Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AD(H)D en blowen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: AD(H)D en blowen

    Dus ook al heb je een recept de wiet bij de apotheek is VEEL duurder dan in de shop
    God was never on your side..

    Comment


      #32
      Re: AD(H)D en blowen

      Hier in huis ook ADD en ADHD aanwezig. Zo'n 13 jaar geleden gediagnosticeerd met diverse testen en de dubbelblindproef( 3 weken capsules, 1 week placebo, 1 week lage dosering en 1 week hogere dosering ritalin, thuis en op school dagboek bijhouden over gedrag etc.) door jeugdpsychiater. Met veel tegenzin ritalin en later concerta (kwam toen net uit) geprobeerd.
      Ritalin, al veel rebound verschijnselen als 2e x pillen iets te laat werden ingenomen. De een had daar heel erg veel last van, kwam soms met bloeddoorlopen ogen uit school en er vloog af en toe een prullebak door de klas dus werd de Ritalin gestopt. In weekends en vakantie zowiezo geen medicatie behalve melatonine. Concerta bevalt het best voor de een (slikt het nog regelmatig), de ander kreeg daar een dissociatief gevoel van dus die slikte het al snel weinig tot niet meer. De Jeugdpsychiater bood nog rits andere medicatie (antipsychotica)aan maar hebben we maar niet meer geprobeerd. De een met de meeste klachten van de medicatie heeft de laatste jaren al minder last van de ADHD, lijkt er overheen te groeien ?
      Hier wordt ook regelmatig melatonine 3 mg (of meer) gebruikt om in slaap te komen. De een 1/2 uur voor het slapen de ander 3 uur voor het slapen innemen. Van Melatonine kun je wel aankomen in gewicht.
      Beide met een regelmatig pretshaggie veel rustiger in het hoofd en beter het overzicht kunnen houden, ook lichamelijke onrust zoals wiebelen, tikken met voet etc. stukken minder. Op een pretshaggie laat in de avond wordt heerlijk geslapen.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #33
        Re: AD(H)D en blowen

        Mmm mijn vermoeden is dat diegene er met de jaren beter mee om heeft leren gaan?
        Weet niet of je er ooit van af komt...


        Als ik naar vrienden met Borderline kijk (ja is niet hetzelfde ik weet het)
        Dan zie ik dat naarmate ze ouder worden ze het steeds beter onder controle krijgen... maar ze zijn er niet van af.
        If life keeps putting you down, You better stay high

        Comment


          #34
          Re: AD(H)D en blowen

          Het is vaak zo naarmate een kind volwassen word verdwijnt het hyperactieve en word het ADD. Maar blijft het nog wel druk in t hoofd


          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

          Comment


            #35
            Re: AD(H)D en blowen

            Vroeger waren we allemaal druk.
            Dat kwam van al die suiker, en kleurstof overal in.
            Ons speelgoed had gewoon loodhoudende verf, en je had ook van dat gave glow-in-the-dark spul, dat later toch niet zo gezond bleek.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #36
              Re: AD(H)D en blowen

              Oorzaken ADHD/ADD:
              De precieze oorzaken zijn een onderwerp van discussie.
              Erfelijkheid (ADHD komt in sommige families vaker voor).
              Er is geen hersenbeschadiging (bijvoorbeeld: Minimal Brain Damage, MBD), zoals vroeger werd gedacht.
              ADHD/ADD is een wel een neurobiologische stoornis. Uit onderzoek blijkt dat de hersenen bij ADHD/ADD anders functioneren.
              Zuurstofgebrek is in beperkte mate een oorzaak van ADHD.
              Roken, alcohol, drugs en hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap worden als risicofactoren gezien voor het ontwikkelen van ADHD bij het kind.




              Wat hier van waar is kan ik niet bevestigen :/
              Wat ik wel kan bevestigen is dat ''Roken, alcohol, drugs en hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap'' allemaal aanwezig waren in mijn productietijd -_-''
              Uitgaande van mijn *medicijnen zijn drugs* opvatting.

              Thanks mom and dad!
              Last edited by DenSchimmige; 18 May 2014, 09:55.
              If life keeps putting you down, You better stay high

