Word je minder of helemaal niet meer stoned door 400 mg amisulpride (Aktiprol)?

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Bundy0499
    Nieuwe gebruiker
    Nieuw Lid
    • Aug 2026
    • 0

Word je minder of helemaal niet meer stoned door 400 mg amisulpride (Aktiprol)?

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dezelfde ervaring hebben als ik.

Ik gebruik momenteel 400 mg amisulpride (Aktiprol). Sinds ik met deze medicatie ben begonnen, merk ik iets opvallends. Vóór het gebruik van amisulpride werd ik van wiet of hasj altijd gewoon stoned. Dat maakte niet uit of ik een joint rookte of een sterkere soort gebruikte.

Sinds ik 400 mg amisulpride gebruik, lijkt dat volledig veranderd te zijn. Ik kan cannabis gebruiken, maar ik voel eigenlijk helemaal niets meer. Geen stoned gevoel, geen euforie en ook niet het gevoel dat de cannabis “aanslaat”. Het is alsof het helemaal geen effect meer heeft.

Daarom vraag ik me af of dit door de amisulpride kan komen. Ik heb gelezen dat dit medicijn invloed heeft op dopamine in de hersenen. Zou dat ervoor kunnen zorgen dat het stoned gevoel van THC minder wordt of zelfs helemaal verdwijnt?
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1966

Ja, waarom niet?

Er zijn ook medicijnen die het versterken!

Comment

• Bundy0499
      Bundy0499 commented
      Editing a comment
      Hoe bedoel je ‘ja waarom niet’.
      Wat is dit voor een antwoord.
      Last edited by Bundy0499; 1 dag geleden.
  • Wesley pipes
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Mar 2020
    • 2576

Wat mijn ervaring is met medicatie ...

Ik ga zo volledig mogelijk proberen te zijn maar hoewel elke pil dezelfde werking geeft , is elk mens in elke omstandigheid anders. Dus jij bent niet de jij van 1 jaar geleden ook , qua herkenning, verwerking ,en effect van alles wat je opneemt in je lichaam. Dat is methylatie .

Als pijn iets is die het lichaam aanmaakt en signaleert naar de hersenen, heb je meerdere manieren om dat te bekijken .

De signalering naar de hersenen, aanmaak van synapsen . Het verschil zit m in hoe sterk die verbindingen zijn . Mensen met chronische pijn hebben sterke synapsen die al zolang die signalen doorgeven , als de pijn er nog effectief is of niet , het geheugen is opgebouwd errond en de pijn blijft . Wiet heeft de kracht om te verzachten en het geheugen opgebouwd rond die pijn te verzachten , en aanmaak van nieuwe banen te bevorderen .

Dan heb je alles hormonaal. Daar weten we nog lang niet alles van, en doelbewust geraken we niet echt verder omdat pillen moeten verkocht worden , daarmee dat off label volledig legaal is , en men geen onderzoek moet doen naar de werking erachter. Was kennis de drijfveer en niet geld dan wisten we allang wat r echt gaande was.

dan die pillen en eigen ervaringen ermee.

Vb . Mijn karakter is mijn gedachtengang, mijn manier van denken is dus karakter . Ik denk te veel en te diep na over dingen die soms nutteloos zijn . Ik wil rust in mijn hoofd . Dan stellen ze een bepaalde mix van medicatie voor.

Ssri voor heropname van serotonine, een antipsychotica die interageert met het andere , antischyzofrenie ook omdat het meewerkt met het ander. Ze doen dat niet omdat je een zwaar geval bent, maar omdat ze weten dat de synthetische antidepressiva onvolledig is , geen synergie heeft , en dus niet compleet genoeg werkt in een lichaam waar alles aan elkaar hangt .

Ook pak je geen oorzaak aan, je isoleert 1 stof, pakt een gevolg aan, en hoopt dat alles systemen mooi gaan volgen , terwijl men synergie volledig weglaat. Wel , dat hoopt men aan te pakken met een mix te geven .

De opname van wiet gebeurd via cb1 en cb2 receptoren . De grootste kracht achter de afname van de sterkte van die receptoren is nog altijd meer roken . Gelijk hoe , hoe meer je rookt , hoe slechter ze werken . Ergo gewennig . Maar we weten nog lang niet alles

Los daarvan is mijn mening dus methylatie : alles stoffen komen van buitenaf in ons lichaam, het lichaam herkent , signaleert, begint te verwerken .

Daar heb je 10 dingen die kunnnen mislopen . Receptor is zwak , werkt slecht , herkent niet , geeft geen signaal af , het volgende orgaan in de rij , bv de lever krijgt dus niet de impuls om goed te verwerken . Dus alles hangt aan elkaar, bij wiet bv slaat er meer thc op in vet hierdoor, de directe verwerking verminderd door tragere receptoren.

Dus dan nog de pillen en de hormonen , maar ook net wat dat is . Je hebt serotonine, dopamine , noradreline, enz.. je hebt lichaamseigen wiet endogeen is dat amandine ? Je hebt een lichaam in verandering , een constante omgeving in verandering, en een eigen unieke werking, en pillen die universeel synthetisch moeten werken .

Ik dwaal weer af maar we, als mens doen alles verkeerd vind ik inzage de hersenen die zo complex zijn . We kijken er verkeerd naar , we handelen verkeerd , de drijfveer is verkeerd , enz.

De wetenschapper doet zijn best naar kennis maar de generaal of pillenmaker gebruikt het voor het omgekeerde.

