Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ADD Blowen en Ritalin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: ADD Blowen en Ritalin

    ja ik heb die lijstjes allemaal afgekopen en me herkend erin, soe wat, ik bedoel enkel dat die lijsjed ee ieder zich in kan herkennen

    Comment


      #47
      Re: ADD Blowen en Ritalin

      bedoelde ik niks mee monty, tis een feit dat bijna iedereen zichzelf herkend in psychiatrische profielen... dat maakt het ook zo moeilijk er een studie van te maken zonder dat het een studie naar je zelf wordt...
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #48
        Re: ADD Blowen en Ritalin

        ik verzamel dat niet, maar herken veel, zo van, oh ja dat heb ik ook wel eens. ben niet psychosomatisch of zo kom het wel veel tegen in me werk die dsm en al die regels waar je aan moet voldoen om dat rugzakje te krijgen en zo
        en de malaise die dat met zich meebrengt ik wilde enkel aanstippen dat je niet op die lijstjes moet afgaan voor een diagnose. ga naar mensen die echt naar je kijken en zien wat er is. dokter of niet.

        Comment


          #49
          Re: ADD Blowen en Ritalin

          Ik ben sinds mijn 16e onder therapie, heb de jaren daarvoor ook hulp gezocht maar nooit gekregen dit werd altijd genegeerd. Totdat ik zelf het verkeerde pad op ging op zoek naar verlossing.
          Inmiddels ben ik bij alle grote instellingen hier in de buurt geweest, de eerste stuurde me na 1 kort gesprek weg en zei dat er niets mis was met mij, zelfs met druk vannaf het gerechtshof toendertijd wijgerde ze mij daar te helpen/behandelen. Uiteindelijk 5 jaar terecht geweest maar continue met de verkeerde diagnose boven mijn hoofd. Continue werd er heen en weer geklungeld met medicatie, zware anti-depressiva (4 verschillende soorten), 2 soorten antipsychotica en de nodige kalmerende middelen (niet allemaal tegelijk natuurlijk) Uiteindelijk werd ik bij de volgende instelling niet behandeld, omdat ik cannabis gebruikte tegen mijn klachten ipv de voorgeschreven medicatie. Hierdoor werd ik doorgestuurd naar de verslavingshulp met wederom zware antipsychotica en antidepressiva (voor c.a 300 euro p/mnd). Na gestopt te zijn ben ik een half jaar daar niet behandeld, er werd niets gedaan en ik werd alleen maar aan het lijntje gehouden. Ik wilde graag van mijn medicatie af vanwege de verschrikkelijke bijwerkingen en toch deden ze maar niets en zeiden ze dat ze me alleen maar op konden laten nemen. Hierdoor ging het steeds slechter, zodat ik weer cannabis ben gaan gebruiken. Echter bleef het slecht gaan, pas na ruim 2 jaar ellende heb ik kunnen stoppen met een groot deel van de medicatie, met de grootste problemen. Het heeft voor mij meer dan een jaar geduurd om daar weer helemaal over heen te komen. Inmiddels ben ik het kleine beetje antidepressiva aan het afbouwen wat ik gebruik en gebruik ik cannabis wat mij de dag doorhelpt. Echter ben ik nu weer bij de volgende instelling die nu zegt dat het door het blowen komt en dat er daarom geen diagnose te stellen is.
          Wat ik erg vind is dat ik er al veel langer van bewust ben wat het is. Als ik mijn klachten omschrijf staat er vrijwel volledig wat er in de topic-start staat op erg dominante stemmingswisselingen en erge Tics welke ik mijn hele leven al heb na. Mijn probleem is dat ik vanwege om de paar jaar verhuizen, in mijn jeugd en dus ook steeds andere scholen en ouders die totaal een andere kijk hebben ook dergelijke problemen, nooit een duidelijk beeld heb kunnen krijgen ervan. De laatste jaren ook contact gekregen met mensen uit het verleden en het verleden goed opgezocht om alles duidelijk te krijgen.
          Hiernaast heeft Ritalin een rustgevend en relaxend effect op mij, het zorgt ervoor dat de chaos op houd en dat ik rust kan ervaren. Echter krijg ik het niet en de illegale markt zoeken we ook neit op, dus doen we het zover maar hiermee.
          Ik weet dat er nog steeds wel een kans is dat ik ernaast zit in mijn bevindingen, maar na 9 jaar onderzoeken en vragen en allerlei soorten therapie en veel uitsluitingen zijn mij veel dingen duidelijk geworden.
          ik weet niet of anderen hier iets aan hebben, maar het is wel iets wat ik kwijt wilde en dit leek mij een geschikte plek, ben niet zo'n topic aanmaker

