Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ADD Blowen en Ritalin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    God was never on your side..

    Comment


      #62
      Re: ADD Blowen en Ritalin

      Ik dacht eerst dat deze discussie ging over het gebruik van cannabis in de behandeling van de ADHD symptomen, maar misschien focust dat zich op het Hyperactive aspect.
      http://www.cannabis-med.org/english/..._2008_01_1.pdf

      Hier is gauw een vertaling van de samenvatting van deze studie van de universiteit van Heidelberg, niet zomaar een instituut en zelf niet Amerikaans of Nederlands.

      Aandachtstekort Hyperactiviteits stoornis wordt gekenmerkt door concentratietekort en een gewijzigd activatieniveau. Het doel van deze studie was aan te tonen dat mensen met ADHD in sommige gevallen voordeel kunnen halen uit het gebruik van THC. Een 28-jarige man die zich ongepast gedroeg en heel onaangepast en onaandachtig leek wanneer hij nuchter was, bleek het gewoontjes te zijn wanneer hij hoge doses THC in het bloed had. Prestatietest met apparate bleken heel betrouwbare resultaten te leveren die boven het gemiddelde liggen voor de test met autorijden. Er moet dus geconcludeerd worden dat in het geval van ADHD, THC ongewone effecten heeft en kan leiden tot verbeterde rijprestaties.
      in zo'n krochtkrant als Het Laagste Nieuws komt dat dan onmiddellijk in he BIZAR-sectie. Cannabis wordt dan ook direct wiet, met een dikke toeter erbij:
      http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...schreven.dhtml

      Comment


        #63
        Re: ADD Blowen en Ritalin

        Tja blind ?
        Dat zegt het eigenlijk al.
        God was never on your side..

        Comment


          #64
          Re: ADD Blowen en Ritalin

          @ emille, ook mijn condoleances naar jou, ik hoop dat je op Lanzarote voldoende afleiding kan vinden. Niet zozeer dat je niet aan zulke dingen mag denken, maar het helpt bij het verwerken.
          Heel veel sterkte toegenwenst
          it's his line so only God knows
          Grtz Kush

          Comment


            #65
            Re: ADD Blowen en Ritalin

            mooie topic bell en ik kan me in hele veel dingen trg vinden en mijn spygi zegt ook gewoon lekker door rokuh met de ritalin

            Comment


              #66
              Re: ADD Blowen en Ritalin

              Wanneer je jou cannabis gebruik in de hand kan houden en het voor jou helpt en je dat beetje rust geeft wat voor jou het leven dragelijk maakt
              dan is het juist goed.
              Mijn psy zegt ook als dit voor jou werk en je blow niet van vroeg in de ochtend tot laat in de avond dan is het goed .
              Ik rook er twee in de avond en ik wil wel si een uit schieter maken maar das af en toe is een keer.

              groetjes bella
              God was never on your side..

              Comment


                #67
                Re: ADD Blowen en Ritalin

                Ik vind het fijn dat je deze post hier zet. Ik heb het al heel mijn leven en weet eigk nog niet zolang dat iets zoals ADD bestaat. IK kan naar niemand luisteren als er nog maar een iemand 10 meter verder praat. Mijn vriendin wordt vaak heel boos als ik moet volle aandacht naaar haar kijk en het dringt me nog niet door wat ze zegt. De woorden komen niet naar binnen zoals de gewone persoon. Ik durf te zeggen dat elk puntje in de lijst bij mij past behalve dan mss die slapeloosheid. Heel die lijst is mijn persoonlijkheid. Tof is anders?

                Maar nu neem ik kruiden (ginkgo biloba) en presteer ik terug in sport , achter de boeken, ik kan terug antwoorden als mensen mij iets vragen en zo kan ik nog even door gaan


                Groenman

                Comment


                  #68
                  Re: ADD Blowen en Ritalin

                  http://www.haesbrouck.be/
                  en ook http://www.adhdfraude.net/blog/


                  Artsen mogen dit niet weten, vandaar dat men ze opleidt met de fabeltjes van tekorten aan serotonine- of dopamine. Het complete medisch establishment verkondigt deze sprookjes als wetenschappelijke waarheden en elk echelon vaart er wel bij. Alleen ...de kinderen niet en de sukkelaars bij wie men het zenuwstelsel en vitale hersencellen kapot maakt, om redenen die zeer ver af staan van medische zorgverstrekking. Drie jaar na De medische megablunder

