Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietboter mislukt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietboter mislukt?

    Korting op 420shop
    Hallo, ik had zojuist wietboter gemaakt, wiet en boter in een pannetje op heel laag vuur. Er is nooit ook maar 1 bubbel naar boven gekomen. Als ik mij vinger er in stak kon ik dat langer volhouden als met bijna kokend water (getest met ander pannetje op vuur) , niet te hoog in temp zou ik zeggen dus? Maar de boter is na een uurtje wel redelijk bruin zwart geworden ik snap er niks van.. nou lees ik dat je er alsnog wel wat van kan merken maar toch, het ljjkt mij verpest? Al kwam de temp echt niet hoog, kleinste pitje op laagste vuur op verhoging pan er boven... is dit normaal? Tnx

    #2
    Heb je het pannetje rechtstreeks op het vuur gezet ? Beter doe je dat au bain marie.

    Heb je de boter in water gedaan of zo in de pan ?

    Dus, water in pan, daarin pan met water met daarin de wiet. Wiet kun je eventueel in een pantykousje doen, dat maakt het filteren makkelijker.

    Als de wiet genoeg getrokken heeft giet je het water met gesmolten boter door een zeef om plantresten te verwijderen en laat je de pan met water en wietboter afkoelen. Als deze afgekoeld is zet je het geheel in de koelkast. De boter stolt weer en drijft dan op het water. Deze kan je dan eraf scheppen.

    Hier heb je een recept ;

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...voor-wietboter


    Ik persoonlijk zou altijd de au bain marie methode gebruiken.
    Last edited by Flip Hasjkip; 27 January 2018, 19:02.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Volgens mij is dat zonder water gebeurd hier... Wiet en boter in een pan, boter die bruin gaat zien. Ja, dat is om weg te gooien.

      Comment


        #4
        Inderdaad, klinkt als verbrande boter. "Au bain marie" gebeurt zoiets eigenlijk niet mee, volgende keer een pannetje met water op een laag vuurtje zetten. Hierin gaat weer een pannetje oid. waar je boter en wiet in gaat.

        http://www.handigebaktips.nl/wat-is-au-bain-marie/
        au-bain-marie-1.jpg
        1e kweek - Mohan Ram (Done)
        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

        Comment


          #5
          Tnx voor de tips! De boter was gekoeld een beetje beige maar werkte zeker wel! Dus het kan wel volgende keer eens goed maken!

          Comment

          Bezig...
          X