Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vapen van cannabis (relax / stress)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vapen van cannabis (relax / stress)

    Korting op 420shop
    Goed nu komt het..advies gevraagd:
    1. Ik wil, zoals elk mens denk ik, niet verslaafd raken. Is de kans groot dat ik verslaafd raak aan het vapen van wiet? Het high/stoned gevoel vond ik prettig, vooral omdat mijn hoofd leeg was. Het vooruitzicht is dat ik in de toekomst hooguit 2 keer in de maand THC wiet gebruik. Een soort echt relax moment tijdens alle drukte. Hoe kan ik de verslavingskans verkleinen? 2,5 week geleden was mijn allereerste keer en mijn laatste keer is nu 1,5 week geleden.

    2. Ik heb ontzettende examenvrees, daarom kwam ik eigenlijk bij CBD, omdat alle andere homeopathische middeltjes gewoonweg niet werken. Toen ik afstudeerde was het echt een opluchting. Echter begin ik in september met een masterstudie. De stress, vooral voor een toets, wil ik niet meer en was/is echt niet gezond: Diarree, slapeloos, zeer misselijk, bijna janken. Als de toets bezig was ging het. Gewoonweg de aanloop naar een toets/examen was een hel.

    Mijn vraag: Ik kan CBD-Liquid in mijn vaporizer gebruiken en dit vooraf dampen tijdens stressmomenten. Of kan ik toch beter voor CBD-olie kiezen? Ik heb juist een vaporizer gekocht, omdat ik heb gehoord dat de CBD dan sneller opgenomen wordt en dus handiger is tijdens stressmomenten. Klopt dit of kan ik beter olie kopen?

    3. Na Googlen kwam ik op CBD-rijke hennep (Trompetol?) Kan ik dit in mijn vaporizer gebruiken? Dit is volgens mij stukken goedkoper dan de CBD E-liquid, klopt dit?? Maar werkt het net zo goed als een CBD E-liquid? En kan ik dit voor een toets gebruiken om te kalmeren, maar toch mijn koppie erbij te houden?

    Want voor een examen/toets wil ik absoluut niet high/stoned zijn. Ik moet mijn hersenen echt gebruiken.

    Excuses dat ik zo'n lang bericht schrijf, maar ik hoop dat jullie mij van tips/advies willen voorzien.

    Hartelijke groet,
    Chris

    #2
    Verslaven aan een gevoel kan altijd, maar je hoeft geen alcoholist te zijn om elke avond een glaasje wijn te drinken.
    Zelfde met wiet.

    En ook al denk je dat je de volgende ochtend weer goed bent, wiet blijft langer in je systeem dan je denkt, ik zou er rond de tentamens toch echt af blijven, toch maar paar weekjes, ga lekker los in de vakantie. Stel het gaat fout, dat zijn levensbepalende dingen.

    Comment


      #3
      Bedankt voor je snelle reactie Bringdown. Ik ben als de doods om verslaafd te worden, dus daar zal ik dan echt op gaan letten. Dat wiet langer in mijn systeem blijft is een goede tip! Ik zal er dan ook zeker op letten en zeker een maand voor een tentamen geen THC-rijke wiet gebruiken.


      Ik kijk uit naar andere reacties met hopelijk ook een antwoord op mijn vragen.

      Alvast bedankt!

      Comment


      • Bringdown
        Bringdown commented
        Editing a comment
        Een maand is wat veel hoor, ik bedoel maar een paar dagen

      #4
      Lang verhaal voor een lang verhaal ruilen?

      Het feit dat je het nu al opnieuw wilt proberen zegt toch iets over je verslavingsgevoeligheid.
      Da's niet erg, dat is geen oordeel, dat is een observatie die de rest van je leven belangrijk gaat zijn.

      Een verslaving is geen probleem, tenzij het problemen oplevert. Wiet, met name de THC-rijke, helpt je ontzettend goed met vergeten. Vooral voor het slapengaan! Dat is super relaxed nu, erg fijn om een hoofdstuk mee af te sluiten. Maar net voor het aanbreken van je tentamenweek is dat onhandig; je data retentie daalt ontzettend. Op lange termijn (geloof me, ik heb jouw leeftijd en flink wat jaren rook-ervaring) gaat dat problemen opleveren. Dat probleem is sluipend, heel erg sluipend. De een heeft er meer last van dan een ander, daar is helaas niets over te zeggen.

