Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AHO Ketonatus Protocol

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    AHO Ketonatus Protocol

    Korting op 420shop
    Dit protocol is voor educatieve doeleinden, en niet voor consumentengebruik. Het innemen van gevaarlijke stoffen kan dodelijk zijn.
    Niets uit dit protocol moet je thuis proberen.

    Dat gezegd hebbende:
    Intro
    Omdat ik veel verhalen lees over het succesvol gebruiken van veel giftige organische oplosmiddelen, heb ik besloten om eens te kijken of ik hier ook mee kan werken.

    Ketonatus alcohol is ethanol-oplossing gemengd met butanon. Butanon is giftig, evenals ethanol. Ethanol heeft een kookpunt (uit mijn hoofd) van 79 graden C. Butanon heeft een kookpunt van 80 graden. Dit is de goedkoopste en meest geconcentreerde alcohol die je zomaar in de winkel kunt kopen.
    Veelal wordt het gebruik hiervan afgeraden omdat er methanol in zou zitten, dit blijkt niet het geval. Toch zou het kunnen, de verpakking rept er niet over en de veiligheidsinfo geeft alleen 'ethanol' aan. Dat is link; een rechtenstudent met gevoel voor humor zou hier best eens 'n flesje van kunnen drinken op basis van de safety sheet. Om vervolgens bijna dood te gaan, en de makers aan te klagen. Kom nou.
    Bij nadere inspectie vind ik ook flesjes die Bergamot bevatten; dat is een super bittere citrusvrucht. Toevallig heb ik daar weleens thee van gezet, en inderdaad als je de schil vergeet te verwijderen, dan zit je de hele dag op het toilet. Probeer dit type ketonatus alcohol te vermijden. Justin kees.

    In theorie zouden deze stoffen allemaal verdampen, en zou er dus geen smaak of geur hiervan moeten achterblijven. Of dit zo is, ga ik testen met mijn neus en mond. Een chemische bepaling zou veiliger zijn, maar dat materiaal heb ik niet in huis. Een vlammetje erbij ga ik wel doen, na het indampen.

    Omdat de THC en andere stoffen gebruik maken van een zwakke binding, is deze makkelijk te breken door verhitting. In theorie, zouden deze stoffen dus van elkaar loskomen bij het indampen op circa 90 graden C. Dan is er uiteindelijk geen butanon of ethanol meer in het resultaat aanwezig. Het zou niet vloeibaar moeten zijn, en niet brandbaar zodra het ingedampt is.

    Het doel: een ganjapil ontwerpen op basis van ethanol extractie en vermenging met zetmeel.
    Verwacht resultaat: droge, onzuivere THC/CBD/CBN kristallen, die opgelost worden in consumptiealcohol of olie om vervolgens gemengd te worden met meel.



    Materiaal
    :
    0.5L pot met afsluitbare deksel
    10mL spuitjes
    45um filter voor op de spuitjes (te groot om chlorofyl mee te vangen, maar klein genoeg om grove delen te filteren)
    koffiefilter (voor grootste materiaal)
    2 x 120 mL 'Ketonatus Alcohol 96%'
    Reageerbuizen voor indamping
    Trechtertje
    Waterbad tot 100 graden C // pannetje met heet water uit de waterkoker
    Consumptiealcohol of olijfolie (extra virgine) om de boel weer vloeibaar te krijgen

    IMG_20151019_205638.jpg

    Opmerkingen: Werk buiten. Zonder vuur. Wees geen mafkees. Lees andere dingen ook even door, want dezelfde veiligheidsnormen gelden hier.
    Denk gewoon na voordat je iets doet. Als je duizelig wordt, zet je spullen uit en ga frisse lucht halen. Zodra je alcohol ruikt, is de dosis in de lucht eigenlijk al onveilig hoog. Vaak doen we daar niet zo moeilijk over, maar besef dat de veiligheidsnorm niet voor niets zo laag ligt.
    Loop je de kantjes er vanaf? Dan kun je best eens maag-, keel- of (slok)darmkanker krijgen. Niet mijn probleem, wel het jouwe. Weet je niet zeker of je het veilig doet? Doe het dan niet.



