Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

colitis ulcerosa en wiet-thee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    colitis ulcerosa en wiet-thee

    Korting op 420shop
    Hallo, ik heb een aantal vragen over wiet thee.

    Ik heb colitis ulcerosa(vergelijkbaar met crohn) en heb nu dus een opvlamming: bloed bij de ontlasting. Nou heb ik gelezen dat cannabis er heel goed tegen kan helpen...

    1. Werkt wiet in de vorm van thee ook?

    2. Wordt je high van wiet thee?

    3. Is het gebruiken voor het slapengaan een goed idee?

    4. Hoe lang zou het ongeveer duren voordat de klachten voorbij zijn?

    #2
    Re: colitis ulcerosa en wiet-thee

    Hoi wietgozert,

    Belladonna heeft daar al een paar reacties over geplaatst, lees het volgende zeker even door:

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...light=wietthee
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...light=wietthee

    Dus 1) ja, 2) ja of stoned (afhankelijk van soort), 3) ja (afhankelijk van soort) en voor 4 durf ik geen antwoord te geven daar ik niet bekend met deze specifieke ziekte of een medische opleiding heb gevolgd.

    Comment


      #3
      Re: colitis ulcerosa en wiet-thee

      waarom lees ik dan op mediwiet.nl 'je wordt er niet high of stoned van'?

      http://mediwiet.nl/Mediwietthee%20maak%20je%20zo.html

      Comment


        #4
        Re: colitis ulcerosa en wiet-thee

        Als je 1 gram wiet in 1 liter water oplost en je drinkt slechts 1 kopje dan krijg je 1/10 gram per keer binnen. Aangezien gegeten of gedronken cannabis grotendeels wordt afgebroken in je lichaam (lever) voordat het werkt krijg je dermate weinig binnen dat je niet stoned wordt. Als je een liter tegelijk neemt dan zul je echt wel stoned/high worden.

        Comment


          #5
          Dat staat toch ook op die site, letterlijk met de tekst "tenzij je er 1,5 liter van op drinkt". Dit komt dan ook uit de "hoe voorzichtig te beginnen" sectie. In de linkjes van Belladonna staat dan ook dat je eerst een kop neemt, het effect af wacht, daarna weer een kop, etc. Je kunt de mate van inname dus uitermate goed reguleren.

          Comment


            #6
            Re: colitis ulcerosa en wiet-thee

            Natuurlijk voel je iets alleen welke naam geef je het
            Stoned of Ontspannen.
            Waarschijnlijk ontspan het je darmen waardoor je minder pijn zal voelen en minder krampen zal hebben.
            Je voel dus wel iets ontspannen= stoned gevoel en je pijn is even minder op de voor grond.
            Lees is even op je gemak in het medicinaal deel rond staat genoeg info over

            Groetjes
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Hey,
              iemand ervaringen met colitis ulcerosa en wiet??

              Ik heb sinds vorige jaar last van colitis ulserosa. Ze hebben onderzoeken enzo gedaan onsteking van de dikke darm. Ik moet nu levenslang Pentasa 2g innemen. Daarna ben ik een tijdje gestopt met die medicatie om dat ik dacht dat het voorbij was En heb trg een opstoot gekregen ☹️ Na mijn laatste onderzoek in juni hebben ze volledige onderzoek gedaan (dikke darm, dunne darm, endeldarm) na mijn laatste onderzoek heb ik mijn medicatie altijd ingenomen en heb nu al meer dan 2 weken weer een opstoot (diarree, bloed en slijm in mijn stoelgang)
              nu heb ik gehoord en ben al efkes aan t lezen over wiet dat het helpt?
              Heeft iemand ervaringen ermee?
              Kan iemand mij helpen want ik begin het kotsbeu te worden! Ik heb gwn geen zin meer om te eten enzo.. ik weeg 48 kg en ben 31 jaar en ben een moeder van 2 jongens van 4 jaar. Ik ben meestal heel moe en heb geen kracht voor niks meer
              Alvast bedankt

              Comment


                #8
                Wiet blijkt niet zo'n geweldige ontstekingsremmer te zijn, en als het dat is, is het pas werkzaam in combinatie met vetzuren.
                Het kan de klachten verlichten maar niet verhelpen - ondanks wat je zult lezen op mediwiet en andere websites die hun lezers graag beloven dat wiet het allerbeste medicijn is dat helpt tegen alles.
                Je kunt altijd proberen of het iets helpt, de meeste CBD-olien zijn relatief goedkoop te krijgen en je wordt er niet high van (zeggen ze).

                Uit steeds meer onderzoeken blijkt dat de meeste darmziektes en aandoeningen samenhangen met de darmflora. Ik lees regelmatig goede resultaten waarbij ontstekingen geremd worden met - je gelooft het niet - parasitaire wormen, zoals lintworm. Ook poeptransplantaties (hoe onaangenaam het ook klinkt) blijken in veel gevallen erg veel klachten te verlichten. Ik denk dat in die hoek veel meer hulp te vinden is dan in de hoek van cannabis. Echter, om klachten te verlichten zal het een fijn middel kunnen zijn; ik ken enkele crohn patienten die het erg fijn vinden, maar ook zij zeggen dat het enkel de pijn iets dempt, maar niet verhelpt.

                Veel succes!

                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Ik zou me niet blind staren op cannabis met dit soort klachten maar beter gewoon die pil blijven slikken als di wel werkt .
                  Ik wens je veel beterschap
                  God was never on your side..

                  Comment

                  Bezig...
                  X