Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf wietolie maken. ik heb enkele vragen hierover

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Dan ga je voor 60 gram in 60 ml olie?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #32
      Yep.

      Deze vrijdag is de grote dag
      Last edited by QnQ; 10 August 2017, 20:20.

      Comment


        #33
        Succes, denk dat fijnmalen in een keukenmachine het volume van de wiet flink zal laten afnemen.
        Het is wel zo, dat hoe fijner je de wiet maalt hoe meer bladgroen etc. er in de olie zal achterblijven.
        Zou geen fanleaves gebruiken, is zonde van de 'ruimte' die ze innemen en qua trichomen bevatten praktisch niets.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Klopt.
          Niet tot poeder malen, da's te fijn.

        #34
        Bedankt!
        Oke. Ik ga de wiet verpulveren met mijn handen. De kleine blaadjes neem ik mee, de grote niet.
        Men kan toch ook wietolie maken van de bladeren? cq. knipafval?
        Last edited by QnQ; 10 August 2017, 20:19.

        Comment


          #35
          Ik heb de wiet geknipt (incl kleine blaadjes) Ik heb 80 gr.
          Euhhhh 80 ml olie gebruiken om 80 gr wiet op te lossen gaat het inderdaad niet worden... eerder 500 ml.
          Nu wordt het te sterk verdund

          Wat kan ik nu het beste doen? Het lijkt dat de wiet ook nog behoorlijk vochtig is.
          Help!

          Comment


            #36
            Dat is precies waar ik je de hele tijd voor waarschuw. Of je neemt meer olie in ipv 3 druppels neem je 30 druppels of je gaat toch met alcohol aan de gang, dan kan je het ook nog even laten drogen voordat je de alcohol in huis hebt.
            Neem wel goede alcohol 96% die voor consumptie geschikt is, men maakt er limoncello mee etc.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #37
              Ik wil het liefste niet met alcohol beginnen... Ik heb er wel over gelezen maar ik weet niet hoe ik dat het makkelijkste kan doen. de een schrijft via een cannolator, de ander weer wat anders etc...
              Misschien is het een optie om de olie te maken, ook al is het verdund en dan bij de volgende oogst dezelfde olie weer te gebruiken. dan krijg je een sterkere concentratie....
              Tja..
              Last edited by QnQ; 10 August 2017, 20:19.

              Comment


                #38
                @Stemma: Vraagje: Ik heb de wiet die nog niet helemaal droog is in een vershoud doos. Is het een optie om de deksel eraf te halen zodat de wiet nog een nachtje kan drogen binnen en ik deze morgen nog een keertje probeer te malen zodat het volume vd stof afneemt?
                Kan dit kwaad?
                Krijg ik geen kwaliteitsverlies?

                Bedankt voor je hulp!

                Comment


                  #39
                  Je hoeft niet elk bericht te citeren eh
                  Da's alleen nodig als het niet duidelijk is waarop je reageert.
                  Ik heb het topic even verplaatst naar de medicinale afdeling van JD waar nog meer van dit soort vragen (en antwoorden) staan
                  Succes.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #40
                    Zowiezo moet je als je wiet nog vochtig is, elke dag je wiet 'luchten' om te voorkomen dat het gaat schimmelen!

                    Olie heeft een houdbaarheidsdatum die moet je altijd checken voordat je het gebruikt. Ik zou zelf niet de olie 2x gebruiken, tenzij je volgende week je volgende oogst klaar hebt.

                    Ik heb 1x olie gemaakt mbv alcohol en het enigste wat je nodig hebt is alcohol, weckpot, glazen schaal, zeef en vergiet. Zal een ljnkje ervan opzoeken hoe ik heb toen heb gedaan.

