Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto rijden onder invloed van cannabis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Auto rijden onder invloed van cannabis

    Korting op 420shop
    Ik kwam het volgende schema tegen op de website van apotheek.nl. Dit riep enkele vragen bij me op welke in dit topic ga proberen te beantwoorden.


    cannabis_verkeersdeelname4.jpg

    Ik vraag me af hoe dit wettelijk geregeld is. Als iemand die cannabis als medicijn gebruikt wordt aangehouden terwijl die onder invloed is van cannabis wat gebeurd er dan.

    Op dit moment is het gebruik van cannabis in het verkeer verboden volgens artikel 8, eerste lid van de Wegenverkeerswet 1994: 'Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan -al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof- de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.
    Bron: http://www.apotheek.nl/medicijnen/ca...ten-of-drinken

    blijft hij de hoofdverantwoordelijke bij aanhouding.
    Bron: http://pgmcg.nl/het-gebruik-van-medi...n-het-verkeer/Wie heeft er een "mediwiet verklaring via de huisarts" en heeft een soortgelijk verhaal?
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    #2
    Re: Auto rijden onder invloed van cannabis

    Interessant vraagstuk, helemaal dat apothoeek schemaatje...

    Heb er eigenlijk niets aan toe te voegen, behalve dat ik toen ik ging afrijden toen ik 18 was; ik van te voren ook twee dikke kneiters gerookt had.

    In een keer geslaagd

    Dus qua invloed op de rijstijl vertrouw ik het wel, behalve als ik een tijdje niet gerookt heb.

    Net zoals in het schemaatje



    Gaan ze eindelijk praktijk kennis gebruiken? En hoe testen ze het gebruik eigenlijk?

    Ishet niet zo als ik vandaag een joint rook, het morgen nog gewoon te vinden is?

    Comment


      #3
      Re: Auto rijden onder invloed van cannabis

      Is "high gevoel" een bijwerking?
      Gebruik met mate,dan heb je zelden last van nega bijwerkingen
      Elke dag blowen,dag in/uit,levert net als andere genotsmiddelen,problemen/bijwerkingen op ,af en toe eens tijdje stoppen zoals ik al jaren doe,levert je meer voordelen op dan dagelijks blowen
      Last edited by soulrebel; 14 July 2015, 17:11.

      Comment


        #4
        Re: Auto rijden onder invloed van cannabis

        Interessant, die verkeerswet:
        'Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof [...] dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.
        Iemand met 0.5 promille alcohol is blijkbaar nog in staat tot "behoorlijk besturen". Uit alle onderzoeken blijkt dat iemand die knetterstoned is nog steeds beter rijdt dan iemand met 0.5 promille alcohol, dus eigenlijk moet je stoned altijd mogen rijden.

        Niet dat ik dat persoonlijk wil gaan verdedigen in de rechtzaal. Daarvoor heb ik te weinig vertrouwen in de redelijkheid van de rechterlijke macht.

        Comment


          #5
          Re: Auto rijden onder invloed van cannabis

          Een maat van me rijdt zonder problemen 3000km tijdens het blowen. Of hij blowt terwijl hij 3000km aflegt.
          Een andere maat van me, die kan de kleur van zijn auto niet eens meer herinneren na een paar trekjes.
          Weer een ander, vergeet aan welke helft van de weg hij moet blijven.

          Ik hou er niet van, mensen die rijden onder invloed (of op een lege maag, of anders 'impaired').

          Die 15 uur vind ik wat ver gaan, maar 4 uur niet rijden vind ik zeker een goed idee.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Auto rijden onder invloed van cannabis

            Ze zouden verplicht een cannabis verdamper in moeten bouwen in auto's af fabriek. Start je auto met flink inhaleren, en je gaat relaxed de weg op. Cameraatje in je binnenspiegel die ervoor zorgt dat die wagen pas start als je bloedrode ogen hebt. Live feed naar youtube

            Onzin, heerlijk.. (Nouja, als mijn autootje door google bestuurd word)

            Impaired zijn er helaas een hoop op de weg, ikzelf durf zonder cannabis de weg niet meer op. Als dagelijkse gebruiker functioneer ik gewoonweg beter met cannabis als zonder.

            Ik heb een jaar lang medicijnen geslikt met een gele waarschuwings stikker erop. Ik vond het toen onverantwoord om te gaan rijden maar mijn arbo arts vond dat ik het wel kan proberen???

