Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Stemma doet stout...

    ik val hier achterstevoren van m'n stoel Stemma, educatief en superb verslag! laat het u smaken!!

    Mvg!
    A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

    Comment


      Re: Stemma doet stout...

      Heb je jezelf niet bezeerd
      Bedankt voor je compliment Droned!
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        Re: Stemma doet stout...

        Goed bezig Stemma. Er gaat niets boven een zelf gekweekt rokertje...veel of weinig. Laat het smaken[emoji41]

        Comment


          Re: Stemma doet stout...

          Thanks Ron !

          15 november

          Hoera, ik heb mijn administratie bijgewerkt! Nog niet helemaal compleet, maar alles is nog niet droog
          De extra's staan er niet op wegens ruimte gebrek, misschien frummel ik het nog ergens onderaan erbij.
          Buitenkweek 2015(2).jpg
          Nu de rest van de update

          Na een weekje curen is van de Grapefruit 13 gram overgebleven en van de Blue Mystic 14 gram.

          De afgelopen week zijn alle planten vroegtijdig geoogst, hier een terugblik.

          10 november

          Even dacht ik dat iemand voor de lol met spuitsneeuw in de weer was geweest, maar ik had zowaar meeldauw op een klein topje!
          Toen ik de Crimea verder wilde inspecteren, spleet de stam "zomaar" uiteen? Later bij het knippen zag ik dat de stam ook al wat begon te verkleuren.

          Bij het knippen van de Crimea had ik het idee dat ik bladselderij voor de soep aan het knippen was, geen pistels te zien
          Wel wat trichomen, maar die kom je bijna overal tegen bij een wietplant. Mooi om wat wietolie van te gaan maken later.

          De foto's

          P1060037-1.jpgP1060032-1-1.jpg
          20151110-cb2-1.jpg20151110-cb3-1.jpg
          P1060041-1-1.jpgP1060045-1.jpg
          P1060048-1-1.jpgP1060046-1-1.jpg
          P1060043-1-1.jpg


          14 november

          Gelukkig gaan de Phatt Fruity's nog lekker door, ze geuren ook lekker. De aarde wordt tussen de 18 en 20 C gehouden door de warmtekabel
          en ik vraag mij af of het verschil in temperatuur niet te veel wordt.
          Maar ineens alsof Eucalypta de Phatt Fruity's heeft betoverd daalt botrytis hier op enkel toppen neer.
          Ok, dan ook maar oogsten. Gelukkig hier wel pistelvorming, maar ik krijg heimwee naar de kleverige toppen van weleer

          De foto's

          P1060053-1-1.jpgP1060060-1-1.jpg
          P1060056-1-1.jpgP1060058-1-1.jpg
          Polly heeft weer even heimwee
          P1060070-1-1.jpgP1060068-1-1.jpg
          P1060073-2.jpgP1060071-1-1.jpg

          Nou dat was dus een geweldige buitenkweek, 20 planten gezet en totaal 10 weggedaan wegens rot of groeiproblemen.
          Tot nu toe 129 gram, daar komen de laatste 3 planten nog bij. Ik voel mij dan ook een echte broodkweker

          Volgens afspraak heeft degene voor wie ik een plantje zette al een zending gehad
          en als de laatste planten droog zijn gaat van de non-af's ook nog het nodige zijn kant op.

          Al met al heb ik een leuke buitenkweek gehad ook al valt de oogst behoorlijk tegen.
          Ik heb geen risico genomen met rotte delen en heb echt veel weggegooid.

          Volgend jaar nieuwe ronde dus nieuwe kansen, eerder beginnen met andere soorten en nog maar 2 of 3 afjes.


          De 3 planten die ik had weggegeven toonden na 5 dgn 600W geen verbetering in groei
          en zijn daar geoogst met totaal 22 gram droog.
          Volgens mij had diegene meer geduld moeten hebben, ik had dat ook uitgelegd, maar enfin weg is weg.


          Tot de laatste update !
          Attached Files
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            Re: Stemma doet stout...

            Goed bezig Stemma!
            Handig zo'n schemaatje voor de administratie, ga zo door hehehe
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


              Re: Stemma doet stout...

              ajajajajaj
              weer moeten oogsten wegens probs
              goed dat je er nog een drietal hebt staan
              pot 5 graden hoger dan omgeving lijkt mij meer dan voldoende
              wat een verwende planten, de mijne heeft alleen een mulchlaag gekregen langs de sloot.
              eind van de week begint de temperatuur weer te dalen
              nog ff
              succes er verder mee

              Comment


                Re: Stemma doet stout...

