Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CBD/THC olie inzetten bij kanker hond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    CBD/THC olie inzetten bij kanker hond

    Korting op 420shop
    Beste medemens,

    Mijn hond heeft lymfeklierkanker en ik heb wat vragen over de inzet van CBD en THC olie en de doseringen daarvan. Alle suggesties en tips zijn welkom.

    Tijdens mijn zoektocht op het web ben ik op dit forum terechtgekomen. Erg interessant en ik zou dan ook graag willen weten of jullie eventueel wat voor mij kunnen betekenen in mijn zoektocht om informatie te vergaren over de inzet van CBD en THC bij kanker van een hond. Goed om te weten is dat ik vorig jaar mijn eigen planten heb gekweekt. Zowel CBD en THC plantmateriaal heb ik achter de hand. Ik heb afgelopen zaterdag mijn eigen THC olie gemaakt. De middelen heb ik in huis, de kennis alleen nog niet. Ik wil dit dus gaan inzetten bij mijn hond die gediagnosticeerd is met lymfeklierkanker. Zij ondergaat nu chemo, maar ik wil naast chemo ook een natuurlijk alternatief middel inzetten waar ik hele goede verhalen over gelezen heb.

    Ik heb een poging getracht om een oproep te plaatsen op Facebook de afgelopen dagen. Ik heb een bericht opgesteld met wat voorgeschiedenis en de actuele situatie van mijn hond en waar ik nu sta betreft de CBD en THC die ik haar toedien. Graag kopieer ik het bericht hieronder wat ik op Facebook heb geplaatst. Dit geeft een beeld van de huidige stand van zaken.



    Facebookbericht:

    Beste mensen,
    Mijn hond heeft lymfeklierkanker en ik heb wat vragen over de inzet van CBD en THC olie en de doseringen daarvan. Maar voordat ik mijn vragen stel graag eerst even wat voorgeschiedenis en info over mijn hond.

    Ik heb een hond genaamd Shakira. Shakira is 13 jaar oud en is een Amerikaanse Stafford. Voor haar leeftijd doet ze het uitmuntend goed. Dagelijks wil ze nog 5 a 6 wandelingen maken, is ze erg actief en geïnteresseerd in anderen en haar omgeving en kan ze het meeste genieten als ze mee mag autorijden en lekker zonnen in de zon. Veel mensen schatten Shakira ook jonger in als ze haar zien. Leeftijd is ook maar een getal zeg ik zo altijd.

    Shakira heeft al haar hele leven last van allergieën. Wij geven haar daarom dagelijks dieet voer van Hills. Dit is speciaal voer en daar doet ze het erg goed op. 2.5 jaar geleden heeft ze een PARR test ondergaan en toen kwam er een twijfelachtige uitslag uit dat zou duiden op lymfeklierkanker. Ze heeft toen twee Oncaspar injecties gehad. Dit is een behandeling tegen lymfeklierkanker. Omdat er twijfel was of het kanker zou zijn, hebben ze een klier operatief verwijderd om alles uit te sluiten; het bleek geen kanker te zijn. Toch had ze opgezette klieren, die later weer slonken. Wat het was weten we tot op de dag van vandaag nog niet.

    Een paar weken geleden kreeg ze weer dikke lymfeklieren. Iets wat wel eens vaker in het verleden voorkwam vanwege haar allergieën. Nu twee maanden geleden heeft Shakira zo’n zelfde test moeten ondergaan. Uit een zogenaamde PARR test kwam naar voren dat Shakira lymfeklierkanker zou hebben. Uit de test kwam het B-lymfoom naar voren. Dit is lymfeklierkanker maar dan nog een gunstige variant in vergelijking met een T-lymfoom aldus de oncoloog. Het verschil met deze test en die van 2.5 jaar geleden is dat er deze keer echt een kankercel duidelijk naar voren komt in de uitslag, wat destijds niet het geval was. Ook zou ze kanker in het beenmerg hebben. Dit kwam naar voren uit bloedonderzoek.

