Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik heb thee gemaakt maar merk niks :/

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Ik heb thee gemaakt maar merk niks :/

    Wat is de reden dat jij medicinaal cannabis mag gebruiken als ik vragen mag en welk doel wil je bereiken?
    Om nu met medicinaal cannabis in een bioscoop te gaan zitten snap ik niet zo goed.
    Maar maakt wel dat ik snap dat je er niks van merkt..
    Het is een medicijn want jij hebt en geen party drugs,
    Zeker als je net voor de eerste keer gaat proberen doe je dat niet in een bioscoop maar op een plek waar je je er aan kan over geven
    Bioscoop is film naar paar uur afgelopen en moet je naar huis

    Groetjes Bella
    Last edited by belladonna; 21 January 2010, 22:33.
    God was never on your side..

    Comment


      #17
      Re: Ik heb thee gemaakt maar merk niks :/

      Wel ik heb het syndroom van Gilles de la Tourette en las dus dat wiet daar tegen wil helpen. Dat de drang van tics verdwijnt/vermindert. En bij mij komt de drang en krijg ik meestal veel last in drukke situaties, zoals dus een bioscoop/cafe/school/etc... Thuis ben ik meestal stukken rustiger, dus begrijpelijk dat ik dan misschien niet zoveel verandering merk. Vandaar dat ik denk dat de bioscoop het verschil moet maken voor mij.

      Mijn doel is dus dat de drang dat ik mn tics kwijt moet vermindert. Dus mij rustig en relaxt voelen zou daarbij heel goed kunnen helpen.

      Groeten!

      Comment


        #18
        Re: Ik heb thee gemaakt maar merk niks :/

        Hoi
        Oke nu snap ik het een beetje meer.
        Wat je kan doen bv is maak wat wiet thee en drink er een kopje van voor dat je naar de bioscoop toegaat , zorg dat iemand anders de auto rij zo dat jij die last niet hebt.
        Ga dan naar de bioscoop het kan wel een uurtje duren voor jr wat gaat merken vergeet dat niet,
        Je ticks zullen niet meteen helemaal weg gaan dat moet je ook niet verwachten.
        Drink gewoon de thee ga naar de bioscoop en laat het maar gewoon op je af komen.
        Probeer achter in te gaan zitten op een rustige plek en houd je ticks niet tegen op dat moment
        Kijk maar wat je voeld of hoe je het ervaart.
        Ik denk dat je je eigen iets meer zal kunnen ontspannen en dat je minder nerveus zal zijn.

        Laat je weten hoe het was groetjes Bella
        God was never on your side..

        Comment


          #19
          Re: Ik heb thee gemaakt maar merk niks :/

          Ik had al geregeld dat iemand anders rijd.

          Maar ik had nog even 1 vraagje, ik weet niet of jij dat weet.
          Hoe langer je de wiet in kokend water laat liggen trekken, hoe meer de werkzame stof in de thee trekt? of hoe moet ik dat zien... Anders maak ik het straks al klaar, en warm ik het vanavond weer op.

          Het nadeel van het apothekers recept is dat het nogal kort en standaard is. Weinig uitleg hoe je de thee zo goed mogelijk maakt.
          In slechts 3 stappen wordt mij uitgelegd hoe je thee maakt...
          1. doe 1 gram in 1 liter kokend water
          2. laat dit 15 min doorkoken in een pan
          3. zeef de thee
          En als ik dan lees op sommige sites dat THC niet (goed) wordt opgenomen in water en dat je er iets vettigs bij moet doen zoals boter of volle melk, dan vraag ik me af waarom ze dat niet in het recept van de apotheek zetten.

          Groetjes!

          Comment


            #20
            Re: Ik heb thee gemaakt maar merk niks :/

            Je moet de thee niet zeven alles op drinken want dat zijn juist de bestand delen die je nodig hebt.
            Laat je theetje 30 min pruttelen.
            Voor je gaat warm je een kopje op en drink je dat op.
            Nou ik ga er van uit dat ze bij de apotheek denken dat je de wiet gaat roken of verdampen.
            Normaal gezien kook je 1 liter water met 1 gram wiet en dat kan je in de koelkast bewaren.
            Goed roeren voor je kopje in schenkt en dan evt wat melk er bij verwarmen en op drinken.
            En de rest kan je week bewaren.

            Kom je thuis van de bioscoop en heb je helemaal niks gemerkt dan neem je thuis nog een kopje en duik je lekker de bank op.

            Hoop dat het gaat lukken suc6 en laat ons weten hoe het gaat

            groetjes Belladonna
            God was never on your side..