      Verslavingskans kun je verkleinen door bewust om te gaan met je middelen. Blowen of vapen moet niet gewoon worden, niet zo gewoon als een pilske vatten, maar meer richting hoe gewoon het is om een tentamen te hebben; zeldzaam en een hele gebeurtenis. Als je die instelling vast kunt houden, dan verslaaf je niet. Met straks een bult wiet in huis uit eigen teelt, ligt de grens laag om het 'gewoon' te maken voor jezelf. Af en toe een spiegel voornemen en altijd laag doseren, dat helpt.

      Ik ben zelf verslaafd, 0.1 gram per dag. Ik heb een prima baantje, m'n studie afgerond, mijn sociale status is dikke prima. Dat maakt mijn verslaving beheersbaar, en weinig/niet problematisch. Als dat anders wordt, dan doe ik er wat aan en iedereen in mijn omgeving weet dat. Niet iedereen kan daar over meepraten, en een kleine groep praat zichzelf problemen aan om maar een excuus te hebben om te blowen. Zij geven niet toe dat ze verslaafd zijn, zij zullen beweren dat ze het nodig hebben en zichzelf in bochten wringen om het recht te praten. "Anders ben ik mezelf niet.." Die personen zijn zichzelf juist niet als ze geblowd hebben, en hebben vaak problemen met zichzelf op hun eigen base-level. Een probleem met wie ze in nuchtere toestand zijn. Dat willen ze niet aanpakken, dus grijpen ze naar een joint en een excuus. We zien het veel in de generaties voor ons; alcoholproblematiek die niet verdwijnt totdat een persoon doodgaat, of totdat er mensen in het ziekenhuis belanden.

      Toch, toch denk ik dat je aan het proberen bent om de symptomen te bestrijden, in plaats van de oorzaak. Je hebt veel last van tentamenstress. Dat is erg normaal! Ik ken er honderden, en ik heb zelfs studenten begeleid in trajecten om dat te laten verminderen. Het ding is, met CBD of cannabis in welke vorm dan ook, verdruk je signalen in je brein. Die komen je later dubbel en dwars terug pakken. Je hebt er in mijn ogen meer baat bij, om er mee om leren gaan. Dan heb je die wiet niet nodig. Als je die stress kunt opvangen, en in een richting kunt duwen (sport, iets slopen, iets creatiefs, fuck it, zelfs skydiven) dan help je jezelf met de bron, het probleem dat daar uit voort komt, dat verdwijnt dan ook.

      Een jointje roken, kan dan alsnog. Maar, wiet staat er ook bekend om, dat het bij sommige mensen juist angstklachten verergert. Met name de THC-rijke strains. Die angst uit zich vaak in paranoiditeit, maar veel vaker uit zich dat in lichtere klachten die toch weken aan kunnen houden. Ook die zijn sluipend. Bij sommigen duur het jaren voordat ze opeens pleinvrees ontwikkelen en niet kunnen plaatsen dat dat door jarenlang blowen komt. Dan zitten ze daar, in een hoekje te hyperventileren, en niets wat ze er aan kunnen doen.. Dat wil je voorkomen. Pak het bij de bron aan.

      Blowen is chill, helemaal prima, en ik zal niemand het genotje af willen nemen. Maar we moeten, ondanks dat we erg pro-cannabis zijn, wel realistisch blijven.. Je hebt het niet nodig, en oprecht denk ik dat je beter af bent met een alternatief. Dat kan je een jaar studie kosten, omdat je dan een therapie zal gaan volgen, maar dat betekent wel dat je straks in je werkveld prima kunt functioneren. Dat je dan niet hoeft te vapen voor een presentatie of een gesprek met de baas. En ook dat je niet meer op onhandige momenten naar het toilet moet. Die stress zit er, die kun je onderdrukken met wiet, of totaal wegnemen met (misschien slechts!) een paar weken oefenen met behulp van een professional. Die keuze is aan jou. Ik zal er niet over oordelen, je bent een vrij mens! Maar nu je de keuze nog hebt, wil ik wel graag dat je die overweegt.
      Een jointje er bij pakken of vapen, dat kan altijd nog. Maar als dat niet nodig blijkt.. Dan is het toch veel chiller om dat als genotsmiddel ter afsluiting te nemen eens per trimester? Geen verslavingskans meer, geen gedoe, geen sluipende problemen, een lekker functioneel mens blijven, geen lapmiddelen, man, de voordelen!

