Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De wortel van cannabis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De wortel van cannabis

    Korting op 420shop
    Omlaag naar de wortels van cannabis


    De meeste telers schenken weinig aandacht aan de wortels van cannabisplanten, behalve om te zien of ze gezond zijn en genoeg water, voedingsstoffen, zuurstof en afwatering hebben; en na de oogst gooien ze ze weg. De wortels zijn echter eeuwenlang in de volksgeneeskunde gebruikt en bevatten diverse bestanddelen die een medicinale werking kunnen hebben. Gebruik van cannabiswortels als medicijn door de eeuwen heen

    uit 2700 v.C. is te lezen dat de cannabiswortel werd gedroogd en gemalen om als basis te dienen voor een pasta die gebruikt werd als pijnbestrijding bij botbreuken of chirurgie. De wortel werd ook gekneusd om er vers sap uit te persen, of gekookt om een aftreksel te maken dat gebruikt werd als diureticum, als bloedstollend middel bij bloedingen na een bevalling (en ook bij andere bloedingen), als verlichting bij een moeilijke bevalling en ter bestrijding van pijn en zwellingen door kneuzingen en schaafwonden. De Romeinse historicus Plinius De Oude schreef in zijn Naturalis Historia rond 79 n.C. dat je met gekookte cannabiswortel een preparaat kon maken dat gewrichtspijnen, jicht en acute pijn verlichtte. Hij schreef ook dat de rauwe wortel direct op brandwonden aangebracht de pijn verlichtte en blaren voorkwam, maar regelmatig moest worden vervangen om uitdroging te voorkomen. De Romeinse geneesheer Dioscorides getuigdeschreef aan het begin van de 18de eeuw dat cannabiswortel gemengd met gerstebloem in de vorm van een kompres ischias en gewrichtspijnen in het bekken kon verlichten. Vanaf eind 18de eeuw tot begin 20ste eeuw adviseerden Amerikaanse artsen aftreksels van hennepwortel ter behandeling van ontstekingen, incontinentie en geslachtsziekten. Hedendaags/anekdotisch gebruik van cannabiswortels

    ten minste eind zestiger jaren van de 20ste eeuw voortgeduurd, ter bestrijding van koorts, dysenterie en maagklachten en voor een betere algehele gezondheid en welbevinden. Er bestaat ook een hennepworteltheeschijnt all in het oude China hiervoor gebruikt te worden. Naar verluidt schijnen verschillende cannabisapotheken nu preparaten uit hennepanalyseerde Finola hennepAndere stoffen in cannabiswortels die medisch van belang zijn

    hennepwortels de terpenen friedelin, pentacyclische triterpene-ketonen en epifriedelanol bevatten. Friedelin heeft vermoedelijk een hepatoprotectieve (leverbeschermende) en antioxidatieve werking. Van epifriedelanol is aangetoond dat het antitumor-effecten heeft, terwijl diverse pentacyclische triterpene-ketonenpiperidine en pyrrolidinoncholine en atropineCannabiswortels en geslachtsbepaling

    Het lijkt erop dat cannabiswortels afhankelijk van hun geslacht op verschillende manieren groeien en dat dit bepaald wordt door een complex van genetische interacties. Een studieDe wortels gezond houden

    Zelf balsem van cannabiswortel maken

    Mogelijke gevaren bij het gebruik van cannabiswortels

    http://sensiseeds.com/nl/blog/omlaag...-van-cannabis/
    God was never on your side..

    #2
    Re: De wortel van cannabis

    Een hele boterham maar super interessant!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

    Comment


      #3
      Re: De wortel van cannabis

      Ja he dat vond ik ook flink stuk om te lezen maar super intressant
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: De wortel van cannabis

        Zal eens kijken dan. Ik gooi nou inderdaad bakken schone Hydro wortels weg.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          mest
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: De wortel van cannabis

            Jakkie lr ieuwwwwwwwwww
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: De wortel van cannabis

              Ja kom nou! Al die wietkwekers kweken zo graag zelf omdat ze dan weten wat ze in hun lichaam stoppen. Aan dat verzoek heb ik gehoor gegeven
              Ik wil ook wel plaatjes neerzetten van de symptomen van bijvoorbeeld zo'n schimmelinfectie, maar ik denk dat er dan helemaal niemand meer aan de wietwortel gaat
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: De wortel van cannabis

                Overleven die schimmels 12 uur koken dan?

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: De wortel van cannabis

                    Ja, zit wat in.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Re: De wortel van cannabis

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                      Zal eens kijken dan. Ik gooi nou inderdaad bakken schone Hydro wortels weg.
                      Daar zou ik toch mee oppassen, tenzij je biologisch teelt

                      Comment


                        #12
                        Re: De wortel van cannabis

                        Precies andersom dus. Bij biologisch kweken zitten nou juist die schimmels erin.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: De wortel van cannabis

                          Oke ik pleit schuldig, al jaren gooi ik de wortels weg

                          Veel bijgeleerd, waarvoor dank!

                          Comment

                          Bezig...
                          X