          greetz KushMasta TMHM, PS let niet op de tijd, wisselend dag en nacht ritme gecombineerd met ernstige kiespijn door mijn verstandskiezen..... lullig dat ik met mijn antideppressiva geen pijnstillers mag naast paracetamol
          Last edited by KushMasta TMHM; 19 May 2010, 06:30.
          it's his line so only God knows
          Grtz Kush

          Comment


            #50
            Re: ADD Blowen en Ritalin

            blijf toch van al die pillen af het is zo slecht voor je nieren en lever.
            Rook gewoon je dagelijks jointje dat is naar mijn weten veel beter.
            ben blij dat ik van die pillentroep af ben
            Last edited by misto; 19 May 2010, 15:44. Reden: gewoon teveel onrelvante info
            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

            Comment


              #51
              Re: ADD Blowen en Ritalin

              Oorspronkelijk geplaatst door KushMasta TMHM View Post
              Ik ben sinds mijn 16e onder therapie, heb de jaren daarvoor ook hulp gezocht maar nooit gekregen dit werd altijd genegeerd. Totdat ik zelf het verkeerde pad op ging op zoek naar verlossing.
              Inmiddels ben ik bij alle grote instellingen hier in de buurt geweest, de eerste stuurde me na 1 kort gesprek weg en zei dat er niets mis was met mij, zelfs met druk vannaf het gerechtshof toendertijd wijgerde ze mij daar te helpen/behandelen. Uiteindelijk 5 jaar terecht geweest maar continue met de verkeerde diagnose boven mijn hoofd. Continue werd er heen en weer geklungeld met medicatie, zware anti-depressiva (4 verschillende soorten), 2 soorten antipsychotica en de nodige kalmerende middelen (niet allemaal tegelijk natuurlijk) Uiteindelijk werd ik bij de volgende instelling niet behandeld, omdat ik cannabis gebruikte tegen mijn klachten ipv de voorgeschreven medicatie. Hierdoor werd ik doorgestuurd naar de verslavingshulp met wederom zware antipsychotica en antidepressiva (voor c.a 300 euro p/mnd). Na gestopt te zijn ben ik een half jaar daar niet behandeld, er werd niets gedaan en ik werd alleen maar aan het lijntje gehouden. Ik wilde graag van mijn medicatie af vanwege de verschrikkelijke bijwerkingen en toch deden ze maar niets en zeiden ze dat ze me alleen maar op konden laten nemen. Hierdoor ging het steeds slechter, zodat ik weer cannabis ben gaan gebruiken. Echter bleef het slecht gaan, pas na ruim 2 jaar ellende heb ik kunnen stoppen met een groot deel van de medicatie, met de grootste problemen. Het heeft voor mij meer dan een jaar geduurd om daar weer helemaal over heen te komen. Inmiddels ben ik het kleine beetje antidepressiva aan het afbouwen wat ik gebruik en gebruik ik cannabis wat mij de dag doorhelpt. Echter ben ik nu weer bij de volgende instelling die nu zegt dat het door het blowen komt en dat er daarom geen diagnose te stellen is.
              Wat ik erg vind is dat ik er al veel langer van bewust ben wat het is. Als ik mijn klachten omschrijf staat er vrijwel volledig wat er in de topic-start staat op erg dominante stemmingswisselingen en erge Tics welke ik mijn hele leven al heb na. Mijn probleem is dat ik vanwege om de paar jaar verhuizen, in mijn jeugd en dus ook steeds andere scholen en ouders die totaal een andere kijk hebben ook dergelijke problemen, nooit een duidelijk beeld heb kunnen krijgen ervan. De laatste jaren ook contact gekregen met mensen uit het verleden en het verleden goed opgezocht om alles duidelijk te krijgen.
              Hiernaast heeft Ritalin een rustgevend en relaxend effect op mij, het zorgt ervoor dat de chaos op houd en dat ik rust kan ervaren. Echter krijg ik het niet en de illegale markt zoeken we ook neit op, dus doen we het zover maar hiermee.
              Ik weet dat er nog steeds wel een kans is dat ik ernaast zit in mijn bevindingen, maar na 9 jaar onderzoeken en vragen en allerlei soorten therapie en veel uitsluitingen zijn mij veel dingen duidelijk geworden.
              ik weet niet of anderen hier iets aan hebben, maar het is wel iets wat ik kwijt wilde en dit leek mij een geschikte plek, ben niet zo'n topic aanmaker

