Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BHO zo hard als glas geworden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    BHO zo hard als glas geworden

    Korting op 420shop
    Ik heb gister wat BHO gemaakt met een Honey Bee Extractor van 30 gram kleine topjes en suikerblad.
    2x 300ml gas erdoorheen geblast en au bain marie laten verdampen een aantal uur in de schuur.
    In de schaal lag de olie als een soort shatter na wat opwarmen au bain marie kon ik het verzamelen maar het wordt weer als steen/glas als het afkoelt.

    Het smaakt wel prima en wordt er echt knetter van. Ik vind het verder niet erg want het is lekker handzaam zo op deze manier. Maar ik had een honing/wax verwacht.

    Ik heb laatst ook Rosin gemaakt van deze strain en deze was wel honing/waxachtig. De smaak is wel nagenoeg het zelfde.

    Die ik soms wat fout of is het normaal?



    Greetz
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    WoW, mooi spul zeg. Heb er geen verstand van, dus kan je er niet mee helpen. Maar vind het wel mooi om te zien
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      Ja is is ook echt heerlijk het liefst rook ik dat de hele dag haha
      Ik maak met BHO of Rosin tegenwoordig ook e-liquid.
      Het is heel discreet en kan bijvoorbeeld in de bioscoop gewoon zitten smoken en knetter worden zonder dat iemand het in de gaten heeft. Met 4 pufjes is het net of ik een hele joint gesmoked heb.

      Comment


      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Das wel vet ja

      #4
      Ik heb altijd begrepen dat BHO hard wordt, maar ik kan het verkeerd hebben, nog geen ervaring mee. Heb al wel ice-hasj gemaakt met van die zakken, en olie met behulp van alcohol extractie. Meeste filmpjes die ik online heb gezienover BHO lijkt de BHO bijna op gekleurd glas.

      De olie heb ik ook geprobeerd in eliquid op te lossen, maar merk dat dat best tegenvalt. Ik heb eerst geprobeerd de olie op te lossen in PG en dat een dag of 3 in lauw water laten staan. Hoewel een deel van de olie opgelost lijkt in de PG, blijft er toch een bruin laagje op de PG liggen (wat ik denk dat olie is). Ik heb iets minder dan 1ml olie opgelost in 2ml PG, maar omdat ik niet zo heel goed tegen pure PG kan heb ik het verder aangelengd met 7ml VG. Nu heb ik 10ml, met bovenop een klein laagje donkerbruin olie(?) en de rest van de liquid is lichtbruin. Kan ook niet zeggen dat ik er iets van voel (maar goed, dat kan ook door mijn tolerantie komen, eigenlijk weer tijd voor een 2-weken detox).

      Kan je meer vertellen over hoe je de eliquids maakt?
      1e kweek - Mohan Ram (Done)
      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

      Comment


        #5
        Ja hoor natuurlijk, het is vrij simpel maar werk alleen met BHO of Rosin in welke vorm maakt niet uit Shatter/Butter/Honey/Wax dus niet met AHO want hier zitten heel veel plantmaterialen nog in door deze manier van extractie vandaar ook de donkere kleur.

        Dat je van jou methode niets van merkt/voelt snap ik gezien je 10ml aanmaakt met een beetje olie dus dan zakt de THC waarde enorm omdat het zo veel is aangelengd met de PG en VG.

        Zoals ik al aangaf is deze methode heel makkelijk en eigenlijk net zo makkelijk als een joint draaien. Alleen moet je dan al wel beschikken over de Rosin of BHO. Over het maken van Rosin of BHO ga ik verder niet op in gezien dit wel bij iedereen bekend is en ook best makkelijk te maken als je maar genoeg suikerblad en toppen hebt haha want voor je een grammetje Rosin of BHO zul je toch wat suikerblad en toppen moet opofferen.

        Voor de E-Liquid heb je nodig.

