Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Decarboxylatie wietolie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Decarboxylatie wietolie

    Korting op 420shop
    Beste collega,

    Wie doet extra decarboxyleren en wie niet tijdens het maken van medicinale wietolie?

    De temperatuur van het gehele goedje loopt gedurende het hele extractie proces en daarna niet hoger op dan 95 graden via de Au Bain Marie methode.


    De een schrijft dat het beter is om extra decarboxylatie te verrichten, de ander weer niet, of dat het niet extra nodig is.

    Wat is jullie mening hierover?

    Bedankt

    Ragnar

    #2
    Mijn mening: zoek eens na wat er daadwerkelijk op chemisch gebied gebeurt.
    Zoek na wat er bij het bewaren van olie op chemisch gebied gebeurt. Waarom wordt olie bijvoorbeeld ranzig naar verloop van tijd? Zou dat misschien zijn.. Door carboxylatie die vanzelf gebeurt? Goh..
    Zoek eens op hoeveel andere chemisch actieve stoffen er in wiet zitten, en hoe makkelijk die kapot gaan onder hoge temperatuur.

    Wil je goede medische olie, van de hoogste kwaliteit, dan werk je onder de 0 graden celcius (met ijskoude ethanol bijvoorbeeld) en dan damp je uit onder gekoeld vacuum.

    Pas ook de volgende logica toe: als het lichaam THC kan afbreken, waarom zou je het dan al willen afbreken voordat het in je lichaam komt? Het is toch veel effectiever om inactief in te nemen, je lichaam het actief laten maken, het gebruiken, het afbreken.
    Met decarben doe je het anders: het komt actief binnen, het breekt deels af, het wordt gebruikt, het wordt verder afgebroken.

    Waarom eten we fruit in plaats van suikerklontjes? De suikers zijn hetzelfde.. Met te hoog en lang verhitten, doe je praktisch hetzelfde.

    Maar goed, dat heb ik al ooit gezegd.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Ragnar
      Ragnar commented
      Editing a comment
      Ik kan je volgen hierin maar waarom wordt dit op andere fora wel aanbevolen? Is het een gebrek aan kennis bij de anderen dan?

      Wat je zegt over actief en inactief THC lijkt mij ook logisch maar waarom schrijft men dat inactief THC minder medicinale werking heeft dan actief THC?

      Over fruit: Het maakt wel wezenlijk uit of je een klontje suiker tot je neemt of een stuk fruit waarin bijvoorbeeld vezels zitten. De impact op en de werking van insuline is heel anders namelijk, dus het effect op het lichaam is ook heel anders. (snellere of geleidelijke piek in insuline)

      Kan dat dan niet het geval zijn met wel of niet decarboxyleren?

    #3
    Decarben betekent inherent dat je meer dan 40% van alle andere stoffen kwijt raakt. Punt.
    Dat gebeurt nu eenmaal met verhitten.

    Om in het fruitverhaal door te gaan:
    Is THC de enige werkzame stof die voor jou belangrijk is? Dan zeg ik: doen! Denk je net als de wetenschappelijke literatuur dat er meer medicinaals in wiet zit dan enkel THC? Dan zeg ik: niet decarben, want dan raak je al dat spul kwijt.
    Heb je liever de pure suiker? Dat mag! Heb je liever een stuk fruit? Ook dat mag! Maar allebei tegelijk is niet mogelijk door de chemische compositie van de stoffen, en met name hun kookpunt. Kiezen of delen.

    Decarben heeft iemand ooit genoemd, uitgelegd, en sindsdien is het een eigen leven gaan leiden. Meer van zulke voorbeelden vind je als je zoekt naar:
    - Melk tegen meeldauw (werkt niet, maar mensen zijn heilig overtuigd)
    - Tetraploide wiet (als iemand zo dom is om het te proberen..)
    - Australian bastard cannabis (letterlijk iedereen trapte er in!)
    - Biologische middeltjes zijn veilig (dat blijken ze totaal niet te zijn)
    - Kruisingen met hop

    Je wilt in feite een CO2 afbreken van THC. Daardoor wordt het actief.
    Hoe kun je dat doen zonder hitte?
    - Enzymatisch (lichaam)
    - Temperatuur (zon, drogen, lichaamstemperatuur)
    - Licht (zonlicht, lamplicht)
    - Bewerken met een chemische stof
    - Oplossen in alcohol en drogen
    - Drogen
    - Tijd: gewoon wachten. We zien het al met het amberkleuren van onze trichomen, die kleurverandering is door de decarboxylatie.

    Wacht eens.. Als we oogsten met laten we zeggen, 50% amber, dan is dus al de helft van onze THC omgezet! Hoe lang duurt dat op een plant? Een week of 4? Ok. Dus 4-5 weken om THC onder invloed van lucht en licht alleen, om te zetten. Dan is het oogsttijd. We gaan drogen. Hoe lang duurt dat? 2-4 weken? Hoe lang curen we? Een week of 4-8?
    Maak je alle wiet in een keer op, of bewaar je het nog? Hoe lang bewaar je het? Ik zelf leg het soms jaren op de plank..
    Als 50% van je THC al omgezet wordt in 5 weken, hoeveel procent denk je dat na het drogen en curen omgezet is?

    Als die CO2 als eerste afbreekt, dan kan die mooi als beschermingslaag dienen tijdens het bewaren. De eerste afbraakstap is immers dat verlies van die CO2. Zolang die er zit, duurt het 1 stap langer voordat het molecuul aangetast raakt. Haal je die moedwillig weg, dan vind de afbraak veel sneller plaats. Zie het als een auto met een kreukelzone, en eentje zonder die kreukelzone.