    Oh jeetje dit keer dus echt lymfeklierkanker. Wat doe je dan? De hond zit nog vol leven en doet het uitmuntend goed voor haar leeftijd. Niet behandelen was geen optie voor ons. Maar elke behandeling kent ook bijwerkingen. Je wil het beestje ook niet laten lijden. In eerste instantie zijn we drie weken geleden begonnen met een Oncaspar injectie. Helaas bleek een week later op controle dat de injectie maar voor 25% effectief is geweest. Dit was volgens de oncoloog te summier om verder te gaan met deze behandeling. Er bleven twee opties over: Prednison of chemotherapie. Wij zijn voor chemotherapie gegaan. Niet onze voorkeur, maar wel noodzakelijk gezien het snelle beloop van deze agressieve kankersoort. Twee weken geleden heeft Shakira haar eerste chemo gehad via het infuus. Afgelopen vrijdag (24-3) kwamen we weer voor controle bij de oncoloog. Haar klieren waren voelbaar nog steeds even dik als de week ervoor. Uit bloedonderzoek bleek dat de chemo niet hetgeen had gedaan waar de oncoloog op gehoopt had. Bepaalde witte bloedcellen waren gestegen terwijl deze door de chemo juist zouden moeten dalen. In Jip en Janneke taal: De kanker krijgt meer de overhand in haar beenmerg.

    Dat was even erg vervelend om te horen, maar we houden hoop. De oncoloog heeft de chemotherapie opgeschaald en had ons drie chemotabletten meegegeven. Deze hebben we Shakira bij thuiskomst meteen gegeven. Al gauw merkten we dat ze er heel suf van werd. De volgende ochtend (zaterdag) was ze dan ook zo suf dat we haar naar beneden hebben getild. Wij weten dat chemo meer kapot maakt dan lief is, maar als we niks doen zijn we het beestje binnen een paar weken kwijt. We zitten niet stil en vooral ik ben op het web begonnen met onderzoek doen naar alternatieven middelen om in te zetten tegen kanker.

    Ik weet al langer dat cannabis ingezet wordt bij mensen maar ook bij dieren tegen allerlei kwaaltjes en klachten. Het wordt meestal in de vorm van CBD en THC olie ingezet. Uit mijn onderzoek op het web kwamen al gauw heel veel positieve verschillende reacties naar voren over CBD en THC. Ik heb dan ook afgelopen zaterdag een masterclass THC olie maken gedaan. Ik heb nu mijn eigen THC olie gemaakt en ik heb CBD olie. Nu heb ik dus beide middelen in huis, maar de kennis nog niet. Ik ben mij overal aan het inlezen. Hetgeen ik veel tegenkom is dat ik een beetje moet gaan experimenteren hoe de hond erop reageert.

    Ik heb nu een CBD olie speciaal voor de hond (foto in deze post). Ik heb deze CBD olie 2% (Flesje 10ml = 240 druppels) gemixt met 2 druppels THC olie (7,5% 1 op 10). Dat is dus minimaal maar er zit dus minimale THC in de CBD. Ik ben afgelopen zaterdagavond meteen begonnen met het toedienen van de CBD olie. Ik heb haar zaterdagavond 2 druppels gegeven. Zondag (26-3) 3x 1 druppel en gisteren (27-3) 3x 2 druppels. Weet toevallig iemand ook hoe ik bereken hoeveel mg 1 druppel weegt en hoe ik dat bereken? Ook denk ik dat ik een hogere CBD variant moet inzetten. Deze CBD die ik nu inzet is speciaal voor honden aangezien honden bepaalde terpenen slecht kunnen verdragen is mij verteld. Toch denk ik dat een hogere CBD nog effectiever kan zijn. Tips voor alternatieven ook welkom.

    Sinds afgelopen zondag is Shakira levendiger als daarvoor. Ze is erg actief, vraagt aandacht, schooiert om eten en wil weer lekker naar buiten. Dit zijn dingen die ze normaliter ook nog deed maar sinds afgelopen zondag zijn deze dingen alleen maar toegenomen. Dit hebben we in tijden niet meer op dat niveau gezien. Dat is natuurlijk heel erg positief. Dit zijn de signalen die we willen zien. En of dat komt door de chemo, door de druppels in combinatie met de chemo of door de druppels, ze doet het in ieder geval beter. Ook haar klieren zijn zichtbaar geslonken. Dus op het oog vooruitgang waar we naar streven. Hoe het onderhuids gaat weten we niet. Aanstaande vrijdag 31 maart hebben we een controle afspraak bij de oncoloog en dan worden haar bloedwaarden weer bekeken.

    Ook ben ik in contact gekomen met ‘Healing Project’. Dit is opgericht door een Amerikaans koppel die een gepersonaliseerd protocol maakt in de vorm van de juiste dosering CBD en THC olie, in combinatie met een dieet en andere middelen die kunnen helpen tegen de kanker. Wellicht iemand ook ervaring mee? Ik heb vandaag een eerste telefoongesprek gehad en mij werd geadviseerd om de CBD te verhogen naar een maximale dosering van 90 mg op een dag, dus 3x daags 30mg CBD. Dit klinkt heel erg veel, iemand die dit kan beamen? Zij maken zelf THC en CBD oliën. Helaas kan ik deze producten hier in NL niet ontvangen dus ben ik gedoemd om het zelf te maken of het hier ergens te kunnen krijgen.

    Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van andere huisdier eigenaren die ook CBD en/of THC olie inzetten of hebben ingezet bij hun huisdier. In welke dosering? Zijn er extra supplementen die ik mijn hond kan geven ter ondersteuning? Ik kom veel tegen over the golden paste, wellicht dat mensen dit kennen en mij daar iets meer over kunnen vertellen? Ook kom ik pure THC of CBD pasta in spuitjes tegen, iets waar iemand meer over weet of ervaring mee heeft?

    Alle informatie, tips en suggesties zijn van harte welkom. Dat mag door onder dit bericht te reageren of door mij een privé bericht te sturen. Je mag mij ook mailen op giovanni.resleij@live.nl

    Veel informatie en veel vragen. Ik hoor graag van jullie. Bij voorbaat veel dank!

    Einde facebookbericht




    Bovenstaande was het bericht dat ik op Facebook heb gedeeld. Ik heb hier nog nauwelijks tot geen reactie op. Ik hoop via dit forum meer informatie kunnen vergaren of dat jullie mij in contact kunnen brengen met andere partijen o.i.d. Ook word ik naast dit forum, graag lid van verschillende andere forums waar ik mijn bericht kan delen en ik andere ervaringen kan lezen.


    Ik hoor graag van jullie en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Bij voorbaat veel dank!



    Vriendelijke groet 😁
    Attached Files

    #2
    Misschien kan je het door Google translate in het Engels laten vertalen, en ook een Engelstalige versie op fb zetten. Verder kan ik je helaas geen advies geven. Wens jou en jullie hond heel veel sterkte!

    Comment


      #3
      En denk dat je hier flink meer kans hebt op views/reacties in het huisdieren topic: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-huisdieren

      Comment


        #4
        Cannabis kan enkele, slechts een zeer klein deel(!) kankersoorten remmen, misschien zelfs genezen.

        Maar in 99.99% van de gevallen is dat niet zo. Als hond er happy van wordt, dan is dat een mooi voordeel. Maar probeer niet te vallen voor alle mooie verhalen. Hoop is een groot goed, absoluut! Maar ik heb zelf 'n vriend mogen begraven die te hard ging geloven in de dingen die hij vond op het internet. Voor veel mensen is een mislukte behandeling niet iets om over te schrijven, die mensen (of hun huisdieren) zijn namelijk dood.
        Probeer dat in gedachten te houden, de analogie over parachute springers heeft mij soms goed geholpen om mijn voeten op de grond te houden: Van de parachute springers waarvan de parachute niet open ging, heeft 100% van de overlevenden een positieve ervaring met parachute springen. En 0% van de mensen die het niet overleefd hebben, reageerden negatief.
        Dat maakt parachute springen met een kapotte parachute niet automatisch een gezonde bezigheid. De open deur is dat de mensen die het niet overleefd hebben, niet negatief konden reageren. Want die lagen begraven.

        In de wetenschap noemt men dat the survivorship bias.
        Het fenomeen stamt uit de tweede wereldoorlog waarbij vliegtuigen bepantsering nodig hadden, maar metaal was kostbaar en kon ook elders gebruikt worden. De ingenieurs van toen, hebben bij teruggekeerde vliegtuigen gekeken naar waar de kogelgaten zaten. Kogelgaten kun je voorkomen met goede bepantsering. Dus de ingenieurs gingen aan het werk.. Niet beseffende dat de vliegtuigen met kogelgaten op die plaatsen juist terug waren gekeerd! De rest niet.. De eigenlijke conclusie had moeten zijn dat men juist de plekken moest bepantseren waar de kogelgaten niet zaten, want die vliegtuigen haalden de weg terug niet.
        Diezelfde survivorship bias vindt heel veel plaats in de natuurlijke geneeskunde, en dat heeft met de menselijke neiging te maken om te zoeken naar oplossingen. We willen graag een oplossing, dus blijven we zoeken naar verhalen waarbij het gewerkt heeft, die kunnen we honderden vinden (in het geval van cannabis worden die verhalen herschreven en gekopieerd en geplakt met kleine aanpassingen, vaak gaat het om slechts 20 gevallen wereldwijd, niet heel veel meer dan "toevallig genezen" trouwens). Hierbij vergeten we - heel menselijk - om net zo gemotiveerd te zoeken naar gevallen die het tegendeel aantonen. Het probleem alleen bij die gevallen die het tegendeel aantonen, is dat ze 1) niet opgeschreven worden want de persoon is dood, 2) niet opgeschreven worden omdat de persoon te verdrietig is of zich schaamt en 3) omdat die verhalen niet goed vallen bij mensen die geld verdienen met de oplossing en dus niet duizend keer in andere vorm worden herschreven.

