Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

medicinaal gebruik bij honden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    medicinaal gebruik bij honden

    Korting op 420shop
    In de voorstelhoek heb ik het een en ander verteld over onze hond. Via via werd ik gewezen op de medicinale inzetbaarheid van cannabis bij mens... En bij dier. Ik ben me er eens in gaan verdiepen en al lezende viel ik van het ene succesverhaal in het andere.


    Wat me helaas niet helemaal duidelijk werd, en nog steeds niet is, is wat nu het meest effectief is. Olie, tinctuur, Geinfuseerde kokosolie, thee.... Decarboliseren of net niet....


    Ruim een week geleden de stoute schoenen maar aan getrokken en 5 gram topjes uit de coffeeshop gehaald. Deze heb ik verpoederd en 30 minuten inde overn gestopt op 120 graden . Daarna heb ik het in een wegkopt met 60ml stroh 80% erbij in de vriezer gezet en 2 maal daags geschud.


    Woensdag heb ik er 1 pipet uitgehaald en in een flesje gedaan. Dit om zelf te proberen toen ik een mega menstuatiepijn op voelde komen. Binnen tien minuten was de pijn bijna weg! Alle scherpe randen waren er af maar verder voelde ik geen bijeffecten, na een half uur nog een druppel genomen en de pijn was weg, en bleef weg de rest van de dag! (Vond het wel vreselijk smerig, bitter als gal ondanks de lekkere zoete lucht)


    Zondagavond lag Dikkiedik te piepen op zijn kussen, onwillekeurigige spiertrekkingen en ticks in zijn rechter bil. 1 druppel tinctuur (van toen dus als 5 dagen oud ) en een druppel CBD olie 4% olie die ik had besteld.


    Binnen tien minuten waren de ticks weg, stopte het piepen en lag hij eindelijk eens een keer volkomen ontspannen te slapen. Vanmorgen om 05:00 sprong hij op bed, voor het eerst sinds een jaar!


    Vanmorgen 1 druppel van elk voordat we vertrokken vor een wandeling. Aan het eind van het uur liep hij nog steeds op een drafje met een kwispelende staart. Normaal sjokt hij tegen einde wandeling achter ons aan... Pas thuis realiseerde ik me dat ie niet had lopen hijgen, iets wat ie normaal gesproken bij de minste inspanning al doet!


    Ik ben zo ontzettend blij! Misschien moet ik niet te vroeg juichen, is het toeval en wil ik het te graag zien... Maar het lijkt er toch wel op, dat het werkt...


    Zijn er hier meer mensen die cannabis aan hun huisdieren geven?

    #2
    Re: medicinaal gebruik bij honden

    Ik heb ooit een poging gewaagd bij een herdershond met gewrichtskanker. Het beest had minder pijn, maar was zo suf als een zak hooi.
    Dat was echter geen CBD rijke wietsoort.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: medicinaal gebruik bij honden

      Ik heb vorige week interessant programma gezien,o.a apen die joints meerookten met de onderzoekers (jaren 60/70) and the like it very Much die apen honden nzo is ander verhaal

      Comment


        #4
        Re: medicinaal gebruik bij honden

        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Ik heb ooit een poging gewaagd bij een herdershond met gewrichtskanker. Het beest had minder pijn, maar was zo suf als een zak hooi.
        Dat was echter geen CBD rijke wietsoort.
        Hier heeft dikkiedik gelukkig geen last van, maar de dosering die ik geef is natuurlijk erg laag. Hij krijgt er maar 1 druppel tinctuur samen met een druppel CBD 4% olie. Ik zal zelf eens testen hoeveel ik er van moet nemen voordat ik zelf iets ga merken van een high of een stone. Dat zegt natuurlijk niets over zijn reactie maar dan weet ik een beetje hoe sterk het goedje inmiddels is. Voorlopig lijkt de dosering voor hem echter te werken zonder bijverschijnselen.

        Comment


          #5
          Re: medicinaal gebruik bij honden

          Hopelijk zijn dit geen filmpjes die jij geupload heb:







          Let er dus goed op dat je je hond geen overdosis geeft, dat is zielig.

          Comment


            #6
            Re: medicinaal gebruik bij honden

            Zoals ik al schreef, hij krijgt 1 druppel tinctuur en lijkt daarbij gebaat. Ik zie geen enkele reden hem meer te geven als hij op 1 druppel al geen ticks meer heeft en geen pijn aangeeft.

            De tinctuur smeer ik op zijn tandvlees waardoor het direct in het bloed kan worden opgenomen en niet via het maag darm kanaal hoeft. Zo zie je het effect binnen een kwartier en heb je dus vrijwel direct feedback.

            Daardoor heb je veel meer controle, en doordat ik de druppel eerst op mijn vinger doe kan ik hem ook niet per ongeluk overdoseren door meer druppels te geven dan bedoeld.

            Comment


              #7
              Re: medicinaal gebruik bij honden

              Mijn hond heeft chronische jeuk, waarschijnlijk door een allergie voor grasmijten. Ik heb zeker 1000 euro gespendeerd aan onderzoeken en medicijnen, maar er was weinig dat hielp. Ze krijgt nu pretnoral, wat nogal een vervelend middel is. Ik probeer de dosis dan ook zo laag mogelijk te houden. Geregeld blijkt de dosis dan TE laag en krijgt ze een aanval van jeuk die ik niet snel met prednoral kan bestrijden - dus dan krijgt ze hasjkoekjes.

              Ik begin met wiet met 50/50% THC en CBD. (Uit zaadjes van de CBD-crew.) Ik verpulver 1 gram wiet, kook dat 30 minuten in 15 gram olijfolie, en voeg dan 50 hondebrokken toe die de olie precies kunnen opzuigen. Ieder brok bevat dan dus de THC/CBD uit 0.02 gram wiet. Dat blijkt genoeg om haar uren lang jeukvrij te houden, maar ze blijft alert, levendig en gecoordineerd.

              Comment


                #8
                Re: medicinaal gebruik bij honden

                Super zeg!

                Comment


                  #9
                  Re: medicinaal gebruik bij honden

                  Artikeltje over wiet-hondenkoekjes in de VS:
                  http://www.rollingstoned.nl/20-7-201...hondenkoekjes/

                  Comment


                    #10
                    Re: medicinaal gebruik bij honden

                    Mooi dat het ook dieren kan helpen

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment

                    Bezig...
                    X