              greetz KushMasta TMHM, PS let niet op de tijd, wisselend dag en nacht ritme gecombineerd met ernstige kiespijn door mijn verstandskiezen..... lullig dat ik met mijn antideppressiva geen pijnstillers mag naast paracetamol

              Hoi
              Tof dat je jou verhaal hier neer durf te zetten.
              het is moeilijk als je weet dat er iets niet goed met je is en niemand verteld je wat of zoekt dat met je uit.
              Of je Adhd hebt kan ik je niet zeggen dat kan alleen een psychiater dat je van Ritalin rustig word wil wel wat zeggen..
              Als jij je fijn voel bij het roken van een jointje en je kan het in de hand houden dan mag je daar gebruik van maken.
              Ik weet niet hoeveel je blow want blowen kan namelijk ook depressie erger maken en je kan er lusteloos van worden.
              Canabis gebruik in de hand houden is bv niet de hele dag door blowen Maar alleen op tijden dat je bv rust nodig hebt.
              Het gebruik van antidepressiva is helemaal niet erg zeker niet als je zoveel hebt mee gemaakt als jij hebt.
              Het kan je net dat beetje stabiliteit geven zo dat je een normaal goed leven kan hebben dus het afbouwen van die antidepressiva
              daar zou ik niet zo snel mee zijn als ik jou was en zeker niet zonder begeleiding van een Arts doen.

              Ik zelf denk zo Ik slik liever elke ochtend 2 antidepressiva en voel me goed dan dat ik ze weg laat en mijn eigen shit voel.
              als je veel hebt mee gemaakt mag je echt wel een steuntje hebben.

              Groetjes belladonna
              God was never on your side..

              Comment


                #52
                Re: ADD Blowen en Ritalin

                Oorspronkelijk geplaatst door mito View Post
                blijf toch van al die pillen af het is zo slecht voor je nieren en lever.
                Rook gewoon je dagelijks jointje dat is naar mijn weten veel beter.
                ben blij dat ik van die pillentroep af ben
                Mito
                Ja het gebruik van medicatie is slecht voor het lichaam.
                Maar voor sommige mensen is ene leven zonder medicatie veel slechter en ongezonder.
                Tegen iemand met Suikerziekte zeg je toch ook niet stop met spuiten......
                Je wijzigde je postje om dat er teveel onrelvante info in stond , volgens mij staat dat er nog.
                Fijn dat jij geen medicijnen meer nodig hebt en baat hebt bij het gebruik van cannabis maar dat tel niet voor iedereen.

                groetjes Belladonna
                Ritalin Antidepressiva en cannabis gebruiker
                God was never on your side..