        1 gram BHO of Rosin
        2 ML Wax Liquidizer (zie onderstaande link) en nee ik heb geen aandelen ben gewoon enthousiast
        1 shotglas
        1 Spuit met opzuignaald
        en een natuurlijk een e-sig met een 2 ohm coil

        Gooi een gram BHO of Rosin in het shotglas doe er 2ml wax liquidizer bij 15 seconden in de magnetron goed roeren tot alles is opgelost vul de e-sig en smoken maar.

        De smaak is geweldig! Je proef het concentraat erg goed en de wax liquidizer voegt er nog een heerlijke lichte smaak aan toe. Ik heb op dit moment Strawberry Cough maar er is ook Original verkrijgbaar dan proef je alleen de Rosin of BHO.

        Om heel eerlijk te zijn rook ik de laatste tijd alleen nog maar Rosin/Bho in de e-sig het smaakt zo veel beter en wordt er net zo stoned van als van een dikke kletser. Het is ook nog eens discreet en gezonder dan een gewone blow.

        Zet uw favoriete kruidenolie om in een vloeibare E-vloeistof met de Wax Liquidizer-producten.

        Comment


        • MV1977
          MV1977 commented
          Editing a comment
          Thanks voor de extra info! Kijkend naar hoe jij het doet gok ik dat ik inderdaad te weinig olie in te veel PG/VG heb opgelost, iets om mee te spelen dus.

          Van die Wax Liquidizer had ik al wel iets gelezen, maar ik ben niet iemand die 300 euro voor een liter van dat spul gaat betalen. Zeker niet als je er vanuit gaat dat je zelf een liter (gewone) eLiquid kan maken voor onder de 25 euros (litertje PG/VG en een paar lekkere smaakjes).

          Voor de discretie is die 2ohm coil zeker nodig, ik ben eigenlijk een sub-ohmer (0.1-0.6) met een dripper en draai mijn eigen coils, en de wolken die ik blaas zijn op een kilometer afstand nog te zien .

          Mijn go-to smaak is altijd Strawberry/WhiteChocolate geweest, dus die smaak zit nog een beetje in mijn coils, de combinatie met de cannabis smaak is inderdaad wel heel erg lekker moet ik zeggen, mis alleen de high een beetje. Dus "back to the drawing board" en van mijn volgende oogst eens kijken of we nieuwe olie kunnen maken.

        • fitnessfreakK2
          fitnessfreakK2 commented
          Editing a comment
          300 euro voor een liter is wel prijzig inderdaad maar ja je kan ook 15ml voor voor 19,99 bestellen he...
          Van die 15ml kun je ongeveer 22ml heel hoog gedoseerde e-liquid maken. En ik doe met een tankje van 2ml ongeveer een week en dan ben ik de hele week stoned. Met 4 pufjes in het begin van de avond en nog 3 ergens 2 uur later hoef ik verder echt niet meer te hebben.

          Voor die 22ml e-liquid heb je dan wel 7 gram BHO nodig en als je dat moet kopen ben je wel een fortuin kwijt. Maar zoals ik het rook kan ik er 11 weken mee doen dan zonder verder een joint te hoeven roken.

        #6
        Nog een foto van mijn e-juice:

        Deze is gemaakt van Rosin, ik had een blowout gehad omdat ik was schaarhasj tussen de stijltang had gedaan vandaar die paar zwarte puntjes. Normaal is het 100% gouden vloeistof.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • MV1977
          MV1977 commented
          Editing a comment
          Lijkt inderdaad een beetje op wat ik ook heb, alleen is de mijne wat lichter en ligt er een donkerbruin laagje bovenop. Maar nu weet ik op welke kleur ik ongeveer moet uitkomen.

        #7
        Om even terug te komen op de harde brokken glas BHO ben ik ook al achter de oorzaak.

        Ik had gister namelijk nog een run gedaan en nu de topjes en suikerblad super fijn gemaakt met een grinder en 1 bus gas erdoor geblast. De opbrengst was veel hoger als de eerste run omdat er natuurlijk veel meer is de buis past. Er lag nu een dikke laag olie in de schaal die ik zo kon verzamelen dit is dus een mooie goudkleurige wax geworden die kneedbaar is en blijft. De overgebleven olie wat dus als een dunne laag over de bodem lag heb ik weer moeten verwarmen en moeten schrapen zoals in de eerste run het geval was. Dit is weer precies hetzelfde geworden als de eerste run dus een soort van stenen van glas om het zomaar even te noemen.