                  Comment


                    #69
                    Re: ADD Blowen en Ritalin

                    Comment


                      #70
                      Re: ADD Blowen en Ritalin

                      Oorspronkelijk geplaatst door StoneyD View Post
                      Ja Methylfenidaathydrochloride is een amfetamine.
                      Maar nee sinds dat het vrij te produceren is, is de prijs rap gedaald.
                      Het blijft troep natuurlijk maar dat is bijvoorbeeld alcohol ook, en niemand die zich daar echt druk over maakt.
                      Echter zou alcohol heden ten dagen uitgevonden zijn dan zou het direct op de lijst harddrugs zijn geplaatst.
                      Dat andere middelen ook foutief geclasseerd zijn, zoals alcohol, hoeft geen reden zijn om meer zulke fouten te maken. Dat het baadt, trekt niemand in twijfel, mijn vraag (die van Haesbroeck) is of je iets durft te pakken waarvan de medische wetenschap zelf niet begrijpt waarom het werkt. ADHD'er worden kalm van xtc en speed, maar is dat dan iets goed, eigenlijk zou de omgekeerde reactie te verwachten zijn.

                      Comment


                        #71
                        Re: ADD Blowen en Ritalin

                        naast wiet ook gewoon pep vrijgeven want sommige mensen hebben gaan er goed optotdat het niet meer vergoed word

                        Comment


                          #72

                          Comment


                            #73
                            Re: ADD Blowen en Ritalin

                            Ik gebruik ook ritalin 5 maal daag 10 mg om de 2 en half uur en ik kan je vertellen het geeft me rust stilte in mn hooft en eindelijk kan ik taken aan pakken
                            en afmaken ik kan dingen los laten en heb de rust om te ontspannen.
                            ook ik heb vroeg xtc en speed gebruikt en en werd daar rustig van ik kon zelfs slapen als ik bommetje speed op had
                            Weet je veel mensen die geen ritalin gebruik zeuren er over dat het slecht is ...... maar wat is slecht dat bepaal je altijd nog wel zelf meen ik.
                            Als ik verslaaf raak aan extc en speed das slecht als ik heel mn leven blijf rennen en door gaan das slecht.
                            Zonder ritalin ben ik een Trillseeking person ik zoek het gevaar op. Puur om te kunnen voelen dat een gevoel heb.

                            Met de Ritalin voel ik dat ik leef ervaar ik pijn en verdriet ik ben uit mn luchtbubbel en hoef geen kick te zoeken om te kunnen voelen
                            En in de avond blow ik voor de rebount want soms voel het als of je ineens van een berg af dondert als hij uit ge werk is en de cannabis laat me zacht neer dalen.

                            groetjes
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #74
                              Re: ADD Blowen en Ritalin

                              vele medicaties heb ik gebruikt , zowel ritalin als concerta en verschillende antideps enz enz !
                              ritalin werd ik speedy van ( vanwege de explosieve opname ) , conerta werkte gewoon goed , ik merkte niets van een speedy gevoel , maar werd wel rustiger in mijzelf !
                              anti deps werkten ook ,alleen heb ik het probleem dat ik van medicatie ongelofelijk vocht ga vasthouden en makkelijk in 3 maand 15 kilo aankom , dat maakt je weer ongemakkelijk bewegen en
                              zit dan ook weer niet lekker in mn vel !

                              vandaar dat ik met al die medicatie gestopt ben en het bij mn weedje hou !
                              zo functioneer ik het beste , voel me het beste .


                              grtz

                              Comment


                                #75
                                Re: ADD Blowen en Ritalin

                                pfff, ben nu uiteindelijk toch gezwicht... ik heb geen andere keuze meer dan die nog meer ellende met zich mee brengen voor me
                                dus heb ik me aangemeld bij de verslavingshulp.
                                Punt is dat mijn huisarts mij weigert te helpen of te verwijzen naar een andere behandelaar en dat hij en zowel mijn behandelaar eisen dat ik verslavingshulp ga krijgen.
                                dit loopt nu al een half jaar, maar ik trek het niet meer zonder medicatie, ik ben volledig overspannen en niets lijkt meer echt te helpen.
                                et ziekenfonds heeft net ook laten weten mij niet te kunnen helpen met een second opinion, gezien de complicaties dus er blijft niets meer over dan dit of
                                randomly artsen aan gaan klagen wat natuurlijk ook nergens op slaat.
                                Dus ik heb geen andere goede keuze waar ik mee geholpen ben, dus zullen we gaan testen hoe het staat met de vaardigheden van de verslavingshulp
                                edit; heb me enigzins mijn gedachten aangepast, ik ga procederen, zal nog een aantal maanden nog moeten wachten op hulp gezien de wachtrij
                                dus zullen zien wat we kunnen doen
                                Last edited by KushMasta TMHM; 29 October 2010, 12:49.
                                it's his line so only God knows
                                Grtz Kush

                                Comment

                                Bezig...
                                X