Dus over je vraag over de pillen is het niet enkel de pil die het geheel maakt, neem je ze al lang , rook je altijd evenveel, bij beide heb je gewenning die zich anders kan uiten dan gewenning op zich , je kan opbouw hebben van stoffen, door een teveel aan iets , dus toxiciteit na verloop van tijd, je hebt de werking vd pil , kort middel, lang .

Het kan zomaar zijn dat je bv door een pil bv minder b12 opneemt of kan verwerken , het kan zijn dat je fysieke veranderingen hebt, los van alles tenslotte , die zorgen voor het minder high worden .

Ik heb r veel geprobeerd en tja ik ben pillen beginnen haten, verlichting mijn kloten lol . Oorzaak en gevolg moet het zijn .

Wellbutrine is dopamine , kun je manisch van worden . Mirtazapine off label als slaappil die je doet vervetten en vervagen met niks van klinische waarde , jouw pil is een antipsychotica denk ik ? Je moet es kijken waarvoor ze sommige pillen voorschrijven en dan gewoon aan jouw geven omdat ze denken er iets over te weten . Quetiapine omdat je lichaam in overdrive is , angst onstaat door fight or flee, ga je met die pil de synaps versterken en nieuwe dimensies geven aan die angst , en een veteraan met ptsd zou hetzelfde krijgen als jij met een burnout .

Benzodiazepines ook als slaapmiddel, voor mensen met depressie , niet goed maar wat doet men ? Kan blijven gaan maar dat wisten jullie al he ...

Samengevat , als je niks veranderd hebt aan je voeding,
    levensstijl,
    rookgedrag,
    en medicatieschema,
    dan nog heb je bij beide pil en wiet gewenning , of toxiciteit, of verandering in methylatie , bv door de pil een verminderde b12 opname als dom vb .

Ik zou nog 100 dingen moeten vermelden van interacties maar is alweer te chaotisch sooorrrry

Wat ik wou vragen , geraak je nog even dronken als je paar pintjes drinkt ofzo ? Het kan een meer algemene afvlakking zijn dan specifiek wiet .
    Sjdp90

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ergens in deze chaotische tekst staat r waarheid, ook ben ik geen dokter , het zijn observaties en ervaringen .
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1864

Welkom op het forum!

Hmm zo te zien bindt deze medicatie op andere dopamine receptoren dan we van cannabis gewend zijn.
    Dat verklaart het dus niet...

Maar antipsychotica staan er natuurlijk om bekend dat ze je een beetje afvlakken. Minder lows, ten koste van minder highs.

Dat zal dus ook absoluut een effect hebben op cannabis en de high/euforie daarvan. Wellicht overstemd het effect van de medicatie het effect van de wiet.
    Ik zou hetzelfde verwachten bij andere dingen waar je normaliter een high van krijgt.

Bungy jumpen, seks etc..

Trouwens het combineren van antipsychotica en cannabis kan nogal voor wat nare effecten zorgen...
    Met 400mg zit je aan het begin van de wat hogere doseringen.
    Die worden doorgaans alleen gegeven wanneer er echt sprake is van wanen etc... Iets wat cannabis dan juist weer enorm kan stimuleren.

Overleg dit dus even met de psychiater/arts.

Disclaimer: ik ben geen arts. Ik baseer dit antwoord op mijn werkervaring in een psychiatrische instelling/kliniek.
    Geen medisch advies dus!
    Last edited by Nederhigh; 1 dag geleden.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Het antwoord is dus:

ja waarom niet? er zijn ook middelen die het versterken.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Volledig mee eens maar in realiteit word het sneller voorgeschreven , in combinatietherapie en off label . Het is deels als ik het mag zeggen wat onkunde, apothekers kennen meer over medicatie , deels gemakzucht want ik weetniet wat anders te doen , en deels ik heb al gehoord dat het hielp. Door de
      arts dus.

Je hebt 18 soorten benzo's , slaap is de hoofdklacht, je krijgt een off label middel die totaal niks met slaap te maken heeft , en werkt nummer 1 niet, probeer es nummer 4 . Oorzaak van slaapprobleem word niet onderzocht , slaapmiddelen zijn te zwaar , benzo 's zijn verslavend en gewenning na 5 dagen .

Als je dan zegt ikrook wiet , dan schrijven ze alles voor ongeacht , geen interacties geen studies , want eigenlijk zijn wij het experiment

En begin je zelf over interacties dan stopt de conversatie in de zin van je wil niet geholpen worden , je bent tegen medicatie of hoe de werking is , is niet iets die ik hoef uit te leggen aan je . Blind geloof die pillerij, placebo effect, eigen kracht . Ken mensen die paardemiddelen nemen die niet helpen tegen stemmen, en toch blijven nemen omdat r niks anders is, en het de enige houvast is .. dat is.machteloosheid, overgave aan wetenschap en een pil die niks doet, en dat is de grens van ons menselijk kunnen ? Ik heb mss te weinig ervaring in die sector , zoals je zegt wat je ziet als je r dagelijks mee te maken hebt. Het kan verlichten , ik vind het een vals tijdelijk gevoel van rust die de oorzaak nooit wegneemt .

Kzou graag weten wat de arts gaat zeggen op ik rook wiet wat is de interactie . Ga es in detail . En onderbouw het es . 100 artsen op een rij eigenlijk . En vergelijken
Bezig...