'Vreemde' waarneming bij het maken van wietolie

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ticlvst
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Oct 2015
    • 4

    #1

    'Vreemde' waarneming bij het maken van wietolie

    Korting op 420shop
    Beste leden,

    Ik heb zojuist (likeur)alcohol toegevoegd aan mijn wiet voor het maken van medicinale olie, alleen na het even te roeren kwamen er alllemaal van dit soort zaadjes-achtige stukjes naar boven drijven, enorm veel. De wietsoort was van een bubblegum, goeie kwaliteit.

    Iemand enig idee wat het precies is? Heb dit namelijk nog nooit echt gezien ondanks dat ik al voor een aantal jaar vrij regelmatig wiet consumeer, normaal gezien rook ik alleen wiet.

    Hier een foto:unnamed.jpg

    Alvast bedankt voor reacties!
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: 'Vreemde' waarneming bij het maken van wietolie

    Lijkt erop dat de plant bestoven is geweest en dit beginnende zaadjes zijn. Misschien bestoven door banaantjes of een kerel in de buurt of vezelhennep in de buurt.

    Comment

    • belladonna
      Guru of all Growers
      Lucky Member
      • Aug 2008
      • 10674

      #3
      Re: 'Vreemde' waarneming bij het maken van wietolie

      ken je beetje van da spul aan de zijkant op papier ofzo doen en dan closeup foto maken
      God was never on your side..

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: 'Vreemde' waarneming bij het maken van wietolie

        En je weet zeker dat dit van je wietplant af komt ?
        Je hebt goed gekeken of er geen andere dingen tussen zaten, zoals beestjes of zaden van andere bomen/planten in de buurt ?
        Het heeft meer weg van maanzaad Inderdaad, als je een betere foto kan maken van die dingetjes...?
        Je wil geen dingen van andere planten er tussen hebben natuurlijk, je weet niet wat daar de effecten van kunnen zijn, daarom dat ik het vraag.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Stemma
          Exquisite Grower
          420 Member
          • Mar 2014
          • 7415

          #5
          Re: 'Vreemde' waarneming bij het maken van wietolie

          Heb je de wiet gekocht of zelf gekweekt ?
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #6
            Re: 'Vreemde' waarneming bij het maken van wietolie

            Ziet er uit als het vruchtbeginsel. Onbestoven planten maken alsnog miniscule zaadjes zodra de pistils sterven, die eigenlijk gevuld zijn met lucht.

            Geloven jullie me niet? Neem een willekeurige okselcalyx uit een topje, en vouw die open. Dan zie je 't vanzelf; een bruin flubje van circa een millimeter.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • Spacy Cortex
              Junior Stoner
              Member
              • Dec 2012
              • 19

              #7
              Re: 'Vreemde' waarneming bij het maken van wietolie

              Herkenbare dingen. Doe het tegenwoordig zo: Wiet crushen en zeven. Wat door de zeef valt, maak ik olie van. De wiet die op de zeef blijft liggen is nog te roken.

              Comment

              Bezig...