Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie heeft ervaring met dme/dexsogas extractie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wie heeft ervaring met dme/dexsogas extractie?

    Korting op 420shop
    Nou dat dus.

    Tegenwoordig gebruikt men vaker dimethylether/mz12x/dexsogas dan butaangas, maar een gebruikershandleiding daarvoor is hier nog niet.

    Dus, wie heeft hier ervaring mee?

    Schijnt dat je minder gas nodig bent en dat er tot 30% meer product uitkomt.

    Last edited by Rreppellsteeltjam; 28 September 2022, 08:52.

    #2
    atmosphere1 misschien?

    Comment


      #3
      Heb geen ervaring met dimethylether, maar vraag me af waar die 30% extra uit bestaat . Met butaan pak je precies dat wat je wil in ieder geval.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Met dme dus meer en schoner en sneller.

        En foodgrade, wat butaangas dus duidelijk niet is.

      #4
      Vooral sneller dan , meer lijkt mij vreemd , met butaan haal je het er uiteindelijk ook wel allemaal uit.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Butaan is geen oplosmiddel, daar kan het verschil door komen.

      #5
      Ether is redelijk goedkoop en vrij zuiver te krijgen. Maar het is belangrijk dat je koud werkt omdat het ontzettend snel verdampt en het is mega, mega brandbaar.
      Zo brandbaar zelfs, dat het gebruikt wordt om koude motoren mee te starten; een klein spraytje is genoeg om een benzinemotor te laten lopen. Een half theekopje vermengd met lucht blaast de voorgevel van je huis.

      Bovendien word je knetter high van het spul, met flauwvallen en hoofdpijn op de koop toe.
      Pluspunt is dat iedereen het kan ruiken en dat het veel gebruikt wordt in synthetische drugs productie, dus als je de politie over je af wilt roepen dan zit je met dimethylether best prima.
      Het vreet plastic aan, dus dat is een belangrijk puntje; werk met glas en niet met plastic.

      Het grote verschil is dat dimethylether in vloeibare vorm kan bestaan op kamertemperatuur, en daarbij heb je niet het bevriezende effect wat je bij butaan hebt. Vloeibare butaan is ongeveer -138 graden. Boven 0 graden werken laat de plantencellen intact en daardoor spoel je minder smerigheid mee. Maar iets beter is om het op 5 graden of ongeveer op 0 te houden om te snelle verdamping te voorkomen.

      Overigens is butaan wel een oplosmiddel. Alle dingen die eindigen op -aan of -een (methaan, ethaan, propaan, butaan, pentaan, hexaan, propeen, buteen, enzovoorts) zijn in de klassieke chemie organische oplosmiddelen. Dimethylether heeft volgens mij ook een officiele naam die eindigt op -aan.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Jawel, dan word het vloeibaar.

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Ik heb ooit gelezen over dexsogas, maar ik weet niet meer wat het is. Als je tijd wilt besparen op extracties dan moet je extracten kopen.
        Je kunt me niet vertellen dat het OK is om 12 weken bloei te accepteren en dan niet 4 uurtjes hebben om een verdamping af te wachten

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Net zoals mz12x is het dme, L, ik wil het proberen vanwege de butaangas smaak, ieuw, en vanwege de tijdwinst.

        Ik heb liever een half uurtje werk dan 4 uur met nabewerking.
        Last edited by Rreppellsteeltjam; 28 September 2022, 08:57.

      #6
      Ik neem aan dat het vast wordt/ bevriest bij erg lage temperaturen.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Hmm, L zegt dat dme vloeibaar is op kamer temperatuur, bevroren gas is vloeibaar.

        Dus dexcogas is eigenlijk dme met drijfgas?

        Mz12x heb je ook nog.
        Last edited by Rreppellsteeltjam; 28 September 2022, 09:03.

      #7
      Het gas word vloeibaar wanneer de temperatuur onder nul gaat bedoeld hij waarschijnlijk . de term 'bevroren' verwijst eigenlijk naar de vaste toestand , en die bestaat ook wanneer het nog kouder word.

      Dexcogas is dimethylether in gasvorm, waarschijnlijk.
      Last edited by atmosphere1; 28 September 2022, 16:53.

      Comment


        #8
        Als je dimethylether onder grote druk brengt, dan kan het best als drijfgas dienen. Dat kan met ethanol ook zelfs; zie maar de filmpjes op dumpert waarbij iemand van die fireball shotjes aan het schenken is, en de vlam in de fles schiet. Als de temperatuur of druk hoog genoeg is, dan kan elke koolwaterstof als drijfgas dienen. Maar ook N2 wordt veel gebruikt. Stuk veiliger.

        Maar gas.. Tsja.. Ik ben er niet van. Een fles dimethylether kost 20 euro per liter ongeveer. Dan zou ik niet met gas lopen klieren en gewoon ouderwets vloeistof gieten zoals je een tinctuur maakt. Desnoods blaas je de boel door met een fietspomp of CO2 patroon van de action.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ik denk dat dexcogas gewoon schonere startspray is.

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Of dezelfde startspray met een ander labeltje.. Wat wil een stokvaste blower met longkanker doen? Een gasflesproducent aanklagen, en negeren dat hij 30 jaar heeft zitten blowen? Ik weet 't niet. Al die gassen en speciale middeltjes..
          Ik ben er niet zo van. Ik heb nog 16 jaar oude BHO vlekken in een oud vest van me. Als dat spul zo slecht afbreekt na 200 keer wassen, dan is het niks voor mij.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Nou, het is gas, met bevriezend metaal en kokend vloeistof enzo.

          Dus misschien stiekem de methaan variant.

          Ja, ik moet het nog afleren.

          Waarschijnlijk een slecht wasmiddel.
      Bezig...
      X