      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #5
        LR2 Wow dat mijn bericht hier zo serieus wordt behandeld doet mij heel erg goed. Echt ontzettend fijn dit forum en de al gekregen reacties.

        Ik zal inderdaad heel erg opletten en dat het op lange termijn nadelen kan hebben qua opnemen van informatie heeft mij doen schrikken. Dankzij jou bericht maak ik de keuze om het high/stoned uit te stellen en op dit moment heb ik de behoefte dan ook niet meer. Heel erg bedankt voor je bericht! Ik houd jullie op de hoogte.

        In het dagelijkse leven ben ik volgens velen een relaxte gast. Bij stressige situaties handel ik altijd adequaat, rustig en goed. In het werkveld functioneer ik prima en ben ik scherp. Het is alleen dat er ''paniek'' komt, zoals gezegd, voor tentamens/examens. Helaas heb ik daar al het mogelijke al voor geprobeerd. Van kinds af aan werkelijk alles geprobeerd: Cursussen, (professionele)gesprekken, intervisies, trainingen en noem maar ook ''voltooi'' ik, maar als het echte toetsmoment daar is, dan is het gevoel er als vanouds weer. Vreemd, maar helaas is er door vele verschillende professionals na jaren geen oplossing gevonden. Vandaar dat ik, omdat er tegenwoordig overal reclame van is, op CBD uitkwam.

        Ik heb dus gek genoeg de hoop dat CBD toch mijn redder in nood kan zijn, omdat de jaren (professionele)begeleiding voor toetsmomenten niet heeft geholpen. Hoe denken jullie, na het lezen van het bovenstaande verhaal, nu over?





        Comment


        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Probeer het, kijk hoe het bevalt! Als je het zelf ook zo serieus wilt nemen, dan denk ik dat het geen kwaad kan. Je lijkt me 'n persoon die de controle wel kan houden. Maar, het is geen wondermiddel. De halve wietwereld zal beweren van wel, deels omdat dat is wat ze continu voorgeschoteld krijgen: best practices van case studies.
          Duik je de cohorstudies in, of andere studies met N>20 dan zie je dat het wondermiddel een beetje is als met hagel op een mug schieten; het werkt, soms, maar veel vaker dan een toevalstreffer werkt het niet.

          Welkom in de nieuwe hobby! Vast een paar tips: geduld, geduld, geduld, altijd laag doseren.

        #6
        Hoi Koekenpan,

        Wat betreft je angst er verslaafd aan te raken moet ik zeggen dat het heel erg van de persoon afhangt die gebruikt.
        Ik blow/vape op dit moment (nog) niet, maar ik heb in het verleden wel veel THC wiet gerookt. Ik merkte dat ik telkens behoefte had om vaker te blowen. Tot dat ik het te gek vond worden en dan deed ik het weer een tijd minder, waarna het vanzelf weer opbouwde tot meer. Een circeltje dus. Uiteindelijk heb ik de beslissing genomen om helemaal ermee te stoppen, omdat ik kinderen kreeg en niet voor hun neus wilde gaan zitten blowen.
        Omdat ik toch behoefte bleef houden naar een hulpmiddel bij ontspanning, is mijn alcohol consumptie sinds dien aanzienlijk toegenomen. Ik weet niet of ik daar nu beter mee af ben

        Nu, tien jaar later, ben ik erachter gekomen dat ik autisme heb, dat verklaard een boel dingen in mijn leven, maar dat even terzijde. Ik ben nog steeds opzoek naar een hulpmiddel om tot ontspanning te komen en de CBD hype was mij dus ook niet ontgaan. Ik heb dit geprobeerd en het bevalt mij tot nu toe redelijk. Ik word er rustiger van en blijf toch functioneel. Want vergeet niet, als ik een THC joint rook, dan kan ik echt niets meer. Normaal ben ik handig, maar na een flinke blow kan ik niet eens meer een schroevendraaier vasthouden. Ik moet hierbij wel vermelden dat ook dat per persoon verschilt, sommige kunnen nog prima functioneren na een joint, ik niet dus. Bij CBD kan ik nog wel functioneren, ik word hooguit wat suffer en krijg behoeften om overal waar ik ben even te gaan leggen en zomaar een dutje te doen Wel relaxed, maar ik ben niet zeker of je daarop zit te wachten als je een examen moet doen.

