Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietpleister voor Fybromialgie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Smeer eens wat olie op je huid je merkt er geen fuk van hoor daarom zijn die pleisters er niet. Simpel . Heel hard denken dat het werkt dat helpt ook zonder pleister
    God was never on your side..

    Comment


      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
      Smeer eens wat olie op je huid je merkt er geen fuk van hoor daarom zijn die pleisters er niet. Simpel . Heel hard denken dat het werkt dat helpt ook zonder pleister
      Ik heb veel met nicotine oplossingen gemixed toen ik nog dampte, dat was opneembaar via de huid, kan me niet voorstellen waarom thc dat niet zou kunnen.
      Gewoon ff wat soft tissue vinden.

      Comment


        #18
        Smeer het op je huid probeer het een zie. Pure olie i heb het allemaal gesmeerd en niks . Je ken ook geen wonderen verwachten van dit plantje
        God was never on your side..

        Comment


        • Bringdown
          Bringdown commented
          Editing a comment
          Ik kan je garanderen dat je huid het wel opneemt hoor, ik denk alleen niet dat het het effect heeft wat jij denkt dat het zou moeten hebben.

        #19
        Nicotine (eindigend op -ine) is een andere stofsoort dan cannabidiol (eindigend op -iol).
        Nicotine is vrij opneembaar, tenminste, meer opneembaar door de huid, dan de op kamertemperatuur vaste stof canabidiol.

        Cannabidiol heeft, net als curcuma, een transporter nodig. Iets wat door de huid wordt opgenomen, waardoor het onder de huid belandt. Hier zitten twee praktische hindernissen aan: de huid is bedoeld om dingen buiten te houden, behalve water. En CBD is enkel oplosbaar in organische stoffen (dingen die ook op -ol eindigen bijvoorbeeld). Een derde probleem is dat, zodra het door de huid dringt, het in de bloedbaan belandt. Daarna gaat het door het hele lijf. Vandaar dat een nicotine-afkick niet enkel in je elleboog gebeurt, maar door je hele lijf.

        De eerste barriere, de huid, is het moeilijkst te overwinnen. Er zijn maar weinig stoffen die de huid penetreren zonder schade aan te richten, en veel daarvan kunnen geen cbd dragen. Ik ben geen dermatoloog, en geen arts, en het menselijk lichaam boeit me eigenlijk weinig behalve vrouwelijk schoon.. Ik heb dus geen idee wat men daarvoor zou kunnen gebruiken. Maar ik denk aan dingen als wolvet, glycerol, glycerine, propyleen glycol. Men zou bij een dermatoloog kunnen informeren of er zulke stoffen op de markt zijn, of dat er zelf proefondervindelijk geexperimenteerd moet worden.
        Als die stof ook nog eens CBD kan 'dragen' dan zijn dat twee vliegen in een klap. Kan dat niet, dan kost dat nog wat extra werk: uitzoeken hoe dat wel kan.

        Dan nog, als bij olie de dosering niet goed te sturen is.. Waarom zou dat bij een pleister wel zijn? Zolang je niet weet wat er in de pleiser gaat, heb je ook geen enkel besef van hoeveel inname er plaatsvindt.



        Dat is praktisch op te lossen, in heel grove mate, via een additietest.
        Neem een fles wasbenzine uit de koelkast (gekoeld betekent minder verdamping), weeg die tot op de miligram precies.
        Neem een top, weeg die tot op de milligram precies.
        Doe de top in de fles, laat die een dag staan.
        Haal de top er uit, weeg die direct (met zo min mogelijk verdamping) tot op de mg precies.
        Weeg opnieuw de fles tot op de mg precies.
        Laat de top volledig opdrogen en uitdampen, weeg die opnieuw.

        Fles = Gewicht A
        Top = Gewicht B
        Fles na trekken, zonder top = is gewicht C
        Top nat = gewicht D
        Top droog = gewicht E

        We weten nu hoeveel de fles weegt (A) en hoeveel de top weegt (B).
        De fles na het trekken weegt C. Maar aangezien er wat wasbenzine mee komt bij het verwijderen van de top, tellen we daar D-E=... bij op. Dat levert getal F op. Zo weten we hoeveel de fles in totaal qua gewicht heeft toegenomen.
        Door F van gewicht A af te halen (of andersom als je mentaal niet dat minnetje kunt wegdenken) zie je hoeveel stoffen er zijn opgenomen door de wasbenzine.
        Dat gewicht zou gelijk moeten zijn, of in de buurt moeten komen bij gewicht E-B. Zo niet, neem dan een gemiddelde.

