Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Isopropyl Alcohol voor wietolie ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Isopropyl Alcohol voor wietolie ?

    Korting op 420shop
    Kan je Isopropyl alcohol gebruiken om olie te maken?
    Ik maak al olie dus ken het proces, maar de consumptie olie is nogal duur.

    Isopropyl alcohol kost de helft, en op de website van degros staat er zelfs bij om wietolie te maken maar ik heb mn bedenkingen.

    Isopropyl alcohol 99,9 procent heeft een groot aantal industriële en huishoudelijke toepassingen. Door het goede oplossen van vettigheid.

    #2
    Consumptie olie ... daar bedoel ik natuurlijk consumptie alcohol.


    Greetzzz

    Comment


      #3
      deze gebruik ik altijd:

      http://www.delhaize.be/nl-be/shop/Dr...33100251180000
      No Mercy Supply - No Mercy Shop

      Comment


        #4
        Isopropylalcohol kun je alleen gebruiken voor middelen die niet oraal genomen worden, of middelen die volledig uitgedampt zijn na extractie.
        Voor wietolie zou ik het afraden, in de eerste instantie omdat het giftig is, in tweede instantie omdat je ook vetten en wassen oplost die wat minder lekker zijn.
        Een plant zit bedekt met een laagje was ter bescherming. Die laag is qua gewicht even veel als totale THC op een plant. Dus je houdt dan slechts een 50% 'actieve stoffen' mengsel over.

        Ethanol heeft dat effect ook, maar veel minder.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door roy View Post

          Comment


            #6
            Denk niet dat je nog veel goedkoper kan dan die 20 eurie das al behoorlijk goedkoop.

            Comment


              #7
              Meer wiet gebruiken dan.
              Als je 5 grammetjes wiet gaat extraheren met 1 liter alcohol, dan smijt je geld weg.

              Pak je het goed aan, dan kun je best een goede 500 gram wiet extracten met 1 liter ethanol.
              Geef je +/-100 euro uit aan een distillatie opstelling, dan kun je die liter bijna 3 keer hergebruiken.

              Als je echt goedkoop wilt gaan, dan moet je gewoon een tank LPG halen. Dat is niet zo gezond en veilig, maar wel goedkoop.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Denk niet dat je nog veel goedkoper kan dan die 20 eurie das al behoorlijk goedkoop.
                No Mercy Supply - No Mercy Shop

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Pak je het goed aan, dan kun je best een goede 500 gram wiet extracten met 1 liter ethanol.
                  Ik zie graag een uitleg tegemoet.

                  Greetzzz

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Dat staat in het regeltje eronder.

                    20/Liter eh, heb je daar een linkje van ?

                  #10
                  Dat niet alleen, als je wiet samenperst, dan is 500 gram hooguit 10x10cm. Dat is een liter. Pers je daar ethanol doorheen, dan zorgt de hoge druk + verwarming + ethanol er voor dat je een redelijk dikke pap aan olie overhoudt. Denk aan koffie zetten.. Of thee. Zo kan het ook; steeds een bult dippen en uitknijpen.
                  De extracties die wij doen zijn slechts zeer zelden volledig verzadigd.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #11
                    Een kennis van mij doet het ook met isopropyl alcohol vanwege de kosten, maar ik heb het er ook niet zo op vanwege de giftigheid.

                    Comment


                      #12
                      Ik heb hier wel eens besteld https://www.brennerei-kessler.de/Weingeist
                      Zitten ook op ebay.de en amazon.de, verzendkosten kunnen verschillen dus even kijken wat het voordeligste is.
                      ​​Werd netjes verpakt na 4 dagen geleverd.

                      ​​​​​​​ Google op ' weingeist kaufen', er zullen vast meer aanbieders zijn.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment

                      Bezig...
                      X