                @Greyvol, bedankt is een excelbestandje waar ik gifje van hebt gemaakt, moest wel op 1 pagina gepropt worden.
                @B2N, bedankt ik heb nu niks meer staan, er hangen er wel 3
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  Re: Stemma doet stout...

                  ja maar ja maar ja maar
                  die waren toch lang nog niet rijp
                  och ja, aan alles komt een eind

                  allez, droog ze

                  Comment


                    Re: Stemma doet stout...

                    Hmm zonde Stemma.. Ik hoop dat je genoeg overhoudt. Alles rot
                    Volgend jaar weer knallen!
                    Baas in eigen brein.

                    Comment


                      Re: Stemma doet stout...

                      @Eclec, had beter de Danish Snow van vorig jaar kunnen zetten,
                      maar het is zo leuk om verschillende soortjes te zetten.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        Re: Stemma doet stout...

                        Je hebt gelijk hoor. Dit jaar verschillende soorten en volgend jaar weer. Veel leuker.
                        Baas in eigen brein.

                        Comment


                          Re: Stemma doet stout...

                          Als die lieve vent van je nou die Punishers had laten staan buiten..
                          Nee geintje, terugkijkend is het altijd makkelijk mokken.

                          Mooi overzichtje, mooie planten, mooie oplossingen. Balen van de rot inderdaad, maar we hebben er allemaal last van helaas. Ik vind 't erg knap dat ze tot zo ver in november hebben geleefd!
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            Re: Stemma doet stout...

                            Oeps......... laatste update vergeten

                            Was ook niet zo spannend meer, dacht ik uit het hoofd zo'n 221 gram over te hebben gehouden, mijn excel schema geeft 192 gram aan.
                            Het feit dat stout doen niet altijd loont is hiermee maar weer eens bewezen
                            Buitenkweek 2015(4).jpg
                            Ik heb nog wel nagedacht waarom de topvorming van de Crimea Blue en Phatt Fruity zo traag op gang kwam.
                            Mogelijke oorzaken zijn; te veel licht 's nachts in de tuin daardoor een latere start bloei, verplaatsing naar onder het afdak hierdoor meer "woonkamerlicht" en
                            de voorbemeste cocospotgrond met 6 mnd voeding in kunstharskorreltjes bevatte misschien in verhouding te veel stikstof waardoor de bloei werd gestagneerd.

                            Van 28 gram toppen/restanten heb ik met behulp van 500 ml 96 % alcohol op vrij eenvoudige wietolie gemaakt.
                            (over de alcohol maak ik nog een apart topic)

                            P1060114-1.jpgP1060124-1.jpg
                            Na 24 uur en na 48 uur, bladgroen neem ik voor lief
                            Na 24 uur zag ik nog redelijk veel harsbolletjes op de trichomen dit was na 48 uur een stuk minder.
                            Je zag dan trichomen zonder harsbolletjes. (Zal kijken of ik de foto's er nog bij kan vinden)
                            P1060125-1.jpgP1060132-1.jpg
                            Eerst door de zeef, daarna door koffiefilter
                            P1060135-1.jpgP1060144-1.jpg
                            Maar is eigenlijk niet nodig geweest, zo'n 430 ml over, ik heb de "wiet" losjes uit laten lekken.
                            P1060147-1.jpgP1060148-1.jpg
                            Het verdampt vrij snel, ook in de open lucht, ik wilde het op de verwarming verder laten verdampen maar
                            ik vertrouwde onze katten niet dus laatste beetje au bain marie op 40C gedaan.
                            Als je de schaal uit het warme water haalt gaat het verdampen in rap tempo door!
                            P1060163-1.jpgP1060169-1.jpg
                            Vermengd met hennepolie, wel korter houdbaar dan olijfolie
                            maar gevoelsmatig vond ik dat beter bij de wietolie passen.
                            P1060178-1.jpg

                            Hoewel ik deze olie voor medisch gebruik had gemaakt, weten mijn zoons het recreatieve gebruik hiervan zeer te waarderen

                            Zelf ervaar ik deze olie anders dan de wietolie van puur indica, allebei prettig maar deze is wat activerender en neem ik dus niet vlak voor het slapen.

                            Tot laters
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              Re: Stemma doet stout...

                              Wat houd je alles keurig bij zeg mijn complimenten.
                              En mooi dat het allen beval

                              Comment


                                Re: Stemma doet stout...

                                stemmy goes oil !
                                laat het je smaken en die reuzen van je ook ghehe .
                                had toch fierder geweest als je het helemaal droog had verdampt ..
                                maar snap je , ik had het ook nie gelaten ghehe maar doe het wel altijd op chauffage best handig !

                                Comment

                                Bezig...
                                X