              Comment


                #37
                Re: AD(H)D en blowen

                Hier in de familie zijn er meer met adhd en add. Zelf niet gerookt en gedronken tijdens zwangerschappen, wel regelmatig meegerookt met de omgeving. Bij de eerste hoge bloeddruk tijdens zwangerschap. Bij beiden zelden een paracetamolletje.Bij de tweede bevalling kreeg ik van de gynaecoloog tijdens de aanloop van bevalling temazepam om iets te slapen ( had al ruim 24 uur weeen) hierna kreeg ik een weeenstorm en heb ik half versuft, Steffa gekregen die dus eigenlijk al met temazepam in zijn lijfje ter wereld kwam. Heb altijd opgepast met kleurstoffen, heb chocola en pindakaas loze periodes geprobeerd. Bij de oudste een homeopaat geprobeerd was eigenlijk voor luchtwegengevoeligheid maar door de homeopstisvhe middelen werd hij raar en klom als 4 jarige bij boodschappen doen boven op een vreemde auto.
                Toen de kinderen allebei een stop denk doe groep gingen doen, zijn we ook bij een aantal ouderbijeenkomsten geweest en het is apart om te horen hoe ouders verschillend ermee om gaan, ze hadden zelfs medelijden met mij omdat ik er twee had, belachelijk gewoon ! Zelf herken ik ook de chaos in mijn hoofd en rusteloos gefriemel maar ik werd gewoon als druk kind bestempeld. Denk dat de vorm van onderwijs vroeger beter geschikt was voor adhders , meer structuur en klassikaal onderwijs ipv de kinderen voor zichzelf laten werken. Het is goed dat er meer aandacht voor is maar met stempel adhd wordt het er als kind niet gemakkelijker op. Je wordt bij voorbaat al als lastig beschouwd en dat is lekker voor je zelfvertrouwen !
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #38
                  Re: AD(H)D en blowen

                  Ik heb hier een interessante gedachte: stel de psychische impuls waar het om gaat en stoned. Als je hem dan gaat bestuderen. Welke dingen komen dan op?

                  Comment


                    #39
                    Re: AD(H)D en blowen

                    Oorspronkelijk geplaatst door DenBx View Post
                    Ik heb hier een interessante gedachte: stel de psychische impuls waar het om gaat en stoned. Als je hem dan gaat bestuderen. Welke dingen komen dan op?
                    Ik wil niet lullig doen DENBX maar ik word beetje simpel van jou gezeur om de psychise gezeik, hoe veel topic's open je en hoeveel topic's bevuil je er nog mee????
                    Hier gaat over ADHD en Cannabis
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #40
                      Re: AD(H)D en blowen

                      Oeh, beetje overdreven grote letters

                      Comment


                        #41
                        Re: AD(H)D en blowen

                        Tja thats live
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #42
                          Re: AD(H)D en blowen

                          Hahahaha stiekem een psycholoog op JD
                          Grow bitch! Grow!

                          Comment


                            #43
                            Re: AD(H)D en blowen

                            O, dat laatste bericht had ik nog niet gezien. Ik ben in ieder geval geen psycholoog. Daarheen gaan levert waarschijnlijk geen resultaat als verwacht als ik bedoeld ben.

                            Ik zat te denken, ik heb best interesse in contact met mensen met ADHD of aanverwant. Ook buiten dit forum.
                            Last edited by DenBx; 25 May 2014, 14:46.

                            Comment


                              #44
                              Re: AD(H)D en blowen

                              Ik zit al 12jaar aan de relatine.. ik heb vrij zware adhd.. ik kan je zeggen dat blowen alleen positieve effecten hier op heeft!
                              relatine neemt je slaap en eetlust weg. Ik was op mijn 16jaar nog maar net ne 1.5meter groot en toen ben ik begonnen met blowen. eerst gewoon om te ontspannen en me maten maar ik merkte dat het positief voor me werkte! ik slaap nu geweldig en eten doe ik voor zot het enige nadeel is dat ik moet oppassen met hoeveel ik gebruik :p als je de 2 teveel mengt word je serieus misselijk en komt alles wel is naar boven :p ik durf zeggen dat het smoren mij heeft geholpen, ik blow nu 2 tot keer per week en heb mijn relatine kunne afbouwen tot 0.1g per dag ( als je weet dat ik van 0.6 per dag nodig had is dat een wonder :p) ik wil mijn adhd wel niet echt als uitvlucht gebruiken voor het smoren, ik zou het namelijk even veel doen zonder adhd maar ik geloof echt dat het mensen helpt!

                              grtz Gdog
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                              Comment


                                #45
                                Re: AD(H)D en blowen

                                Ik heb ook jaren Ritalin gebruikt en kan zeggen dat het voor mij toen een fijn middel was , ja er zitten bijwerkingen aan die minder leuk zijn niet kunnen slapen en bijna geen eetlust hebben. Maar daarnaast maakte het wel dat ik goed kon functioneren in het dagelijkse leven.
                                Blowen deed ik om de rebound tegen te gaan en om te zorgen dat ik kon eten.

                                Inmiddels ben ik al weer wat jaren verder en ben ik vorig jaar gestopt met de Ritalin om dat ik Nier problemen had ik ben nu ook wat ouder en kan zelf beter om gaan met met mijn ADHD en weet mijn valkuilen te vinden.

                                Blowen kan Ritalin nooit vervangen maar het geeft je wel een stukje rust.



                                P.s mensen die vaak klagen over adhd of Ritalin dat het troep is enz zijn altijd mensen die het zelf niet nodig hebben o nog nooit gebruikt hebben.
                                Adhd is ook niet alleen een druk of vervelend kind.
                                God was never on your side..

                                Comment

                                Bezig...
                                X