Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

COPD en wiet roken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    COPD en wiet roken

    Korting op 420shop
    Na een longfunctietest bij de huisarts kreeg ik te horen dat ik COPD aan het ontwikkelen ben. Als ik 5-10 jaar op dezelfde voet verder ga zou daar spraken van zijn.

    Welke voet?
    Ik rook 3-5 cigarillos (kleine sigaar met filter) en 1-1,5 gram wiet verdeeld over 4-6 jointjes. Door elke joint gaat 1 sigaret.

    Van edibles of vapen ben ik geen fan. Ik hou van die zoete rook die over de tong rolt en door de keel glijdt. Het roken van wiet zou ik dan ook het liefst niet opgeven. Zou ik puur gaan roken ben ik bang dat de hoeveelheid cannabis flink zal toenemen. Iets wat ik niet wil of nodig heb.

    Dat ik beter met het gewone roken moet stoppen spreekt voor zich. Het gebruik van cannabis zelf heb ik afgelopen jaren onder de loep genomen met hulp van de verslavingszorg. Net zoals ik ruim 2 jaar niet heb gebruikt (inmiddels dus wel weer). De conclusie die daaruit getrokken wordt is dat ik beter af ben om het te blijven gebruiken. Zet het momenteel voornamelijk in tegen meervoudig ptss, gegeneraliseerde angststoornis, add, asperger, depressie en voor eetlust.

    Kunnen jullie mij adviezen geven? Bijvoorbeeld hoe ik 'gezonder' kan roken, manier van kweken (is biologisch echt beter of placebo), of welke soorten? Werkelijk alle adviezen zijn welkom.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    #2
    Gezonder roken

    Alles wat je verbrandt en over je longen laat gaan is schadelijk, er zal niemand zeggen als je zus of zo doet dan kan het geen kwaad..
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Haha, had 'm daarom ook tussen aanhalingstekens gezet. Dat het ongezond is snap ik Laten we het anders formuleren; 'minder schadelijk'.

    #3
    Stop al eens met die sigaren en als je en joint rolt rol em puur of zo puur mogelijk.
    Koop een vaporizer? Bij https://420shop.nl/

    Comment


      #4
      Zou kruidentabak bijvoorbeeld ook een verbetering zijn?
      Zal nog eens kijken naar een vaporizer. Mijn ervaring is altijd geweest dat je weinig van de wiet proeft. Is dat een beetje verbeterd?
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Ik zweer bij vapen. Pure wietdampen en niks anders hier met mijn Arizer Air. Met 4 extra 18650 batterijen ben ik wanneer en waar ik maar wil "on air". Big clouds. Bij puur roken proef je juist meer de wiet. Beetje experimenteren met soortjes om te bepalen welke sterkte en smaak je het lekkerste vindt vapen en je wil nooit meer wat anders

      #5
      Eitje. Gewoon niet meer inhaleren..
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Hahaha

      #6
      Zoals ze hierboven al gezegd hebben, ik zou proberen de cigaarkes te laten.
      toevallig kwam ik vandaag tabaksalternatieven tegen op zamnesia.
      deze zijn zonder nicotine en ze beweren dat er minder teer vrij komt. Omdat dit al de gezondere tabak moet zijn veronderstel ik dat ze er ook geen andere schadelijke stoffen aan toevoegen zoals je wel vaker hoort over sigaretten.

      ik wens je alvast veel succes en het beste toe!
      When i smell weed my lungs get horny

      Comment


        #7
        Zelf ook copd in begin stadium en snap dat het stoppen met roken erg moeilijk is

        Stop igg met de tabak en probeer puur te roken (ook niet goed natuurlijk )

        De ervaring heeft me wel geleerd dat door de tabak je toch eerder slijm ligt te kotsen dan pure wiet

        Comment


          #8
          Ik zou toch, zoals hierboven al eerder gezegt, voor een vaporizer gaan.

