,
    Ik heb nog wat van mijn kweek van afgelopen zomer over. Afghan Kush. Het zit al vanaf eind september in de weckpotten te curen. Ik wil graag wat olie van maken. Nou is mijn vraag; moet ik het eerst decarboxyleren (in de oven voor 50 min. op 110 graden?) of kan het meteen verkruimeld in de alcohol (94%)? Ik weet dat door de cure proces het THCA en CBDA omgezet wordt in THC en CBD, maar is het raadzaam om het toch nog eerst te decarboxyleren?
    Goetjes

    #2
    Decarben kan door hitte, of door licht, of door blootstelling aan lucht.
    Dat hele verhitten, vind ik persoonlijk
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Dank je wederom voor de mooie uitleg LR2. Alcohol moet ik nog aanschaffen. Maar het wordt zeker consumptie alcohol. Mijn kennis benadrukte het ook al dat het persee consumptie moest zijn. Voor de rest heb ik veel ingelezen en weet wel dat ik geen rare spiritus of ethanol achtige soepjes moet hebben. Dat ga ik wel op safe spelen. 94% moest eigenlijk 96% zijn....vandaar dat je radar afging....hoewel ik ergens had gelezen van 94% consumptie alcohol wat je in Duitsland kan kopen, die mensen ook voor de olie gebruiken. Ben de naam ff kwijt.
      Wat stel jij voor een extractie goedje?
      Ik had ook gehoord dat 70% alcohol goed/beter was. Om de redenen dat het water dieper in de plant doordringt om zo nog meer terpenen en cannabioden eruit te halen. Maar je kan ook wel 20% water in de pot doen bij 96% alcohol. Wat stel je voor in deze?

      Comment


        #4
        Dat Decarboxyleren zijn nog rest verschijnselen van Monty/Flint
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Dat hangt er vanaf shitorino. Met gedroogde wiet zijn alle cellen reeds gebarsten, dan is water eigenlijk onnodig. Water is in dat geval zelfs een beetje storend, omdat het dingen oplost die je misschien niet wilt hebben zoals eiwitten, daarnaast stoot het THC af.

          Qua extractie-middelen ben ik persoonlijk af van ethanol (alcohol) omdat ik voor een lagere prijs dimethylether heb kunnen krijgen. Dat is 1000x gevaarlijker qua ontvlambaarheid en inademen, maar het levert een schoner product op omdat het makkelijker verdampt en vrijwel geen effect heeft op bestaande moleculen. Daarnaast heeft het een lagere affiniteit ("het bindt minder makkelijk") met chlorofyl en andere restjes die je er niet in wilt hebben. Ik doe eigenlijk nooit extracties, maar als ik het zou doen, dan is dat m'n middeltje. Het tast wel plastics aan, dat doet alcohol niet.

          Alcohol verdunnen kan natuurlijk altijd, maar hoe meer water, hoe langer je moet verdampen. En des te meer rommel neem je mee.
          Duitse consumptiealcohol is prima voor wat je wilt doen. Op de tweede plaats - van de alcoholen - zou ik kiezen voor isopropylalcohol (wordt verkocht als bijvoorbeeld electronicareiniger). Let daarbij wel op de zuiverheid, onder de 95% is het een no-go.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Ok dank je...duidelijk verhaal. Ik kijk eerst wat ik kan bemachtigen.
            Mijn kennis kookt het wiet in de olijfolie voor aantal uren. Dan zeeft hij het af. Het is voor een aantal medische klachten. Volgens hem helpt het. Is dat ook een manier?

            Comment


              #7
              Ik vind zelf de hele extractie-stap ook overtrokken. Want inderdaad; THC en CBD lost gewoon op in warme olie. Je zou in theorie niet met alcohol aan de slag hoeven.

              Zelf zou ik olijfolie pakken, extra virgine kan meer opnemen. En dan verwarmen tot maximaal 80 graden, dan een uur zo laten op die temperatuur, dan de toppen controleren of er nog duidelijke hars te zien is. Zo ja, op temperatuur laten en een uurtje later checken. Zo niet, af laten koelen en lauwwarm filteren. Koud kan er nog weleens een koek ontstaan. Bewaren in de koelkast en elke keer (met de dop erop!) flink schudden en omkeren voor gebruik.
              Je zou zeggen dat dat omkeren een overbodige stap is, maar geloof me: na 5 jaar mengen van dingen kom je er achter dat dingen pas goed mengen in buisjes en flesjes als het een keer op de kop gehouden wordt. Zwaartekracht heeft een onzichtbaar maar sterk effect op vloeistoffen. Ik heb weleens meegemaakt dat ik bovenin een fles 0 moleculen per milliliter vond, en onderin een miljard. Al 10 minuten na het mixen. Dat ging om water, olie is wat stroperiger, maar het principe is hetzelfde.