                Comment


                  #53
                  Re: ADD Blowen en Ritalin

                  Mooi verslag bella,

                  Ik was er zelf al achtergekomen dat ik warschijnlijk ADD heb.
                  ik kan op 95% van deze ginen ja beantwoorden
                  Ik waxht nu al 4 weken op me pschychologische onderzoek.
                  Maarja wachtlijst is beetje lang
                  Maar ja ergen dat je leuk vind 100% voorgaan sws en helemaal met growen.

                  Heb zelf pas sinds een weekje het symptoon er bij dat ik slecht slaap dat er allerlei gedachtes door me hoofd heen gaan die ik niet stop kan zetten.
                  Heel irritant. Zeker als je 1.5 maand gestopt bent met blowen. anders kon ik nog wel lekker slapen.
                  Gister toch maar met wat vrienden paar jointjes gerookt na anderhalfe maand. Wad dus verzekerd er van dat ik knetter werd. Dit was dus ook zo
                  Heerlijk nu weer ff stoppen zit namelijk in examen week

                  Comment


                    #54
                    Re: ADD Blowen en Ritalin

                    Hoi Emile

                    Knap van je hoor dat je stopt met blowen voor je examens
                    Als slapen momenteel moeilijk gaat raad ik je aan om is bij de kruitvat Melatonine te gaan halen
                    Kost 10 euro zitten er 500 in neem er 3 van uurtje voor je wil gaan slapen je word van zelf lui en moe.
                    Het isn iet schadelijk voor je lichaam.
                    En ja afspraak bij en psychiater duurt altijd lang ik weet het

                    groetjes Bella

                    Last edited by belladonna; 23 May 2010, 13:26.
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #55
                      Re: ADD Blowen en Ritalin

                      he allemaal weer,

                      ik heb nog iets wat mooi bij mijn verhaal van vorige x past en daarom maak ik liever geen topic aan,
                      een paar weken geleden ben ik in het zienehuis beland, omdat het in eerste instantie leek alsof ik een hartaanval had.
                      Maar door de enorme stress waar ik mee liep had ik veel meer last van angst en dankzij mijn chronisch hyperventileren erbij snel
                      een veel te hoog zuurstofgehalte in mijn bloed. Dat was gelukkig niks ernstigs behalve psychisch dan. De arts raadde mij aan om extra de rust te zoeken,
                      indien het toelaat extra canabis te gebruiken, anders kon hij medicatie voorschrijven, maar dit leek hem een betere optie.
                      Helaas is de stress gebleven en zijn er nog wat invloeden van buitenaf bijgekomen, wat het er voor mij niet beter op maakte.
                      Vrijwel dagelijks ook in een zakje ademen om mijn zuurstofgehalte goed te houden en tot rust te komen.
                      Op de dag van de storm vorige week voelde ik me al heel erg slecht, de invloeden van de natuur werkten mij ook hard tegen.
                      Hierdoor is tijdens de storm een ongeluk gebeurd, omdat ik uit angst voor schade aan anderen mezelf verwond heb, mis nu een stuk vinger.
                      Ook mijn huisarts bezocht, omdat ik er psychisch heel erg veel last van heb, ik heb niet de mogelijkheid meer om mezelf van canabis te voorzien en ik krijg geen behandeling.
                      Mijn huisarts kanhelaas niet veel doen, hij vind het niet reel om mij ergens anders heen te sturen omdat dit mijn second opinion was en hij vind dat ik dus ook maar moet stoppen met canabis.
                      Ik zit daar gewoon helemaal doorheen, om nu voor de 5e keer, terwijl ik nu net weer mijn eigen leven, een leven met gevoel, een leven waarin ik weer naar buiten durf en dingen durf te doen en met mensen kan en durf te parten op te geven
                      om weer dezelfde ellende mee te maken. Ik kan dat niet, dat zou niemand kunnen. Er is zoveel dat ik in moet leveren alleen maar omdat een deel van mijn artsen van mening is dat canabis slecht is, en het andere deel juist wel inziet wat de werking is en wat het doet. Maarja ze snappen ook niet dat je niet goed functioneert als je 24 uur niet geslapen hebt, pijnstillers entranquilizers en andere troep tegelijk gebruikt, maargoed logica is soms ver te zoeken voor sommigen, arts of niet...
                      In de afgelopen tijd zonder behandeling heb ik meer aan mijzelf kunnen verbeteren dan de afgelopen jaren van behandeling en medicatie. Mijn eerste behandelinstelling, heeft mij meer geleerd en meer goed gedaan dan anderen alleen kunnen zij mij niet verder helpen.
                      En de technieken die ik daar geleerd heb helpen mij nog steeds beter in mijn dagelijks bestaan dan de hypocriete onzin die ik tegenwoordig naar mijn hoofd geslingerd krijg.
                      ik moest het even kwijt, want er zijn zoveel misverstanden in de gezondheidszorg, dat ze amper waar kunnen maken waar ze voor staan(zelfs de artsen-eed schijnen geen juridische rechten aan ontleend te kunnen worden, vandaar dus dat ik dit zeg).
                      Grtz KushMasta