          Comment


            #9
            Hoi Kroketje

            Ik had exackt zelfde probleem ik heb Cptss en wilde geen tabak meer roken maar heb wel mijn jointje nog nodig.
            Ik ben Puur gaan roken en had ok die angst dat verbruik dat veel groter is maar dat heb je zelf in de hand.
            ik rook nu meer dan 1 jaar puur cannabis en mijn verbruik is niet groter minder zelfs.
            bij pure wiet heb je niet zoveel nodig voor het juiste effeckt 2 hijsjes van een pure joint is meer dan genoeg voor ptss symptonen weg te krijgen en de dag/avond/nacht door te komen. Ik draai nu mijn jointje met klein vloeike en piep klein tipje en doe er 2 avonden mee.
            Ga je meer gebruiken dan is het voor het stoned zijn.....
            Voordeel van puur roken is dat je tabak vrij ben de wiet 100000keer lekkerder is en beter zijn werk doe. Ik zou nooit meer met tabak mijn zelf gekweekte wietje verneuken want dat doe je met die stink tabak.

            Suc6 p.s die sigaartjes zijn ok slecht
            God was never on your side..

            Comment


            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Helemaal mee eens Bella! Weg met die stink tabak.

            #10
            Bedankt Ess Manti Nonsense Slome Joop en belladonna voor de reacties en ondersteuning. Eerstekamerlid bedankt voor de glimlach.

            Omdat ik momenteel de wiet nog moet kopen ga ik liever nog niet over op puur roken. Met dank aan jullie reacties denk ik dan ook dat ik het volgende plan trek.
            Eerst stoppen met de sigaretten door de joints en de tabaksvervanger van Greengo gebruiken.
            Vanaf eigen voorraad puur(der) gaan roken en het vapen nog maar eens proberen. Toevallig nog AliExpress aanraders?
            Zo spoedig mogelijk de sigaartjes staken, maar dat maakt het vermoedelijk ook lastiger het blowen in de hand te houden.

            Kwam ook nog op een leuk artikel van RQS terecht over tabaksvervangers.
            https://www.royalqueenseeds.nl/blog-...n-spliffs-n858
            Ze hebben het zelfs over lavendel Maar het leverde wel een ander idee op, ik zou ook m'n eigen tabaksvervangers kunnen kweken. Je schijnt ze ook in te kunnen zetten voor verschillende dingen als depressie, slapeloosheid en nog een hele waslijst. Wil/moet nog een kast gaan bouwen dus misschien maak ik deze daarvoor wel wat groter.. Ik laat het even bezinken, misschien ga ik me daar ook wel in verdiepen
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Als je een low cost vaporizer wilt aanschaffen zou ik niet naar aliexp gaan. Kijk bijvoorbeeld eens bij de Vaposhop punt nl. Die hebben nu aanbiedingen. De Novae vaporizer bijvoorbeeld. Heeft 21 goede reviews, swappable batteries. 65 euries, geen verzendkosten. Volgens mij krijg je ook nog 5 euries korting op de nieuwsbrief inschrijving. Dan start je tenminste met een redelijk knappe vape. Die dingen van 3 tientjes zijn het vaak "net" niet maar je kan geluk hebben. Zelf ben ik al 4 jaar op rij Arizer Air fan. Je kunt volgens mij online ook veel info vinden over kruiden die je kunt verdampen. Misschien kan je daarmee het stoppen met roken wat compenseren. O ja, als je stopt met tabak, heb je zo je vaporizer terugverdiend

            #11
            Be there done that... Ik heb ook echt alles ge probeert tabaks vervanger verdampen de hele zooi pas je op dat je niet teveel geld gaat uit geven
            aan vervangers. Mijn erv is dat niks de Joint kan vervangen verdamper zuig mijn eigen de tering en gebeurt niks.
            Stoppen met tabak kan je hoor is alleen kwestie van doen. Beste kan je in eens over al mee stoppen en paar weken helemaal niks en jij kan dat want je kan namelijk alles . Ik nam me voor dat ik een sigaret mocht roken als ik eerst een levende goudvis zou in slikken... nou ik hoefde die peuk al niet meer bij de gedachte aan die vis in mn keel en buik. Jij moet jou weg daar in vinden. Maar geloof in je zelf want als je ptss hebt kan je echt alles maar dan ook alles die kracht heb jij. Suc6
            God was never on your side..