    Werkwijze:
    - Controleer de zuiverheid van je alcohol; Doe een beetje op een glazen plaatje of alufolie en laat het rustig verdampen. Op kamertemperatuur duurt dat een minuutje of drie. Als het bruikbare alcohol is, dan blijft er geen zichtbaar residu achter. Als je witte verkleuringen of blauwe kleurstof vind, dan werk je met de verkeerde alcohol. Als je daar mee door gaat, dan wordt je ziek. Er kan natuurlijk wat water achterblijven, de alcohol is immers geen 100%, dat is niet erg.
    - Dump je wiet, polm, hasj of knipafval in een potje en voeg de ethanol toe. Protip: wil je zo zuiver mogelijk, begin dan met polm uit je fijnste zeef. Zo krijg je het minste chlorofyl vervuiling (groene kleur, later bruin).
    - Sluit het af, laat het staan. Hoe langer je het laat staan, hoe meer THC er oplost. Maar ook hoe meer andere stoffen. Sommige mensen houden twee weken aan, ik wil eigenlijk maximaal 3 dagen wachten. Na 2 dagen, vandaag dus, is mijn oplossing groen.

    Dan denk je: Misschien valt chlorofyl te centrifugeren, het is immers iets zwaarder dan THC. Ja, dat kan. Op gigantisch hoog toerental. Dat lukt thuis niet met een boormachine en wat ducttape. De slimmerikken die nu aan een dremel denken; wat als je buisje met vloeistof losschiet? Dat wordt een kogel! Daarnaast kan de dremel die disbalans niet aan (ik heb het geprobeerd!).
    Wat ik wel vond, is dat er een bodempje onopgeloste THC in de vloeistof aanwezig is. Dat is gek, zou de alcohol nu al verzadigd zijn? Dat zou best kunnen met al die chlorofyl!


    - Na het wachten, trek een koffiefilter over je pot en giet de alcohol over in een beker.
    - Zuig nu met je spuit de alcohol (door het 45um filter) in de spuit. Of doe het andersom; eerst in de spuit, dan door de filter. Sommige filters klappen open (ploffen!) door te hard drukken, dan is zuigen beter. Sloop een filter om er achter te komen hoe het ding in elkaar steekt. Eventueel zou je een veiligheidsmasker kunnen gebruiken in plaats van een filter, of iets anders met een kleine doorlaatbaarheid.
    - Draai de filter los, en breng de alcohol over in de kom.
    - Zet de KOM in je waterbadjevan 90 graden. Doe dat maar niet met een reageerbuis, stom natuurlijk; je krijgt een geiser! Neem een kommetje. Ik heb toevallig een elektrisch waterbadje (uit een facial steam mask - apparaat van een paar euro), maar neem anders water uit een waterkoker. Een keer of 5-26 opnieuw water moeten zetten kan gebeuren. Houd daar rekening mee.
    - Wacht tot er geen vloeibare stoffen meer aanwezig zijn, de kristallen moeten volledig uitkristalliseren (= keihard worden) anders wijst dit op vervuiling of restjes alcohol. Mocht dit te lang duren, koel het dan af tot koelkasttemperatuur, en kijk of het dan nog vloeibaar is. Als dat zo is; opnieuw verwarmen. Zo niet, dan hebben er misschien zaden in je tinctuur gezeten waaruit olie is losgekomen. Dat telt ook als vervuiling, maar die is niet giftig.
    - Controleer met je neus, en smaak of er nog alcohol/butanon resten aanwezig zijn door goed te ruiken en een beetje op je tong te plaatsen. Alcohol heeft een duidelijk mondgevoel, en zal ook direct 'koel' aanvoelen op je tong. Butanon weet ik niet, maar dat zou je moeten ruiken.

    IMG_20151019_205617.jpg
    Filter met spuit en een buisje met alcoholie

    IMG_20151019_214314.jpg
    Indampen in een glazen schaaltje.

    IMG_20151019_211042.jpgIMG_20151019_210222.jpg
    Zo moet het dus niet. Dit kookt over, richting je gezicht.