                      ps, ben blij dat mijn huisarts wel verstand heeft van pilletjes en net als ik inzag dat ik een riskante combinatie aan het slikken was....dank u plastisch chirurg for trying to kill me....
                      Last edited by KushMasta TMHM; 21 July 2010, 05:06. Reden: ps,
                      it's his line so only God knows
                      Grtz Kush

                      Comment


                        #56
                        Re: ADD Blowen en Ritalin

                        Hoi

                        Jeetje was een verhaal en wat moeilijk allemaal
                        Het gevoel hebben er helemaal door heen te zitten ken ik wel.
                        Medicianale cannabis krijgen is iets wat niet zomaar gaat je zal meerdere reden moeten kunnen aandragen en bewijzen dat het voor
                        jou kan werken bv Ik kan aan dragen dat ik cannabis nodig heb om te kunnen eten tegen de pijn voor rust in mijn hooft om te kunnen slapen
                        en voor mijn rebound effect. En dan is het nog maar de vraag of ik het krijg daarnaast moet je medi zelf betalen en kost het 45 euro 5 gram
                        ben je in mijn ogen bij de shop beter uit 5 gram 30 euro.

                        Ga is naar de site http://www.mediwiet.nl/
                        En neem is contact op met Wernard en vertel hem jou verhaal misschien kan hij wat voor jou doen en zou je is cannabis olie kunnen proberen via hem.
                        Veel mensen hebben baat bij hem daar naast kan hij goed luisteren en is hij altijd bereid om mensen te helpen.

                        Laat me even weten hoe het met je gaat.
                        P.s en als je je hart wil luchten ik kan goed luisteren en vaak helpt het om van je af teschrijven dat mag hier maar ook prive door schrijven kan je dingen van je af schrijven en vaak word het dan duidelijker.

                        groetjes bella
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #57
                          Re: ADD Blowen en Ritalin

                          @ Beste bella
                          dank je wel voor je aardige reply. ik heb inmiddels een goede lange nacht gehad( niet echt snachts, maar het hielp!)
                          ik ben nog wel misselijk maar wel mijn pijnstillers aan het afbouwen. Psychisch zit het nog niet lekker, ik kan maar niet wennen aan het missen van een stukje van mijzelf en bij het zien of het denken flip ik bijna helemaal. gister bijna knockie gegaan bij de arts, maarja had maar 4 uurtjes geslapen en was sindsdien al 14 uur op, dus dan is het allemaal ook een stuk zwaarder.
                          Hiernaast is het momenteel wel te doen, het heeft tijd nodig. Ik heb gelukkig heel veel steun aan mijn vriendin die mij ook bij alles ondersteunt.
                          ik kan nog vrij weinig met mijn hand vanwege de pijn, ook al te vaak in mijn slaap naar muggen gemept
                          ik heb al rongekeken op de site die je gaf en ben het allemaal aan het laten bezinken en in overweging aan het nemen. Mijn huisarts is volledig anti-cannabis, terwijl mijn vorige dit niet was maar die is helaas iets anders gaan doen of ergens anders...
                          Maar ben ondertussen verder met mijn kweekje, en hopelijk kan ik snel voor de 1e x oogsten.
                          Dat moet wel een lach op mijn gezicht houden

