Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ringworm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ringworm

    Korting op 420shop
    Ik heb ringworm. Nee, het is geen echte worm, maar een schimmelinfectie van de huid met een rode omranding.

    Voor het eerst in mijn leven opgelopen na een aantal dagen klieren en kloten in mijn tuin zonder handschoenen en sokken. Plekje ter grootte van een daalder op mijn enkel en van een duppie op mijn pols.

    Ben nu aan 't smeren met Lamisil en 't lijkt na een dag of 5 aardig op te knappen. Het plekje op mijn pols is zowaar helemaal verdwenen.

    Zijn er nog tuinderstips hoe dit in de toekomst te behandelen. Heb veel tips gevonden op zgn. 'oma weet raad' sites, maar mijn ervaring is dat 2/3 van wat daar geclaimd wordt totale onzin is. Graag advies van iemand met eigen ervaring, want ik behandel het liever met een huis-tuin-en-keukenmiddeltje dan zooi waar een bijsluiter bij zit.

    (QnQ, als hier een betere plek voor is op het forum, feel free om het te verplaatsen )

    #2
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Nope helaas geen middeltje wat ik zo 1.2.3 kan opnoemen sorry
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #4
        Yep, is geen handig gekozen naam; klinkt erger dan het daadwerkelijk is.

        Ik dacht ooit gelezen te hebben dat tuinders hier vaker dan gemiddeld tegenaan lopen (?). Maar misschien hebben de buurtkatten hier ook een aandeel in gehad, omdat die regelmatig mijn tuin uitkiezen om hun bolus te begraven (heb inmiddels kilo's koffiegruis gestrooid uit de automaat op het werk). Ook komt regelmatig de tekkel van de buren vragen om aandacht als ik aan het tuinieren ben, waar ik dan ook gehoor aan geef omdat het zo'n enthousiast beessie is.

        Op youtube kom je de meest waanzinnige tips tegen: bleekmiddel, azijn, honing, tree oil, nagellak (?), etc..

        Comment


          #5
          Ik heb genetische aanleg om bij warm weer ringwom op m'n handen te krijgen; mijn porien sluiten te makkelijk waardoor een infectie schering en inslag is. Ik hanteer honderd keer per week planten, waar die schimmel van nature op voorkomt.
          Inmiddels behandel ik het niet eens meer, na enkele weken trekt het vaak vanzelf weg in mijn geval. Als het lang door zet, dan smeer ik met een chinese creme die ik op aliexpress vond. Meestal is het dan na een dag of twee weg, dan smeer ik nog een paar dagen door. Ik kwam op die creme via een collega die er psoriasis goed mee behandelde.

          Ik bestel de creme per pak van 10, omdat het de helft van de tijd niet aan komt. Ik zie dat ze inmiddels Westerse tekens gebruiken op de verpakking.
          https://nl.aliexpress.com/item/Drops...3cbe4b599c29-0

          Lidl heeft op het moment Nitril handschoenen in de handel. Vooral bij het werken met aarde is dat wel handig, nitril is vrij stevig, poedervrij en je ontwikkelt geen latexallergie omdat er geen latex in zit. Wel echt eenmalig gebruiken elke keer, ik ken genoeg laboranten die daar anders over denken ivm kosten en milieuvervuiling, maar het is onzin om ze meer dan eens te dragen.
          Als ik het me goed herinner dan kost een doosje van 100 stuks niet meer dan 3 euro, dat zijn toch 50 verpottingen.

          Huis-tuin-en-keukenmiddeltjes zijn vaak niet voldoende; het is een schimmel die van nature in nogal lompe omstandigheden voor komt waar ze aan allerlei dingen wordt blootgesteld. Lamisil is ook niet altijd succesvol, de huisarts heeft betere antibiotica die volgens mij niet duur zijn. Mocht bovenstaande creme falen.


          Pro-tip: Vertel aan niemand dat je ringworm hebt, want mensen denken nog steeds dat het gelijk staat aan lintworm en dat je graag poep uit de zandbak eet. Ik heb er flink wat drama door zien ontstaan onder de wat minder onderwezen mensen omdat ze simpelweg niet begrepen dat het een simpel schimmeltje is wat zich in de huid genesteld heeft. Het kan iedereen overkomen, maar net als met hoofdluis kun je daar beter niet openbaar over gaan.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Thanks LR voor de toelichting en opties ter behandeling en voorkoming.
            Ik smeer eerst nog ff door om te zien of Lamisil zijn werk doet of niet. Antimyotica is wat mij betreft de laatste optie, hopelijk ook niet nodig.

            Comment


              #7
              Aloha,

              Ik ben juist naar de dokter geweest omdat ik vreemde rode kringen had op mijn armen en huid.
              blijkbaar de ringworm !

              voor de kwekers onder ons , daktarin schimmelzalf (14 dagen smeren )

              Deze schimmel is in sommige potgronden aanwezig. Het is dan ook raadzaam om altijd met handschoenen te gaan werken.

              Vele groet !
              Nirvana

              Comment


                #8
                Ook eens een kuur anti bio moeten nemen door rare verschijnseltjes net onder de huid, sindsdien wel geleerd niet meer met blote handen door de compost te wroeten bodemleven inspecterend
                ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                Comment


                  #9
                  Zeldzaam hoog niveau gefeminiseerde niveahandjes hier.
                  Lekker verspenen met handschoentjes.
                  Hell yeah!

                  Grow some eelt suckers.
                  Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                  Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                  Comment


                  • Rietslang
                    Rietslang commented
                    Editing a comment
                    Eelt of nie, eje een klein wondje kun je het zitten hebben ook met doorwinterde betonarbeidershanden haha niveahandjzs
                Bezig...
                X