        Mijn advies is dan ook, ga het gewoon proberen op momenten dat je geen examens hebt. Ik zou niet voor THC gaan, maar CBD. Ik zelf gebruik de druppels en merk na een kwartiertje al effect. Het is wel een spiegel die je opbouwt, na 2 dagen druppelen wordt het effect al sterker en tot nu toe houd ik het niet langer dan een week of 3 vol, dan wordt ik gewoon zo suf. Dan stop ik en dan duurd het nog ruim een week tot ik weer normaal word. Dit zal waarschijnlijk ook per persoon verschillen. Ik gebruik 1 maal 1 druppel per dag, ik ben er erg gevoelig voor. Je zal het echt zelf moeten gaan proberen als je het wilt weten. Voor de verslaving zou ik me niet al te druk maken in jouw geval, tenzij he het ook receratief gaat gebruiken, maar dan denk ik toch meer aan wiet met THC. Ook dat is niet zo erg, het is geen heroine en zelfs alcohol is meer verslavend naar mijn idee.

        Of je een liquid kan gebruiken in jouw vaporizer, dat hangt denk ik van het model af. Ik heb daar niet heel veel verstand van, dus dat laat ik aan een ander over.

        Ik ben nu bezig CBD plantjes te verbouwen, om daar olie van te maken. Toen mijn zaadjes binnen kwamen met de post zag ik dat ik van die aardig webshop 2 soorten gratis zaadjes erbij heb gekregen, maar dan met THC en ja, dan wordt de verleiding wel erg groot, na tien jaar niet meer blowen kreeg ik opeens wel heeeeel erg veel behoefte Dus tja, ben er toch weer voor gevallen

        Comment


          #7
          De hoop van cbd olie zolang het voor jou gevoel werkt moet je dat nemen en zal het voor jou werken .

          ik ben een pijn patient en mijn huis dokter zegt als iets voor jou werkt... wie zal hij dan zijn om te zeggen dat ik wat anders moet nemen .

          Als cbd olie jou rust geef tijdens die periode neem het dan. Cbd raak je niet aan verslaaf. en vergeet niet die spanning hoort er bij dat maakt juist dat je slaag bij exame
          God was never on your side..

          Comment


            #8
            Slome Joop belladonna Hartelijk dank voor jullie input.

            Mijn tweede en tevens laatste keer high/stond is dus zo'n 1,5 week geleden, a.s. vrijdag precies 2 weken en dat laat ik zo even. Ik heb het gevoel dat ik verslavingsgevoelig ben, vandaar mijn keuze om de joint even te verbannen. Ik ben de afgelopen week namelijk erg veel met cannabis bezig als ik thuis ben. Niet dat ik de drang heb om het per se te moet roken, maar meer verdiepend, ik wil veel leren: hoe laat je ze groeien, welke soorten zijn er, wat heb je nodig, enzovoorts. Op dit moment heb ik ook vakantie, vrij van werk en ik doe dus echt helemaal niets. Ik heb denk ik een nieuwe hobby gevonden...


            Nu het CBD verhaal...Ik wil inderdaad niet helemaal suf zijn tijdens een toetsmoment. Een druppeltje Joop..dat is heftig/sterk spul! Ik heb de aanstaande weken geen CBD nodig, want ik heb tenslotte geen toetsmomenten. Mocht ik dus zo'n stressmoment over een x aantal weken hebben dan denk ik dat ik als volgt doseer (vape): Ik koop 100MG 10ML CBD E-liquid. Ik inhaleer een beetje en wacht vervolgens 10/15 min. Als ik niks voel inhaleer ik weer en wacht weer 10/15 min. Vervolgens herhaal ik de procedure. Zoals Bella zei let ik er goed op dat ik nog wel een aanvaardbare spanning voel, dat zorgt er juist voor dat ik slaag en scherper ben!