    Verwerken tot pil:
    - Los de kristallen op met olijfolie of consumptie(!)alcohol
    - Doe dit op een bakpapiertje, zodat je tafel goed schoon blijft.
    - Meng je extract met bakmeel, maismeel, of iets anders dat goed bindt. Aardappelzetmeel zou ook kunnen. Meng het zo homogeen/gelijk mogelijk. Pers het eventueel aan met een deegroller (vouw het papier dicht natuurlijk).
    - Snijd plakjes of vormpjes uit, houdt rekening met de concentratie; je wilt niet meer binnen krijgen met zo'n pil dan met een normale joint. Bij een joint verbrand de helft extern en die belandt niet in je lichaam. Met een pil krijg je de volle mep, houd daar rekening mee.
    - Bepaal aan de hand van proefondervindelijk testen, de concentratie van een pil. Schrijf dat alsjeblieft ook op je verpakking.
    - Bewaren in de vriezer, zodat het meel niet kan gaan gisten.


    Deze post is onderhevig aan veranderingen. Uit veiligheidsoverweging dien ik te zeggen: wacht gewoon even tot ik klaar ben met resultaten. Het is zonde om wiet weg te gooien, en misschien blijft er toch giftig residu achter. Dat weet ik pas als ik klaar ben.
    Ik ben klaar. Na 3 weken drogen, blijven er mokerharde plakken bruine hars over. Deze versplinteren als glas wanneer je ze breekt. Als er nog alcohol in zou zitten, of propanon, dan zou dat niet kunnen. Werk je dus met ondrinkbare alcoholen, geef je extract dan ruim de tijd om aan de open lucht te drogen. In het begin zal hij vloeibaar blijven, of stroperig, omdat er veel water gebonden is met stoffen die weer binden met THC. Een soort water-thc-ketting met een tussenschakel. Wanneer dat water (en de laatste restjes alcohol) eruit zijn, ben je klaar. Het resultaat is een verpoederbaar, vaste substantie (bij kamertemperatuur) die lichtbruin tot zwart van kleur is. De bergamot is lichtelijk terug te proeven, maar dat kan ook door de wietkeuze zijn, die was van zichzelf al citrus-achtig.
    Last edited by LR2; 14 November 2015, 14:15.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    #2
    Re: AHO Ketonatus Protocol

    Ik lees alvast mee lijkt me interessant.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: AHO Ketonatus Protocol

      Ben ook erg benieuwd.

      Was laatst ook een discussie over het gebruik van bioethanol voor dit doel. Goedkoop verkrijgbare alcohol voor van die sierhaarden. Daar zou dan wel methanol in zitten.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: AHO Ketonatus Protocol

        Het resultaat, na 3 uur indampen en ongeveer 18 uur kamertemperatuur is een zwarte stroop. Erg dik spul. Er lijken geen alcoholresten aanwezig en ook geen butanon. De geur is als hasj.
        De zwarte kleur komt door het chlorofyl, maar het feit dat het een stroop is baart me toch zorgen.

        THC is op kamertemperatuur vloeibaar, dus niet kristallijn. Ik ga het nog eens wassen met water. Alcohol lost daar weer wel in op, maar THC dus niet. Eens kijken of er iets gebeurt.
        Anders ben ik genoodzaakt de boel in de vriezer te smijten, en te kijken wat er dan gebeurt. Misschien na herhaaldelijk koelen + verwarmen, dat het meer richting een vaste structuur gaat.
        Ik rekende namelijk op een vaste stof, dat was ook het uitgangspunt.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: AHO Ketonatus Protocol

          Mooi uitgeschreven. Jammer dat je er geen beeldmateriaal bij hebt. Succes met verder experimenteren.

          Comment


            #6
            Re: AHO Ketonatus Protocol

            Ik heb van iedere stap foto's gemaakt, maar ik wil het even helemaal afronden voordat ik de foto's plaats. Anders blijf ik aan het editten.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: AHO Ketonatus Protocol

              Geupdate met wat plaatjes. Helaas heb ik een nieuwe batch gemaakt, en die gemengd met de oude. Voor de kristallijne vorm moeten jullie dus nog 3 weken wachten.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              Bezig...
              X