                    Hier heb je linkje https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...900#post812900

                    Als je vragen hebt hoor ik het wel
                    Last edited by Stemma; 10 August 2017, 21:45.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                    • Ragnar
                      Ragnar commented
                      Editing a comment
                      Dank je Stemma! Ik zal het eens goed gaan bestuderen.
                      Ik heb net 20 gr wiet opgelost in 120 ml oliefolie, het lijkt net alsof ik geen olie heb gebruik.
                      Nu lees ik over de cannolator van mediwiet. zal dat niet handiger zijn?

                    #41
                    Hoi Emma.

                    Zou je me kort maar duidelijk willen opschrijven hoe je de wietolie op basis van alcohol hebt gemaakt (zonder extractor of cannolator)
                    Ik lees een boel maar het is me niet geheel duidelijk.
                    Sorry.....

                    Comment


                      #42
                      Ik kopieer straks de foto's hier wel heen met commentaar
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                      • Ragnar
                        Ragnar commented
                        Editing a comment
                        Bedankt alvast!

                        Nee hoor. het is me geheel duidelijk. thanks!
                        Last edited by Ragnar; 15 August 2017, 13:05.

                      • Stemma
                        Stemma commented
                        Editing a comment
                        Wil je nog steeds de foto's met commentaar hier?

                      #43
                      Ik heb in eerste instantie 20 gr wiet opgelost in 120 ml olie. Na 4 uur op 80 graden pruttelen heb ik er ongeveer 60 ml olie uit kunnen halen. Zal wel erg verdund zijn en de vraag is hoeveel druppels ik zou moeten nemen om iets te ervan te merken qua werking.

                      Volgende week ga ik een cannolator bestellen bij stichting mediwiet. De alcohol heb ik al besteld. Ik ga het dan op de "goede" manier proberen.

                      Comment


                      • Stemma
                        Stemma commented
                        Editing a comment
                        Waar is de overige 60 ml olie gebleven?

                        Rekensommetje 20 gr wiet op 120 ml olie is 1 gr wiet op 6 ml olie.
                        1ml olie is 20 druppels dus 1 gr. Wiet zijn 120 druppels. Je kan ook met een spuitje 1 ml opzuigen en dat innemen dat is dan 1/6 gr wiet.

                        Als je het rekent naar de overgebleven olie, is het rekensommetje 20 gr op 60 ml is, 1 gram wiet op 3 ml olie. 1 gram wiet op 60 druppels.

                        Kom je er zo een beetje uit?

                      • Ragnar
                        Ragnar commented
                        Editing a comment
                        Klopt Stemma. Ik vind het veel te verdund. Waar de overige 60 ml olie gebleven is? waarschijnlijk in het rest materiaal wat is opgedroogd.
                        Hoe dan ook. Ik ga de volgende ronde met alcohol en een cannolator aan de slag.
                        Bedankt voor je feedback trouwens.

                      #44
                      Wil je goede Olie maken voor medicinaal gebruik kan je beste naar deze site gaan je kan daar zelfs een cursus volgen om olie te maken
                      wil je dat niet dan staat er een duidelijke uitleg op zijn site StichtingMediwiet
                      God was never on your side..

                      Comment


                      • Stemma
                        Stemma commented
                        Editing a comment
                        Wat vond jij de prettigste manier om zelf wietolie te maken?

                      #45
                      Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en dat geldt ook voor het maken van THColie.

                      Stichting Mediwiet helpt veel mensen op weg maar het stoort mij mateloos dat ze het gevaar bagatelliseren van het gebruik van schoonmaakalcohol voor wietolie.

                      https://www.stichtingmediwiet.nl/inf...l-oplosmiddel/

                      Lees dan de intoxicaties hieronder

                      https://chem.nlm.nih.gov/chemidplus/rn/67-63-0

                      Zelf heb ik voor Dexso gekozen, dit is naar mijn idee de efficientste manier om hars van de plant te extraheren.

                      https://youtu.be/8e48j_rQzzI

                      Zal een linkje erbij plaatsen van mijn eerste dexso extractie

                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...263#post863263
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment

                    Bezig...
                    X