            Comment


              #21
              Re: Ik heb thee gemaakt maar merk niks :/

              Niet zeven? Ik heb geen poeder gekregen van de apotheek. Gewoon een propje plant. Maar ik zal het is fijn maken met een mes, en dan kan ik het in principe wel opdrinken

              Bedankt voor je tips!

              Comment


                #22
                Re: Ik heb thee gemaakt maar merk niks :/

                THC en andere canabedoiden lossen niet op in water. In feite is het scheiden van de werkzame stoffen door middel van water een heel slechte manier om dit te doen. Door de water beweging van het koken en de hoge temperatuur probeer je zo de trichomes te scheiden van het blad. Dit gaat tot in beperkte mate ook wel. Echter de hars waarin de thc en de andere werkzame stoffen zitten zullen niet oplossen in je water maar simpelweg bezinken in de thee en op de bodem terechtkomen. Wel zullen er allerlei andere stoffen in het water oplossen die de thee de smaak en geur geven. dit zijn echter niet de psychoactieve stoffen. Dus altijd goed roeren voor je inschenkt. Van een kopje wietthee van 1 gram/liter word je echt niet high of stoned. dan zou je al die hele liter moeten drinken. Het zal enkel wat ontspannen. De trichomes Die de werkzame stoffen bevat gaan gemakkelijk door een theezeef heen. Dus zeven kan geen kwaat.

                THC lost wel op in alcohol, dierlijke vetten en olien. Vandaar de volle melk of roomboter in vele recepten.
                Als basis van vele recepten kun je goed cannabisolie gebruiken.

                Grtz

                Comment


                  #23
                  Re: Ik heb thee gemaakt maar merk niks :/

                  Hoi

                  De cannabis leg je even naast de verwarming neer zo dat het goed droog is en dan verkruimel je het helemaal. Stokjes natuurlijk niet en takjes ook niet.
                  Alles verkruimelen zo klein mogelijk maken.
                  Doe het in 1 liter water en je weet het wel he.

                  Ik weet niet waar monty zijn Info vandaag heeft maar Medicinale cannabis is Goed voor thee
                  Anders had jij het nooit gekregen.
                  Ten 2 de de werkzamestoffen moet je allemaal tot je nemen dus NIET zeven en alles op drinken
                  Neem echt niet meer dan 1 kopje vanavond als je naar de bios gaat.
                  De cannabis waar Monty over praat en zijn info heeft is normale cannabis
                  en geen Medicinale cannabis. En dat werkt echt heel anders en heeft ook een veel ander doel.
                  Belangrijk is Goed roeren in je kopje en alles op drinken.

                  groetjes en suc6
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #24
                    Re: Ik heb thee gemaakt maar merk niks :/

                    Medische en gewone cannabis, althans de werkzame bestanddelen, lossen absoluut niet op in water, ook niet als er thee wordt toegevoegd. De werkzame bestanddelen van cannabis lossen wel volledig op in bepaalde vetten, alcohol en bepaalde gassen, zoals NLG- en LPG-achtigen, althans tot het verzadigingspunt is bereikt. Dit proces noemt men in de natuurkunde dissolutie. Als er door het koken van cannabis in water (een deel) van de bestanddelen vrijkomt dan gebeurt dat in de vorm van neerslag. Dit is een geheel ander proces, wat precipatie wordt genoemd. Vandaar het roeren, waardoor de neerslag zich verspreid door het water.
                    Last edited by Xtreme; 22 January 2010, 15:28.

                    Comment


                      #25
                      Re: Ik heb thee gemaakt maar merk niks :/

                      Ik weet niet waar monty zijn Info vandaag heeft maar Medicinale cannabis is Goed voor thee
                      Anders had jij het nooit gekregen.
                      Ten 2 de de werkzamestoffen moet je allemaal tot je nemen dus NIET zeven en alles op drinken

                      Comment


                        #26
                        Re: Ik heb thee gemaakt maar merk niks :/

                        Monty, als je het groen mee opdrinkt dan krijg je de delen die niet door precipatie zijn vrijgekomen ook binnen. Een meer volkomen manier om thee te trekken is eerst de wiet geruime tijd in alcohol zetten en vervolgens zeven en nadien de alcohol oplossing mengen met water en vervolgens koken of in ieder geval verhitten tot boven de 70 graden. Hierdoor verdampt de alcohol en de thc e.d. zakt in de vorm van bezinksel naar de bodem. Dus ook nu weer roeren voor gebruik.