              Punt om rekening mee te houden: noteer hoeveel gram wiet je per volume olie gebruikt.
              Stel je doet 10 gram in 1 liter, en dat werkt, dan hoef je de volgende keer niet 100 gram in een liter te gooien. Als het niet werkt, pak je die ene liter die je had, en doe je er 5 gram bij in dezelfde stappen van verwarmen en filteren. Zo wordt het een beetje sterker.
              Als je dat een beetje goed bijhoudt, kun je een prima stabiel medicijntje voor jezelf brouwen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Zooo...weer een top verhaal. Mn kennis doet dit ook idd. Ik vroeg hem laatst hoeveel percentage thc erin zit?...maar dat is dus een natte vinger werk. Tenminste hij weet het niet precies. Hij zegt ongeveer 10%. Dat lijkt me dus ook lastig om te meten. Ik gaf hem vorig jaar 280 gram kleine topjes en hoogwaardig knipafval....daar had hij 1 liter thc olie van gemaakt. Tja....hoe meet je die %?

                Comment


                  #9
                  Ik weet niet hoe je wiskunde level is, mijn wiskunde zuigt apenballen. Dus ik type het even voor mezelf begrijpelijk uit, als het chinees voor je is, dan moet je het maar even aangeven.

                  Percentage kun je beredeneren als je weet hoeveel je wiet aan THC bevat. Meestal ligt dat tussen de 7-15% droog gewicht. Laten we 12% als gemiddelde nemen voor het gemak.
                  280 x 0.12 (fractie) = 33.6 gram thc van alle toppen gecombineerd, in 1 liter.
                  1 liter olie weegt circa 920 gram.
                  33.6/920*100= 3.6% THC
                  Als je het helemaal correct wilt doen:
                  (33.6/(920+33.6))*100= 3.5%

                  "Ongeveer 10%" is dus nogal overtrokken. Het is lastig om te meten, maar als je het zeker wilt weten, dan weeg je de olie voordat je die 'kookt' en een keertje na het hele proces. Hierbij moet je zo min mogelijk olie verliezen, dus niet met houten lepels werken (daar trekt het in). Nagewicht - voorgewicht = toevoeging. Dan weet je wat er aan gewicht is bijgekomen. Reken dan het percentage toename uit ten opzichte van het begingewicht. Dat is je percentage actieve stoffen die opgelost zijn. Dat zal nooit alleen THC zijn, vaak gaat er ook ander spul mee, maar het geeft een prima indicatie.

                  Ruwe variant van bepalen concentratie actieve stof in je wiet, met voorbeelden:
                  Stel je hebt 500 gram olie, na je kookfestijn weegt het 550 gram, dan heb je een toename van 10%. Als je 400 gram wiet hebt toegevoegd, dan bevat die wiet 50 gram 'actieve stoffen' (AS) per 400 gram product. 50/400=0.125 en 0.125 * 100% is 12,5% AS in je wiet.

                  Bepalen van concentratie actieve stof in je olie, met (onrealistische) voorbeelden:
                  Stel dat je slechts 20 gram wiet hebt toegevoegd, dan bestaat die wiet voor 50 gram uit AS. Wow, dat is wel erg veel.. Meer THC dan top.. Raar voorbeeld. Goede controle altijd om wat extra sommetjes te maken, want als het onaannemelijk klinkt, dan is het waarschijnlijk zo. Als je wiskunde klote is, zoals in mijn geval, dan is er altijd nog logica die een belletje kan doen rinkelen.
                  Stel dat je 120 gram wiet hebt toegevoegd, en daarvan is 50 gram in je olie achtergebleven. Dan bestond je wiet blijkbaar uit 50/120*100 = 41% uit THC. Dat is ook nog erg hoog.
                  Stel dat je 280 gram wiet hebt toegevoegd, en daarvan is 50 gram in je olie achtergebleven.. Dan bestond je wiet blijkaar uit 50/280*100= 17.8% uit THC, dat is wel een mogelijk scenario.

                  Trouwens.. Dit is best een okay methode om cannabinoiden te bepalen in cannabis. Daar ga ik straks eens 'n topic over tikken.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Dit is echt bruikbaar! Dank je wel! Heel blij mee....kan niet wachten op je andere topic....thanks

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                      Dat Decarboxyleren zijn nog rest verschijnselen van Monty/Flint
                      dat doe je enkel als je wiet vers is
                      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                      Comment

                      Bezig...
                      X