            Comment


            • Pluk
              Pluk commented
              Editing a comment
              Ben ook in maart gestopt met tabak en joints en vape nu maar idd bella, niets vervangt de joint. Maar t gaat wel wennen

            #12
            Daar heb je wel een punt Ess, de tabak kost me veel meer als een vaporizer. Mooiste zou zijn als ik het eerst weer eens kan proberen. Want zoals belladonna al zegt, mijn ervaring is ook dat ik iets mis met vapen.

            Vandaag ben jij het belladonna die een glimlach op m'n gezicht tovert Bedankt voor je woorden. Wil inderdaad niet te veel geld uitgeven aan tabaksvervangers, dan liever puur. Maar een eenmalige investering om zelf tabaksvervangers te groeien wil ik nog wel in overweging nemen. Deels ook omdat ik het gewoon heel leuk vind met planten bezig te zijn, en dan niet alleen wietplanten.
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


            • Pluk
              Pluk commented
              Editing a comment
              Tabaksvevangers moet je aan wennen, persoonlijk vindt ik dit niet te roken, waarom dit dan gebruiken. Kun je beter aan puurtje of vape wennen.

            #13
            Mag ik vragen welke tabaksvervangers je hebt geprobeerd Pluk?
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #14
              Dus tabak weg, tabaksvervanger en wiet in een vloei en roken maar. En jij denkt dat dat je gaat helpen of voordeel opbrengen bij copd?
              Think again.

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Is niet hard maar de simpele waarheid. Daarom hoor je mij dus ook niet over voorkomen of genezen. Ik vraag ook niet om een wonder maar gewoon advies.

              • Ganjax
                Ganjax commented
                Editing a comment
                kroket , je zou toch beter denken aan een vapo, ik hoor sommigen zeggen dat werkt niet, die goedkope brol zal niet degelijk werken maar als je een degelijk model koopt werkt het wel. Bovendien kan je er ook andere kruiden mee verdampen.

              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Denk dat er inderdaad maar een vaporizer gaat komen Zal wel even wennen zijn, misschien dat ik eerst even een weekje niet blow om de overgang makkelijker te maken.

              #15
              Hoi je geeft aan dat wiet je helpt met verschillende problemen en dat je daarom eigenlijk gewoon wil blijven gebruiken.

              Je kan natuurlijk ook olie maken dmv alcohol en dan naar behoefte druppels innemen dan sla je 2 vliegen in een klap .

              Ook van olie ken je knettervaag worden of lekker slapen dus nog beter dan roken gewoon druppelen

              Je zou ook nog een goede wietboter kunnen maken en dan eetbare producten zoals koekjes of cace maken die ook dezelfde effecten hebben .



              PS als je roken gewend bent is het erg lastig om aan een vaporizer te wennen het is totaal niet te vergelijken met roken .

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Waarschijnlijk ook de reden dat vapen me in het verleden nooit is bevallen. Nu heb ik echter een reden om er wel aan te willen wennen

                Als ik eenmaal een klein voorraadje heb zou ik kunnen experimenteren met olie of edibles. Maar ook edibles zijn me in het verleden nooit goed bevallen. Nou kwam dat wel altijd van de koffieshop dus we kunnen onze vraagtekens zetten bij de kwaliteit.

              • Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                Doseren is heel belangrijk met eetbare producten en olie zodra je teveel heb genomen kan ik me voorstellen dat deze niet lekker vallen

              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Of te weinig
            Bezig...
            X