Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf wietolie maken. ik heb enkele vragen hierover

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
    Even rond googlen kan geen kwaad. Er zijn 1001 manieren om wiet te drogen.
    Als je er toch olie van maakt, dan doet de smaak er niet toe, enkel het effect. Dan is het enige om rekening mee te houden: niet beschimmelen, niet te heet.
    Fruitdroogmachine een paar uur laten knallen, de oven op 40 graden, zongedroogd, culinaire droogdoos.. Om maar wat te noemen.
    Dus ik zou in principe de net geknipte "natte" wiet plus bladeren in de magnetron kunnen doen om dit te laten drogen? Daarna kan ik er direkt olie van maken?

    Comment


      #17
      Zoals ik zei: je moet proberen niet boven de 80 graden C uit te komen, anders verlies je teveel actieve stoffen. Magnetron is dan per definitie uitgesloten.
      Zoals ik ook zei: Dan is het enige om rekening mee te houden: niet beschimmelen, niet te heet.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Zoals ik zei: je moet proberen niet boven de 80 graden C uit te komen, anders verlies je teveel actieve stoffen. Magnetron is dan per definitie uitgesloten.
        Zoals ik ook zei: Dan is het enige om rekening mee te houden: niet beschimmelen, niet te heet.
        i

        Ok. Wederom bedankt!

        Vind je 96% alcohol niet noodzakelijk om goede wietolie te maken?

        Comment


          #19
          Ik vind vacuumdestillatie in fracties nodig om goede wietolie te maken. Al het andere is ondermaats. Als ik het zelf zou doen, dan zou ik voor hoge zuiverheid gaan. Dat gaat niet met olie, alcohol, ether of andere oplosmiddelen. Een vacuumopstelling is echter vrij prijzig, en ik maak geen olie want ik vind het niet lekker.

          Je vroeg in je beginpost, en tweede comment:
          1- Is alcohol "verplicht" om dit te gebruiken als oplosmiddel om de thc te "vangen"?
          Daarop antwoordde ik:
          1. Olie kan ook. Maar de methode is anders: olie zul je enkele uren op +/- 80 graden moeten laten met de wiet erin, zodat de actieve stoffen makkelijker oplossen. Maar hierbij is het belangrijk te onthouden dat je olie niet kunt laten verdampen zoals alcohol. Wat je erin stopt, is wat je er uit haalt. Om dan 1 gram wiet te laten trekken in 1L olie, dat levert niks op. Met alcohol is het makkelijker doseren, vooral omdat je het kunt laten verdampen tot een kleiner volume.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #20
            Beste,

            2 vragen heb ik nog over het maken van wietolie.

            1-De wiet ligt bij mij nu te drogen. Als alles droog is, dan knip ik de wiet. Moet ik deze alvorens in de olie op te lossen vermalen? of kan dat ook later na het koken?
            2-wat is een beetje een normale verhouding tussen de gemalen wiet en de olie die ik moet gebruiken om een fatsoenlijke concentratie wiet olie te kunnen maken?

            Wederom bedankt voor het antwoorden hierop!

            Gr

            R

            Comment


              #21
              Koken?
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #22

                Ja "koken" op 80 graden 3 uurtje AuBain Marie
                Last edited by QnQ; 10 August 2017, 19:21.

                Comment


                  #23
                  Ok, dan is de verdunning lastig te regelen. Ik doe omgerekend ongeveer 10 gr wiet in 10 ml olie a 20 druppels per ml, 10 gr gedeeld door 200 druppels maakt 0,05 gram wiet per druppel. Op 3 druppels slaap ik heerlijk.
                  Maar ik extraheer de hars eerst dmv Dexso en meng het daarna pas met olie.

                  Ik zou dan 1 kg wiet in 1 liter olie moeten oplossen, ik zie dat niet zitten.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #24

                    Oke thanks. Ik denk dat ik voor een verdunning 1:1.5 ga.
                    Last edited by QnQ; 10 August 2017, 19:21.

                    Comment


                      #25
                      Succes! Laat even weten hoe het is gegaan Ragnar
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #26
                        Ha Stemma.

                        Ik hou je op de hoogte.
                        Ik ga in eerste instantie toch jouw verhouding aanhouden. 1:1. verdunnen kan nog altijd
                        Bij mij hangt de eerste plant met bladeren al 5 dagen te drogen buiten onder de overkapping onder een parasol en het drogen gaat snel. ik denk nog een dag of 3-4 en het is al klaar.
                        Volgend weekend ga ik er wietolie van maken. Wel nog even een thermometer fixen.


                        Last edited by QnQ; 10 August 2017, 19:20.

                        Comment


                          #27
                          Ik hoop dat het past want het volume van 1kg droge wiet is vele malen groter dan 1 liter, besef je dat wel Ragnar?
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #28
                            Figure_12_02_01a.jpgZoiets ongeveer, let erop bij de verhouding!
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                              Ik hoop dat het past want het volume van 1kg droge wiet is vele malen groter dan 1 liter, besef je dat wel Ragnar?

                              Ja maar 1 kg droog stof (wiet+ bladeren) dat haal ik bij lange niet.
                              Geen idee eigenlijk, misschien 60 gr.
                              Maar ik snap je punt

                              Comment


                                #30

                                Hahahaha
                                Last edited by QnQ; 10 August 2017, 19:20.

                                Comment

                                Bezig...
                                X