Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tegenstrijdigheden in THC olie (AHO) maken....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tegenstrijdigheden in THC olie (AHO) maken....

    Korting op 420shop

    #2
    Een plant bestaat nooit uit 100% Thc dat verschil per plant.
    Vraag me ook af waar je deze info vandaan heb gehaald?
    <--Ik ben de weg ook een beetje kwijt in deze olie zoek toch ben benieuw wat voor antwoorden je gaat krijgen.

    Gr Belladonna

    P.s de bereiding wijze van jou info snap ik wel ook het aan leng gebeuren met Olijfolie 2x5 tis anders behoorlijk sterk spul hoor
    ben er voor zichtig mee
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Nee...een plant niet, maar de extractie ervan. Dit komt bij medischewiet.com ofzo....


      Comment


        #4
        Ik heb de wiet toen 48 uur laten weken met af en toe stevig roeren en schudden. Na 24 uur had ik een stukje plantmateriaal onder de microscoop bekeken maar er zaten nog erg veel harsbolletjes /trichomen op het plantmateriaal. Vandaar ik er nog 24 uur aan heb vastgeplakt, daarna nog steeds enkele trichoomsteeltjes zichtbaar. Ik vond dat zelf tegenvallen vandaar ik nu heb ge-extraheerd met dexso. Hier bleef geen spatje hars achter.

        Direct de wiet in de olijfolie schijnt ook een manier te zijn, maar ik heb daar geen ervaring mee.

        Hash maken en deze daarna verdunnen met olie zou ook moeten kunnen.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Had jij dan 96% alcohol Stemma? En had je ook de wiet ook heel fijn verkruimeld?



          Comment


            #6
            Ja ik had 96% weingeist maar de wiet niet fijn verkruimeld omdat ik dacht dat dat niet uitmaakte omdat de plantdelen allemaal ruimschoots bedekt werden door de alcohol. Roeren was wel echt nodig. De 2e keer met dexso heb ik het zelfs door de keukenmachine gehaald om zoveel mogelijk in de extraheerbuis te krijgen.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Ik kreeg net een tip om het 2 a 3 dagen te weken. En het feit om je wiet fijn te kruimelen zal wel te maken hebben met het beter doordringbaarheid van de alcohol. Ook was het beter om je wiet eerst voor paar uur in de vriezer te doen voordat je verkruimeld.

              Comment


                #8
                Ja dat had ik toen ook gelezen, dan laten de harsbolletjes makkelijker los. Maar het leek mij dat ze dan al los laten tijdens het verkruimelen? Dan je grinder ook in de alcohol?
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  60% THC komt doordat alcohol ook andere stoffen oplost. Zoals chlorofyl. Chlorofyl weegt nogal veel, ten opzichte van THC. Dan zijn er nog eiwitten die oplossen in alcohol, en nog suikers, en nog een boel andere stoffen.
                  Ik vind het nog een aardig hoog percentage eigenlijk, werkelijk zal je dichter bij de 35% zitten gok ik.

                  Hoe langer je weekt, hoe meer van die cel-stoffen er mee komen. In een korte flush, zoals het afspoelen met ether in het geval van Dexso, krijgt het oplosmiddel niet goed de kans om binnen te dringen in de cel. Dat is ook helemaal niet nodig als het om de harsen gaat, die aan de buitenkant zitten. Je krijgt dan een zuiverder product, dat ook een hoger percentage heeft.
                  Met verkruimelen, bevriezen, etc. breek je de cellen kapot, niet alleen de harsbollen. Je krijgt dan vanzelf meer restjes mee in je eindproduct.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Dank je voor de opheldering!
                    Als je gaat voor medisch olie met zo breed mogelijk spectrum is het dan verstandig om langer te weken/verkruimelen?
                    Last edited by shitorino; 10 February 2017, 17:47.

                    Comment

                    Bezig...
                    X