            Dan kan er eigenlijk niets fout gaan, toch?

            Comment


              #9
              Cbd voel je niet hoor er zit geen thc dus je nek er niks van
              God was never on your side..

              Comment


              #10
              Hey, ik hou het kort aangezien je al veel mooie antwoorden hebt gekregen. Ik zelf was ook een zenuwlijer eerste klas. Daarbij vond ik mijn studie best kut. Dusja, begon met een joint op de zaterdag avond. Toen op de vrijdag avond erbij. Toen zondag avond erbij. En na een tijdje soms doordeweeks en dan denk ik op vrijdag middag uit school, mwah lekker zonnetje ik steek er 1 op. Het sluipt erin! Voorkom dit en wees streng voor je zelf. Vooral als je blowt om stress weg te stoppen. Want mijn ervaring leerde mij dat ik rookte voor zeg rijexamen stress maar na een jaar rookte ik omdat ik stress had want ik moest op vakantie. Je stress factor vergroot. Naja genoeg depressiviteit. Gewoon die zooi onder controle houden. Dan komt het goed.

              Oh dit klinkt heel zweverig maar ik mediteer nu elke dag voor het slapen gaan. Ik doe dit in plaats van blowen en werkt heel fijn! Op YT heb je "guided meditation " video's. Die van Jason Stephenson o.i.d is erg goed.
              Last edited by Helemaal Top; 24 July 2018, 14:52.

              Comment


                #11
                Heb ik nou net een jointje met een broodje kaas vergeleken
                Oeps, dat gaat wel erg ver, ik moet mijzelf even corigeren als een ander dat niet voor mij doet. Ik denk dat je er wel sneller aan verslaafd raakt, dan aan een boterham met kaas
                Zoals Helemaal Top al zegt, dat had ik ook. Maar het is ook zo lekker. Maar je kan er ook weer vanaf hoor, zonder trillend op de vloer te leggen, kwestie van bewuste keuze voor jezelf maken.

                Comment


                  #12
                  IK BLIJF HET MAAR ZEGGEN!!

                  Als je CBD nodig hebt ga dan naar de homeopatische arts en vraag om cbd korrels.

                  Dat is zuivere cbd, absoluut niet verslavend wel rustgevend.

                  Een nadeel; het duurt ongeveer drie maand voor het werkt.

                  Wordt ook gebruikt bij behandeling van psychische trauma's.

                  O, en cannabis is een genotsmiddel dus niet verslavend maar gewennend.
                  De farmaceutische versie heet valium en werkt ongeveer als cannabis maar is wel verslavend, begin er niet mee, een jointje is dan beter.
                  Last edited by Rreppellsteeltjam; 25 July 2018, 18:36.

                  Comment


                    #13
                    belladonna LR2 Slome Joop Helemaal TopBringdown Tot slot wil ik graag de mensen, jullie, die tot nu toe gereageerd hebben heel erg bedanken voor het opofferen van hun vrije tijd voor hun advies en de expertise. Nogmaals dank!

                    Comment


                    • belladonna
                      belladonna commented
                      Editing a comment
                      Graag gedaan

                    • LR2
                      LR2 commented
                      Editing a comment
                      Inwerkingstijd? Waar komt die fabel vandaan? Het wordt opgenomen in je bloedbaan, en daar is het direct effectief. Het is niet zo dat die stof even netjes bij je neuronen gaat staan wachten tot het tijd is. Voor pijnbestrijding etc. is het inderdaad handig (niet verplicht) om een bepaald level aan te houden van dosering. Als jij na je tentamens geen stress meer ervaart, dan geldt dat voor jou niet. Kort gebruik in lage dosering, voldoende om je klachten weg te nemen, is voldoende.

                      Anyhow, leuk dat je ons even bedankt!

                    • Slome Joop
                      Slome Joop commented
                      Editing a comment
                      Graag gedaan.
                      Als ik nu CBD druppels inneem, dan merk ik het effect binnen een kwartier, Ik heb ook wel gehoord van een langere tijd, dus het zal wel verschillen per persoon, maar het duurt echt geen uren voor de werking intreed hoor.
                  Bezig...
                  X