    Neem de proef op de som: eet een gram wiet, kijk hoe high je wordt. Eet een gram gedecarboxyleerde wiet, en kijk hoe high je wordt..
    Volgens de logica van andere forums, zou je niet high moeten worden van de gewone gram. Die is nog niet decarbed zeggen ze.
    Volgens diezelfde logica zou je wel high moeten worden van de gedecarbede gram.
    Als je van beide high wordt, en even high, dan rammelt er iets.. Ik zet zelfs m'n geld in op dat je higher zou worden van de eerste gram. Simpelweg omdat daarbij nog veel meer actieve stof niet afgebroken is tot iets totaal inactiefs.

    Ik heb het graag helemaal bij het verkeerde eind, maar nog niemand heeft me een plausibele uitleg en verklaring kunnen geven. Ik heb actief gezocht op het web, maar er staat iedere keer enkel dat het 'moet omdat het moet' maar de argumentatie daarachter kan ik zelf niet rijmen. Er wordt nooit rekening gehouden met drogen, bewaren, temperatuur, of weet ik veel wat. Dat is een beetje de basis van de hele chemie.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #4


      Duidelijke uilteg LR2!
      Bedankt voor je verhelderende feedback en moeite. Daar kan ik mee vooruit.
      Top.

      Gr
      Ragnar
      Last edited by QnQ; 16 January 2020, 13:00. Reden: citaat gegumd

      Comment


        #5
        Toch hoop ik dat je het tegenovergestelde kunt vinden met een stevige onderbouwing. Dan hoor ik het graag!
        Ik vind het toch wel interessante stof namelijk, en misschien zie ik iets helemaal over het hoofd!

        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #6
          Ik ga dit eens verder onderzoeken. Mocht ik (wetenschappelijk onderbouwde) studies tegen komen hierover, dan zal ik ze hier posten.

          Gr

          R
          Last edited by QnQ; 16 January 2020, 13:00. Reden: citaat opgerookt

          Comment


            #7
            LR2

            http://www.ardentcannabis.com/educat...xylation-myths

            http://cannabischris.com/2012/10/dec...on-of-cannabis

            Misschien is dit iets?
            Last edited by QnQ; 16 January 2020, 12:59. Reden: links gefixed

            Comment


              #8
              Link 1 is letterlijk een reclamefolder.
              Ook hier zie ik de mythe niet ontkracht worden, ook hier staat weer: "Het is een mythe omdat het een mythe is, en wij hebben gelijk want het is een mythe, en wist je trouwens dat wij een apparaat verkopen wat echt werkt?! Want hier vertellen we namelijk dat alle tegen-argumenten gewoon niet waar zijn! Waarom? Nou, daarom. Hier heb je een tabel, en een test die we besteld hebben bij een lab. Koop nu maar!"

              Het tweede artikel beschrijft hetzelfde proces, maar dan nog ben ik niet overtuigd. Diezelfde informatie vind ik namelijk iedere keer, iedereen lijkt uit hetzelfde artikel te quoten. Artikel 1 bevat dezelfde grafiek (wel zelf getekend) als artikel 2.. Dat wijst er op dat er wat raars aan de hand is; als elke unieke pagina dezelfde copy+paste informatie bevat, dan zou ik bijna zeggen dat het een goed verpakte verkoopstunt is. In veel gevallen is dat ook zo: ze bieden op diezelfde pagina een decarboxylator of iets dergelijks aan.
              Ze quoten overigens uit een pharmaceutisch productieproces, waarna de meeste producten direct lucht- en lichtdicht verpakt worden. Dat is nogal erg anders dan thuisgebruik.

              Het zaakje stinkt.

              Meer terpenen in gedroogde wiet?! Wow, dat is zoiets als 'opgedroogde parfum bevat meer geurstoffen dan verse'. De schrijfster heeft niet op zitten letten bij scheikunde..

              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #9
                Dus het is allemaal maar uit de mouw geschud denk je?
                Last edited by QnQ; 16 January 2020, 13:01. Reden: nog maar een keer het overbodige citaat verwijderd

                Comment


                  #10
                  Ik denk dat een deel de waarheid raakt, maar dat een nog groter deel verzonnen is.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #11
                    Ik wil de proef op de som gaan nemen. Ik wil achteraf een 10 ml flesje wietolie alsnog extra gaan decarboxyleren, en dit vergelijken met een niet achteraf extra gedecarboxyleerd 10ml flesje wietolie.

                    @LR2: Omdat de wietolie al in een 20 ml druppelflesje zit met pipetje, kan ik dit gewoon in de oven zetten? of is dat geen goed plan i.v.m. kapot springen van glas?

                    Comment


                      #12
                      Goede antwoorden

                      Comment


                        #13
                        Nog niet lang terug toen ik dit las van LR2 had er net zo goed chinees kunnen staan.
                        Vrijdag per toeval weer tegen gekomen en het vanochtend nog eens door te laten dringen,
                        Het zal vast aan mij liggen dat ik hier zo weinig over lees nog,....iets met zoektechniek en geen zin buiten dit
                        forum iets op te zoeken nog......
                        Maar ik ben hier heel blij mee,...

                        Comment


                        • JFall
                          JFall commented
                          Editing a comment
                          pfff, mijn interne zoekfunctie hapert nogal eens ........maar goed ook,zo vindt ik uiteindelijk nog eens wat anders.
                          Sorry voor deze compleet nutteloze post.

                        • Rreppellsteeltjam
                          Rreppellsteeltjam commented
                          Editing a comment
                          Geen zorgen, zo komt ie weer eens op de voorgrond, en word ie ook door mensen gelezen die dit nog niet weten!!
                      Bezig...
                      X