        Het komt dus door de lage temp purge en dan het schrapen/verzamelen hierdoor wordt het een soort van harde budder.

        Hier een foto van de BHO WAX: (sorry voor de waardeloze foto maar ik kreeg hem niet scherp)

        Ik heb de wax nog niet geproefd maar ik denk dat deze gewoon hetzelfde zal smaken als de glas stenen.

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • MV1977
          MV1977 commented
          Editing a comment
          Enig idee hoeveel aan topjes en hoeveel aan knipafval er in de HoneyBee is gegaan, en wat uiteindelijk de opbrengst aan BHO was? Blijf het toch een interessant iets vinden, dat BHO, maar nog nooit mogen ervaren. Eens kijken of ik ergens een klein stainless steel buis kan vinden om dit ook eens te proberen .

        • fitnessfreakK2
          fitnessfreakK2 commented
          Editing a comment
          Er ging zo'n beetje 15 gram toppen en 15 gram suikerblad in de Honey Bee en de opbrengst was ongeveer 2 gram BHO. Het is wel afhankelijk van de strain natuurlijk. Je kan rekenen tussen de 5% en 15% opbrengst.

        #8
        ...... verkeerde quote

        Comment


          #9
          Thanks man, ben weer een heel stuk wijzer en weer een aantal nieuwe dingen op het lijstje om uit te proberen
          1e kweek - Mohan Ram (Done)
          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

          Comment


            #10
            Succes man, wel even hier op het forum verslag doen he als het is gelukt!

            Comment


            • MV1977
              MV1977 commented
              Editing a comment
              Of course, zodra ik er iets mee ga doen zal ik dat zeker behandelen in mijn "kweek"verslag

            #11
            Maarre...dat rete-dure wax liquidizer is eigenlijk ook gewoon PG

            Wax Liquidizer is a proprietary blend of ingredients including Lab/Medical Grade Propylene glycol or PG.
            Wax Liquidizer is a PG based proprietary blend that includes several levels of PG some of which include PG, PEG200, and PEG400.


            bron
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #12

              Comment


                #13
                mss handig om PTFE te gebruiken heb je geen last meer van bij elkaar schrapen en dergelijke , ga je ook een veel mooier eindproduct mee behalen

                voordeel ptfe : je kan daar rechtstreeks op spuiten , dus nadien moet je niet schrapen of dergelijke , dus dan zal je ook niet zo snel een wax krijgen , als je de juiste temp aanhoud natuurlijk , anders word het butter , wax ofzoverder

                ergens op jd , staan pics van hoe ik het doe en ook met eindresultaat !

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ings-pad/page3
                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                Comment


                • MV1977
                  MV1977 commented
                  Editing a comment

                #14
                @ mv : ik gebruik ook butaan hoor wel gebruik ik een vac


                ivm kleur : je kleur van je eindproduct word bepaald door het gerief dat je gebruikt , freshfrozen geeft het mooiste eindproduct , dit kan je dan nog eens winterizeren om je plantenzooi er uit te halen , dit geeft dan de lichtste kleur !

                blaas je bvb droog gerief , blad trim of buds , dan zal uw kleur zoizo donkerder zijn

                ivm hoe hard je shatter is , dit heeft voornamelijk te maken met op welke temp je verdampt ik doe het verdampingsproces op max 45 graden ! warmer , zal je product ook doen kleuren en 9/10 ook doen veranderen naar wax !

                shatter max 45 graden , wax rond de 55-60 graden


                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                Comment


                  #15
                  voor je eigen wax liquidizer te maken

                  heb je pg 1 liter 16 eu
                  en peg400 1 liter 16 euro

                  mengen 50/50

                  de peg400 is gewoon een pg variant die harsen beter oplost, wax liquidizer is voorgemaakt voor de consumenten die voor de lol willen proberen of niet inwillen verdiepen.

                  succes

                  Comment

                  Bezig...
                  X