                          grtz Kush
                          it's his line so only God knows
                          Grtz Kush

                          Comment


                            #58
                            Re: ADD Blowen en Ritalin

                            Hoi Kush

                            Ja een stukje van je lichaam kwijt zijn lijkt me heel eng en moeilijk.
                            Maar hoe moeilijk je het ook vind het is een feit en je zal er mee moeten leren omgaan.
                            Wij zijn mensen die altijd de controle moeten hebben en nu is er iets gebeurt waar je zelf geen controle over hebt.
                            Daar naast word je er elke minuut van de dag aan herinnerd om dat het ook nog is flink pijn doe.
                            Ik weet wat het is om een deel van je lichaam kwijt te raken en er niks aan kunnen doen.
                            Geef je zelf even een maantje de tijd om tot rust te komen en om het gebeuren en plaatsje te geven
                            Geniet van je kweekje en je plantjes.

                            groetjes
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #59
                              Re: ADD Blowen en Ritalin

                              Serieuze discussie
                              Als je je niet goed voelt kun je het advies van iemand anders vragen, zoals een dokter of een psychiater. Ik heb het geluk dat ik op een redelijke mentale en fysieke gezondheid verkeer, maar misschien is dat ook omdat ik nooit naar de dokter ga. Dokters zijn meer en meer zoals garages. Zelfs als je met een perfect werkende auto naar de garage gaat, vinden ze wel iets om te vervangen en altijd genoeg om je een dikke rekening voor te schotelen. Weet niet wat ik heb en wil het niet weten, al weet ik wel dat ik altijd in studie de beste was (zelfs unief), maar nooit kon aarden in de bedrijfswereld. Lukken op school is niet alles, eigenlijk is 'lukken' daar secundair, als je je weg maar vindt in het latere leven. Het zou heel goed kunnen dat alles wat ik bereikt heb door een lichte vorm van autisme.
                              Mijn dochter had een paar jaar terug problemen met de ontlasting. We vonden een dokter die een behandeling gevonden had, alleen moest het meisje van 2 jaar een week op die afdeling verblijven. We konden dat niet over ons hart krijgen, maar die jonge vrouwelijke dokter die net haar projectje gestart had, stond daar geen seconde bij stil. Wij zijn niet op het aanbod ingegaan. De problemen van mijn dochtertje zijn geleidelijk verdwenen, zonder specifieke behandeling... een mogelijkheid die de dokters nooit bespreken natuurlijk.
                              ADD diagnoses op 3 jaar vind ik echt verschrikkelijk vroeg... en dan hebben we het nog over een tiental jaar geleden minstens. Ik zeg het: hoe meer doktersbezoeken, hoe meer diagnoses... de meeste ongetwijfeld terecht, maar altijd ook een paar andere ...

                              Comment


                                #60
                                Re: ADD Blowen en Ritalin

                                @ bella,
                                Thaks for je reply, Ik zit nu in Lanzarote. Dus kan nu niet ff aan die pilletjes komen.
                                Maar ben 24 augustus terug in NL en dan ga ik weer informeren waneer ik mijn psychologische test kan doen.
                                Ik ben benieuwd wat er uit komt. Heb nu op het moment weinig last van me ADD, behalve dan de concentratie.
                                Slaap nu wel weer slecht, maar dat komt door een andere factor.
                                Me opa is namelijk vorige week overleden

                                Comment

                                Bezig...
                                X