        Google scholar is een wereldwijde database van bijna alle wetenschappelijke onderzoeken. Als je wilt weten wat er werkt, dan is het beter om daar te gaan kijken dan om op websites van mensen die een product aanbieden te zoeken naar positieve uitkomsten. ChatGPT en soortgelijke AI's kunnen de normale mens daar heel goed bij helpen, ze kunnen vrij letterlijk hele moeilijke artikelen vertalen naar normale-mensen-taal. Als wetenschapper gebruik ik het zelf ook steeds vaker om hele moeilijke processen behapbaar te maken voor mezelf.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Eigenlijk zeg je ook (denk ik): het mag/kan de reguliere (dier)geneeskunde niet vervangen, je kan het ernaast voorzichtig proberen. Wetenschappelijke bronnen zijn zeer zeker je 'best bet' in zaken als deze, helemaal mee eens; als je toch ziet hoeveel onzin er over hondenvoer wordt geschreven op hondenforums, niks gestaafd met systematisch onderzoek, maar met: 'dit is het enige beste hondenvoer, want m'n honden doen het er beter op dan op eender ander voer'
          Last edited by Snuitje; 29 March 2023, 21:40.

        #5
        Snuitje ik bedoel vooral te zeggen dat we heel voorzichtig moeten zijn met de geneeskrachtige eigenschappen van cannabis, omdat ze vaak duizendmaal uitvergroot worden. Minder fijne bevindingen, die wel waarheid zijn, zullen dat effect niet hebben. Omdat blowers niet echt graag studies aanhalen die hen duidelijk maakt dat blowen niet altijd goed is voor een mens.
        Er zijn tientallen, zoniet duizenden websites die cannabisgebruik promoten met stapels aan studies.. De helft van die studies vindt niet eens een positief effect, maar omdat mensen die echt niet allemaal gaan lezen.. Lijkt het alsof er super veel positieve uitkomsten zijn; "Want zeg nou zelf, hier zijn 200 studies die dat zeggen!".
        Ik zal de specifieke websites niet noemen - ik heb ze al jaren niet bezocht - maar ik heb ze meermaals gevonden in de nederlandse mediwiet community in het verleden. Als je, net als die dode vriend van me, daar dan in begint te geloven.. Dan wordt het gevaarlijk.

        Cannabis kan heilzaam werken en ik ga niet ontkennen dat we heel veel nog niet weten. Maar we moeten ons niet te hard laten meeslepen met blufpoker, want als de kaarten op tafel komen dan blijkt de pokeraar toch wel heel erg vaak te bluffen. Een partij die cursusen en tinctuurtjes aanbiedt tegen betaling, die heeft er baat bij om mensen te misleiden. Zolang ze zich niet voor doen als arts en geen harde statements maken, kun je ze daar wettelijk ook niet aansprakelijk voor houden.
        Nieuwstitels die iets in de stekking bevatten als "mogelijk medicijn" of "zou kunnen werken" zijn vaak dead giveaways van "eigenlijk werkt het niet maar we hadden graag gewild dat het werkte". Mensen zien alleen heel graag wat ze willen zien, vertellen dat aan de rest van de wereld.. En dan is er spontaan een extra bron bijgekomen die zegt dat het misschien toch wel mogelijk zou kunnen werken.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Kan me ook niet voorstellen dat thc/cbd kanker kan genezen. Wel uitstellen wellicht, en het daardoor toch overwinnen. Moet blijven proberen denk ik.

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Websites en bedrijven die beweren dat ze dat zeker kunnen zijn natuurlijk gewoon crimineel

        • KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          lama... sjagerijnig wakker geworden

          Last edited by KritischeMassa; 2 April 2023, 08:42.

        #6
        Probeer anders asperge extract van het bedrijf “terboza” volgens mij. Had gehoord dat de eigenaar zich zelf zo had genezen van kanker.
        Sterkte iig!

        Comment

        Bezig...
        X