            Letterlijk als zombie vol medicijnen (lege maag) in de auto gezeten, krijg er nu nog kippenvel van. (Kun je niet als zombie naar je werk gaan en daar rustig wat meedoen?) niet normaal hoe simpel er door arbo-artsen gedacht word. Er zijn een hoop mensen die autorijden met 'medicijnen' op die veel heftiger zijn en dat niet weten of niet eens willen. Ik was ook zo iemand.

            Bij letselschade worden volgens mij altijd bloedmonsters genomen, ook bij het vermoeden van medicijn/drugs gebruik. Je bent ook zelf verplicht dit te melden op je schadeformulier. Dus als ik iemand had aangereden en die zou letsel hebben. Was ik de pineut omdat ik onder invloed was van voorgeschreven medicijnen en hoeven ze niet uit te keren. Vaak word dit verzwegen en weet de verzekering dit niet.
            Last edited by Greyvol; 15 July 2015, 09:06. Reden: Lege maag?
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


              #7
              Re: Auto rijden onder invloed van cannabis

              +1 LR2

              Ik vind dat er helemaal niets moet worden toegestaan.
              Geen alcohol en geen drugs in het verkeer.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Auto rijden onder invloed van cannabis

                Groot verschil vind ik wel met blowen en alcohol, althans dat geld voor mij.

                Van alchohol wordt ik overmoedig, en denk ik dat ik beter kan rijden als nuchter (als ik aangeschoten ben)

                Terwijl als ik onder invloed van Cannabis ben, ik eerder andersom ben.

                Het is niet dat ik dagelijks stonded rij, maar heb wel regelmatig boodschappen gedaan met de auto (iets vergeten).



                Misschien verschilt het wel per persoon.

                Maar als ik dagelijks rook wordt ik niet echt meer knetterhigh, alleen een beetje mellow, maar nog wel alert.

                Zo heb ik ook een keer in een kettingbotsing gezeten, joint op de lip (toen ik nog jonger was deed ik het standard)

                Een stuk of 8 auto's allemaal kop en start op elkaar, en ik in het midden niks geraakt, en bewust tussen de auto en de vangrail in gestuurd (5 seconden leken wel 5 minute)

                Zonder ABS, zoals sommige wel hadden (was toen nog niet zo standard)


                Hoe dan ook, ondanks het misschien niet al te veel invloed heeft (op mij), ben het wel eens dat je niet onder invloed hoort te rijden.




                We gaan nu heel erg offtopic, maar zoals QnQ zei, kun je verwachten in zo'n topic (met zo'n titel )



                Ben nog wel nieuwsgierig of het advies van de apotheek, ook betekend dat je wettelijk mag rijden (als je het op recept hebt?).
                Last edited by Faach Viechuur; 16 July 2015, 10:30.

                Comment


                  #9
                  Re: Auto rijden onder invloed van cannabis

                  Voor mij is het grootste verschil dat ik vooral het 'bewust' zijn van het onder invloed zijn ...stoned neem ik over het algemeen, meer afstand, en rijd ik een stukje rustiger als dat ik nuchter doe.

                  Echter ben ik lang voordat ik mijn rijbewijs had begonnen met blowen, en herinner me dat toen nog wel eens de hele wereld rondjes begon te draaien, niet een ideale situatie als je een voertuig bestuurd.

                  Comment


                    #10
                    Re: Auto rijden onder invloed van cannabis





                    Comment


                      #11
                      Re: Auto rijden onder invloed van cannabis

                      bij mij werkt het niet ik ga te veel in me emoties zitten huilen en lachen en kan niet normaal reageren

                      Comment


                        #12
                        Re: Auto rijden onder invloed van cannabis

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sanders View Post
                        Voor mij is het grootste verschil dat ik vooral het 'bewust' zijn van het onder invloed zijn ...stoned neem ik over het algemeen, meer afstand, en rijd ik een stukje rustiger als dat ik nuchter doe.

                        Echter ben ik lang voordat ik mijn rijbewijs had begonnen met blowen, en herinner me dat toen nog wel eens de hele wereld rondjes begon te draaien, niet een ideale situatie als je een voertuig bestuurd.
                        Hah, ik ben nog maar begonnen maar herken dat draaien maar ik moet wel zeggen, alcohol/drugs en rijden vind ik not done.

                        Comment


                          #13
                          Re: Auto rijden onder invloed van cannabis

                          Lol, die Addy kan niet eens haar gordel nog behoorlijk om doen als ze flink wat geblowt heeft

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14

                            Comment

                            Bezig...
                            X