Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onrijpe wiettoppen en medicinale waarde?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    onrijpe wiettoppen en medicinale waarde?

    Korting op 420shop
    Beste allemaal,

    Ik heb een moeilijke vraag wellicht:

    Als ik nog niet helemaal rijpe wiettoppen ga gebruiken om te worden verwerkt in Wietolie, wat is de consequentie?

    -Minder THC?
    -Meer inactief THC--> wel medicinale waarde, minder stoned gevoel?

    Omdat ik wiet buiten kweek en ik beducht ben voor schimmel en toprot wil ik op tijd gaan oogsten.
    Mijn wiettopen zijn oke. de haartjes (trichomen zijn nog doorzichtig, wit)

    Is dit een goed idee?

    Ik hoor graag van de experts

    Bedankt!


    #2
    Volgens mij is vroeger knippen geen probleem alleen zul je dan wel veel minder olie krijgen.

    Als het goed is lost de alcohol alles op wat niet bruikbaar is.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


      #3
      Waarom minder olie?

      Toppen blijven net zo groot, alleen nog niet rijp genoeg

      Comment


      • Italbri
        Italbri commented
        Editing a comment
        Heeft volgens mij niet met grootte van de top te maken, uiteindelijk hou je alleen de thc/cbd over. Ene wietsoort produceert meer dan de ander.

        Ervaring leert. Ik heb het alleen 1 a 2 keer gemaakt zien worden waar ik naast stond. Zijn vast nog genoeg mensen hier te vinden die je meer hier over kunnen vertellen.

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Veel mensen denken dat,je kan grote toppen hebben en toch weiniger gewicht dan bv je plant ernaast met iets kleinere toppen hebben,die meer wegen.

        (De hars) kristallen (tricomes) zijn namelijk de volle factor bepalend voor het gewicht,in de loop der tijden maakt je plant steeds keer tricomes aan en hars die gewicht laten toenemen na je oogst toe.

        Des te eerder jij oogst des te meer tricomes en hars je mist (lagere oogst) dus mijn advies staan laten omdat je behoorlijk wat nodig hebt voor een kleine hoeveelheid👍

        Italbri ik wil je nog een leuk advies en wat je dalijk zelf kan testen meegeven,
        als je geoogst hebt en alles hebt ontrokken het overblijfsel van de toppen moet je maar eens drogen wegen als ze ontrokken zijn, daar blijft niks meer van over en dan leer je meteen dat plant materiaal droog ook helemaal niks bijdraagt aan het gewicht.

        Staff

      #4
      De harsen die je oplost zullen niet helemaal perfect zijn. Maar die oxideren verder in je oplossing, dus vroegtijdig oogsten om er olie van te maken kan prima.
      Idealiter laat je ze langer staan, omdat er inderdaad meer trichomen ontstaan naarmate de plant langer bloeit. Ook komen ze iets beter tot rijping en zul je ze makkelijker kunnen extraheren. Omdat alcohol over het algemeen verhit wordt om te verdampen, hoef je je over decarboxylatie geen zorgen te maken; dat gebeurt toch wel.

      Trichoomgewicht is verwaarloosbaar te noemen, vind ik zelf. Omdat trichomen tijdens en na het drogen af kunnen vallen; wat je uiteindelijk overhoudt is nattevingerwerk. Trichomen, zelfs in heel sterke soorten, zijn verantwoordelijk voor hooguit 25% van het gewicht. Dat betekent dat de rest van de top voor 75% het gewicht bepaalt.
      Dat is hoe de wiskunde werkt, of je dat nu gelooft of niet.

      Als je ethanol over planten giet, verdampt er trouwens ook veel water wat nog opgesloten zat in de toppen omdat de celwanden wat brozer worden van alcohol, en er komen esters vrij die redelijk hoog molecuulgewicht kunnen hebben. Dat kan wel zo'n 10-30% verschil in gewicht maken. Dat is pure natuurkunde en biochemie. Veel mensen denken dat dat niet uit maakt. Maar laten we 100 gram nemen, 25 gram daarvan is THC, dus 75 gram is plantmassa en water. Van die 75 gram kan dus wel 22,5 gram "verdampbaar" gewicht zijn. Dan houd je nog 52.5 gram droge plantmassa over.
      Da's nog steeds 2x meer dan je THC.
      Reken je mee dat je ook suikers en andere koolwaterstoffen oplost in je ethanol, dan lijk je heel veel gewicht verloren te zijn uit je toppen en dan zou je kunnen denken dat dat THC is.. Maar er lost vrij veel op in alcohol. Ook chlorofyl voor een klein deel, en dat is relatief zwaar. In een extreme situatie houd je alleen vezelstructuren over, en die hebben een vrij lage massa; 300 gram per liter. Dat is minder dan 1/3 het gewicht van een liter water.

      Ik ben zelf wel benieuwd wat er gebeurt als je een alcohol extract zou gaan verdunnen met water, op een gegeven moment moet de THC dan uit je oplossing neerslaan omdat het niet meer opgelost kan blijven.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      Bezig...
      X