Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hele plant gebruiken voor olie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hele plant gebruiken voor olie?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal ik heb een vraagje, ik heb net m'n wiet van het balkon geoogst ik maak er thc olie van.
    Weet een van jullie of je al het blad kan gebruiken of heeft dat geen zin.

    #2
    Ik gebruik alleen de blaadjes waar trichomen op zitten, de rest gooi ik weg.

    Comment


      #3
      Mijn voorlopige mening is dat je met de toppen en de suikerblaadjes het overgrote deel van de werkzame stoffen in je plant wel te pakken hebt. Maar ik lees hier verschillende meningen over, zou er wel eens wat cijfertjes bij willen zien of een grafiekje.

      Comment


        #4
        Het hangt een beetje van je methode af natuurlijk.. Maar over het algemeen kun je zeggen dat bladeren waarop geen trichomen te zien zijn, dat die de moeite lang niet waard zijn om te gebruiken.
        Elk blad heeft trichomen, niet elk blad heeft harstrichomen. Het is om de harsen te doen, dus bladeren zonder zulke trichomen zullen weinig verschil maken behalve dat ze kunnen storen tijdens je extractie.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          ... hoe zit dat met CBD extractie??

          Comment


          • kees49
            kees49 commented
            Editing a comment
            Je hebt verschillende soorten meer thc of cbd ik ga voor meer thc helpt beter tegen de pijn

          #6
          Dat zit in dezelfde trichomen
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Meglow
            Meglow commented
            Editing a comment
            dat was inderdaad het antwoord dat ik zocht

            voor cbd olie gebruiken ze namelijk de hele hennep(!!)plant, wat mogelijk het fabeltje doet rondgaan dat de grote bladeren weinig tot geen THC bevatten, maar wel een aanzienlijke hoeveelheid CBD...

          #7
          Naar mijn mening heeft alle bladeren gebruiken geen zin.

          De een zegt van wel de ander weer van niet.

          ik zou toppen en bladafval gebruiken die rondom je toppen zitten.

          je kunt iig wel olie maken van de hele plant maar dan wordt de olie een stuk dunner en minder potent omdat niet je hele plant vol zit met thc/cbd zoals ze ook in je toppen zitten.

          gewoon proberen wat jij het beste vindt.

          Comment


            #8
            Ik maak alweer een paar jaar wietolie en gebruik de hele plant. Ik maak alles fijn door een zeef en gebruik het grovere materiaal onderin de extractiebuis. Uiteindelijke weeg ik na het verdampen de olie en verdun dan plm 5x. Er zit dan dus 20% cbd/thc olie in.

            bevalt tot nu toe prima, scheelt vooral veel tijd met knippen (wat ik dus niet doe). Hele plant omzagen, op zn kop hangen, drogen, fijn maken en in zipzakjes in de vriezer.

            Comment

            Bezig...
            X