        Deze methode heeft 2 meetmanieren: meten wat er bij komt in de wasbenzine, en meten wat er uit de top gaat in de top.
        Als je weet wat dat gewicht is geweest, dan kun je een percentage oplosbare stoffen bepalen.

        Voorbeeldje:
        A = 1000.000 gram.
        B = 10.000 gram
        C = 1001.000 gram.
        D = 09.500 gram.
        E = 09.000 gram.

        Fles weegt dus 1000 gram. De top weegt 10 gram. Na het trekken en verwijderen van de top weegt de fles 1000.500 gram.
        De top die er uit komt, weegt nu opeens 9.5 gram en na het drogen 9 gram.
        We zien dat de fles 0.5 gram is toegenomen in gewicht, terwijl we er 9.5-9=0.5 gram wasbenzine uit gehaald hebben. Het werkelijke gewicht van de fles was dus 1001 gram.
        Dat betekent dat we 1 gram toename hadden. Omdat we 10 gram toppen in de fles gedaan hebben, zat daar in totaal dus 1 gram actieve stof op. Dat komt neer op 10% oplosbare stoffen.
        We zien ook dat de toppen in het begin precies 10.000 gram wogen, maar na het trekken en drogen, slechts 9 gram. Dat is een afname van 1 gram, ofwel 10%. Die stoffen zitten nu in de wasbenzine.

        Hoe groter je dit doet, hoe preciezer de uitkomst. Maar ik verwacht niet dat mensen honderden grammen wiet gaan gebruiken. Ook weegschaaltechnisch is dit lastig, het is niet makkelijk om een weegschaal te vinden die zulke grote gewichten aan kan.
        De test is ook te doen met alcoholen of isopropyl of butaan, alcohol verdampt minder snel maar het oplossen duurt ook langer. Alcohol trekt in hoge percentages ook water aan, wat het gewicht kan verstoren.

        Je zou eventueel ook een drievoud kunnen doen van enkel de topweging. Herhaal het trucje van wegen voor het soppen, en wegen na het uitdrogen, tenminste 3x met 3 verschillende toppen van dezelfde plant en maak een gemiddelde.

        Veel dichter bij een concentratiebepaling kunnen we niet komen op dit moment. Niet zonder dure tests.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Een heel sterk voorbeeld van een placebo-effect Meglow
          Maar goed, weet je, als het werkt voor mensen om de pijn te stillen. Dan werkt het. Misschien zit de pijn tussen de oren, ik weet zeker dat pijndemping ook voor een groot deel tussen de oren zit. Na de onderzoeken over Wim Hof gelezen te hebben, begin ik in te zien dat we weinig weten over hoe ons brein ons hele lichaam bestuurt, en voor de gek kan houden. Als het niet de werkzame stof is die iets doet, maar het brein zelf die pas geactiveerd wordt door het smeren, dan zou ik lekker smeren!
          Als men daar mee vrij is van pijnklachten, dan heb ik daar niets op tegen.
          Elke keer dat we denken alles te weten, komen we erachter dat er nog een diepere laag bestaat. Dat is mega interessant! Maar ook erg verwarrend, en heeeeel makkelijk om dan te gaan leunen op de eerste laag.
          Het kan ook nog altijd zo zijn, dat het toch door de huid dringt, maar dat we nooit hebben kunnen bewijzen of aantonen dat het gebeurt. We hebben tot nu toe enkel kunnen aantonen.. dat we niet konden aantonen dat het door de huid komt. Misschien is de testmethode niet goed genoeg, of misschien hebben de wetenschappers zelf een fout gemaakt. Dat is in de medische wetenschap een gigantisch probleem waar niemand een antwoord op heeft.
          Ik haalde hiervoor curcumine aan, een stof die ik in mijn vrije tijd onderzoek. Die wordt niet door het lichaam opgenomen, de literatuur is er duidelijk over.. Tenzij iemand graag zwarte peper eet. Door de stof piperine uit zwarte peper kan opeens 2000x zoveel curcumine het lichaam binnendringen en daar serieuze ontstekingen remmen. Vertel dat eens aan een dokter! Die zegt waarschijnlijk dat je een mafklapper bent; curcumine werkt niet, het is een indianentrucje, een wassen neus. Omdat tot enkele jaren geleden, geen mogelijkheid tot opname in het lichaam gevonden was. Mensen die het spul aten, waren gezonder, maar dat moest en zou door iets anders komen..
          In de plantenwetenschap kom ik ook dagelijks dingen tegen die onmogelijk zouden zijn, die niet konden, totdat ze opeens gaschromatografie gingen toepassen. Bepaalde stoffen bleken toch overal te zitten, maar de oude testmethoden konden ze gewoon niet vinden! Die optie moet altijd open blijven, denk ik.

