Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietolie voor het eerst maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietolie voor het eerst maken

    Korting op 420shop
    Om beter te kunnen slapen wil ik wietolie maken
    Dit wil ik maken, omdat het langer werkt dan het verdampen of roken ervan.

    ​​​​​​​Wat is jullie methode om wietolie te maken?

    #2
    Welke manier had je zelf in gedachte?
    Tussen welke methodes twijfel je en waarom?
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Zelf heb ik olie dmv alcohol vorig jaar voor de eerste keer gemaakt

      1 liter alcohol en 1 ons wiet toppen laten staan voor 30 minuten (misschien een beetje overkill en kan het met minder)

      Daarna gezeefd, uitgewrongen en de alcohol even in de zon laten staan om te zorgen dat hij mooi goudkleurig word ipv een groene kleur

      Toen heb ik de alcohol laten verdampen dmv een electrisch kookplaatje waarvan ik de temperatuur op 80 graden kon zetten (Buiten in de tuin ivm ventilatie )

      Op het laatst toen de alcohol bijna verdampt was heb ik er een beetje water bijgedaan en de temperatuur iets verhoogd zodat ik de alcohol en water ook kon laten verdampen

      toen dit gebeurt was heb ik het verdunt met een factor 5 met hennepzaadolie , 3 druppels is genoeg voor een goeie nachtrust

      De volgende keer ga ik het verdunnen met een factor 8 want vind deze olie een beetje aan de sterke kant

      succes
      Last edited by Nonsense; 6 July 2019, 10:01. Reden: buiten uitkoken

      Comment


        #4
        Het werkt inderdaad langer. Het geeft vind ik ook meer een stoned gevoel, het high effect lijkt wel verloren te gaan, maar dat is voor slapen geen bezwaar.

        Even mijn eigen topic promoten
        Zo heb ik het gedaan:
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-ronde-met-thc

        Comment


        • Hoepa
          Hoepa commented
          Editing a comment
          Mooi verslag!

        #5
        Mijn ervaring met het eten en drinken van cannabis/hasj, is dat dit erg smerig proeft.
        Is dat ook zo met wietolie?

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ik moet eerlijk bekennen dat ik weer ben begonnen met kweken * om olie te maken en dat ik nu dus wat flesjes olie in de koelkast heb staan, maar dat ik helemaal geen olie meer gebruik. Ik heb vlak na de oogst een vaporizer aangeschaft en ben sinds dien een het vapen en niet meer aan het olie druppelen. Ik bewaar de olie wel, misschien ga ik er nog mee aan de slag, maar voor nu is het vapen wat ik doe.

          * ik heb in het verleden veel gekweekt en gerookt, maar was daar mee gestopt.

        • Hoepa
          Hoepa commented
          Editing a comment
          Zelf vape ik ook.
          Wietolie lijkt mij handig voor het slapen, omdat het juist langer werkt, en je hebt wat afwisseling in je gebruik.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Goed idee, het werkt inderdaad langer.
      Bezig...
      X