                        Comment


                          #27
                          Re: Ik heb thee gemaakt maar merk niks :/

                          Ah kijk, ik had daar idd wel al van gehoort maar je omschrijft het zeer duidelijk. thanks. Toch ook eens proberen op die manier.

                          Grtz

                          Comment


                            #28
                            Re: Ik heb thee gemaakt maar merk niks :/

                            Ik Wil niet lullig doen maar als je Medicnalecannabis van een Dokter krijgt
                            dan houd je aan het gebruik dat hij je voor schrijft!
                            Of thc nu oplost in water of niet is helemaal niet belangrijk.
                            Het belangrijkste is dat hij alle bestandelen binnen krijgt op de thee manier aangezien dat de manier is die hij voor geschreven krijgt.

                            Deze medicinale Cannabis kan je echt niet vergelijken met normale cannabis.
                            De werking is veel anders en het doel ook.
                            En de manier waarop deze cannabis gemaakt word is veel anders dan wij doen en weten.
                            Tis ook niet de bedoeling dat hij bij gebruik stoned word of high of wat dan ook de bedoeling is dat hij er vertrouwen in heeft en dat het hem helpt bij zijn tick en dat het hem rust geeft.

                            Daarnaast is dit een medicinaal deel en niet de bedoeling voor een discusie
                            over hoe cannabis werkt altans niet als iemand vraagt over hoe zijn medicinaal cannabis te gebruiken.
                            Want dat zal wel het laatste zijn waar hij behoefte aan heeft.
                            Belangrijker is dat hij ontspannen is en er vertrouwen in heeft
                            Het is belangrijker dat we ons houden aan wat de ards ons zegt.

                            P.s er zijn genoeg mensen die cananbis gewoon eten hup een plukje zo in het mondje de maag in en ons eigen vet enz zorgt er voor dat het werkt.

                            Groetjes
                            Last edited by belladonna; 22 January 2010, 18:06.
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #29
                              Re: Ik heb thee gemaakt maar merk niks :/

                              Werking en toepassingen
                              Wat doet dit medicijn en waarbij wordt het gebruikt?
                              Over de werkzaamheid van cannabis worden steeds meer onderzoekgegevens bekend.
                              Maar er is nog meer wetenschappelijk onderzoek nodig.
                              In de praktijk is cannabis werkzaam gebleken.
                              Uw arts zal cannabis pas voorschrijven als reguliere behandelingsmethoden onvoldoende werken of wanneer er te veel bijwerkingen optreden.

                              De belangrijkste aandoeningen waarbij cannabis wordt gebruikt, zijn MS (Multiple Sclerose) en ruggenmergschade, kanker, aids, misselijkheid en braken, chronische pijn en het syndroom van Gilles de la Tourette.
                              Hoe cannabis werkt bij deze aandoeningen is niet precies bekend.

                              Hoe snel en hoe lang cannabis werkt is per persoon verschillend en hangt ook af van de manier waarop het wordt gebruikt.
                              De thee begint na een half tot anderhalf uur te werken.
                              De inhalatie werkt sneller, al binnen enkele minuten.
                              De werking van de thee is na twee tot drie uur maximaal, van de inhalatie na vijftien minuten.
                              De werking houdt vier tot acht uur aan.


                              Tics

                              Cannabis wordt gebruikt bij het syndroom van Gilles de la Tourette.
                              Het syndroom van Gilles de la Tourette gaat gepaard met tics.
                              Tics zijn plotselinge bewegingen of het doen van uitspraken die niet zijn tegen te houden en steeds weer terugkomen.
                              Cannabis gaat de tics tegen.



                              Maken van theeDrinken van thee


                              Bron
                              God was never on your side..

                              Comment


                                #30
                                Re: Ik heb thee gemaakt maar merk niks :/

                                Ik neem terug dat ik niks heb gemerkt.
                                Ik had gisteren wat thee gezet met roomboter, gezeefd en opgedronken vlak voordat ik weg ging. Nu had ik iets te veel gedronken en werd ik me toch draaierig :/ Dus dat doen we nooit weer. Volgende keer maar weer per kopje en dan een half uurtje wachten.
                                Vooral omdat ik voorgaande dagen niks voelde dacht ik nu gewoon weer 0.5 gram op te drinken. Blijkbaar werkte het nu wel en al sla je me dood, ik weet niet eens meer waar de film over ging ... Na de film was de kracht afgenomen en voelde ik me weer wat helderder worden. Ik had niet verwacht dat thee zo'n impact kon hebben op me Blijkbaar moest mijn lichaam er toch aan wennen ...

                                groetjes!

                                Comment

                                Bezig...
                                X