        • Meglow
          Meglow commented
          Editing a comment
          Je snijdt een dierbaar onderwerp aan, LR2.
          Ik heb hier een plank vol boeken over psycho-fysieke aandoeningen en dan met name chronische pijn; de grootste westerse epidemie die dit moment heerst (VS 1 op 3, EU 1 op 4)!! Echt zo'n onderwerp waarvan velen zeggen: 'Ja, ik kan me voorstellen dat iemand door emoties (angst, woede, schuldgevoel, verdriet, etc.) lichamelijke klachten kan krijgen, in stand houden of verergeren... maar mijn klachten zijn puur fysiek hoor!!...'.
          Ik zou hier zo een flinke boom over dit onderwerp op kunnen zetten, echter jarenlange ervaring leert mij dat weinig mensen hieraan willen als ze al niet boos of geirriteerd raken omdat ze het als een persoonlijke aanval interpreteren. Ik heb echter door de jaren heen meerdere mensen een fijner leven kunnen geven door deze kennis over te dragen, dus bij deze... mocht iemand interesse hebben dan kunnen ze me pm'en voor wat linkjes naar websites en boeken over dit onderwerp.
          Meerdere studies hebben inmiddels aangetoond dat pijn een product van de hersenen is. Pijnreceptoren bestaan niet, hoe gek dat ook moge klinken. Nociceptoren en andere receptoren nemen alleen fysieke veranderingen waar, maar het is aan de hersenen om die signalen een betekenis te geven (pijn!) en er een eventuele fysieke reactie aan te verbinden. Dit is bv. de reden waarom mindfulness/meditatie een positieve invloed kan hebben op pijnklachten. Maar goed, ik heb alweer teveel getikt... hier laat ik het bij

        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Als ik een hap uit een appel neem, belandt hij pas in mijn buik als ik hem doorslik

          Lichaam en psyche zijn inderdaad voor velen inderdaad een precair onderwerp Meglow. Maar ze zijn echt nauw met elkaar verbonden.

        #20
        Like i said, er is altijd nog soft tissue

        Comment


          #21
          Pijn is een vreemd iets
          God was never on your side..

          Comment


          • Bringdown
            Bringdown commented
            Editing a comment
            Pijn is stiekem alleen maar de hersenen die jou vertellen dat er ergens iets mis is, het is niet fysiek, en ja, hersenen zijn vreemd.

          • belladonna
            belladonna commented
            Editing a comment
            Wel nee ook dat is niet waar. soms geven de hersens een seintje dat je pijn hebt maar dat is helemaal niet waar. chronische pijn bv das een fout seintje

          • Bringdown
            Bringdown commented
            Editing a comment
            Maar een fout seintje is ook een seintje.

          #22
          O krijg nu seintje dat ik moet plassen
          God was never on your side..

          Comment


            #23
            Volgens mij mag er best wel wat meer aandacht worden gegeven aan de pleister, je ziet ze nu overal tevoorschijn komen in o.a. vitamines, melatonine, energie en ik zie ze ook met hemp extract (cbd) op amazon staan in zowel amerika als europa. Het grote voordeel ten opzichte van pillen is dat het niet door lever hoeft waarbij het afgebroken kan worden (en je lever is elke dag anders). Als ik op internet struin kom ik ook ontzettend veel goeie informatie tegen over pleisters maar ben wel benieuwd of mensen hier zoiets al eens hebben geprobeerd...

            Comment


              #24
              Grote nadeel is dat het niet werkt
              God was never on your side..

              Comment


                #25
                Dus nicotine pleisters werken ook niet volgens jou?

                Comment


                  #26
                  Cannabis nicotine is heel wat anders
                  Cannabis gaat je niet helpen via een pleister
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #27
                    Het geen met de CBD olie is dat je het 3 minuten onder je tong moet houden (3x per dag) zodat het rechtstreeks in je bloedbaan terecht komt. Doe je dit niet dan moet het door de darmen, verwerkt worden door de lever etc. dat is wel bekend bij iedereen. Ik heb nu vrij veel over de pleisters gelezen, vitamine, melatonine, CBD noem het maar op en het voordeel is dus dat ze het voor elkaar hebben gekregen (zoals ik lees overal) dat het rechtstreeks het bloed in gaat waar het ook moet komen...

                    Comment

                    Bezig...
                    X