Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koud geperste olie maken zonder alcohol?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    koud geperste olie maken zonder alcohol?

    Korting op 420shop
    hallo mensen,

    bij de zoekfunctie niet gevonden wat ik zocht, dus bij deze.

    ik zou graag eens olie maken, maar dan zonder alcohol (ik heb een zoon van 5, dus het hele huis moet niet naar cannabis ruiken, als ook het gevaar wat het kan opleveren).

    volgens een recept die ik gevonden heb:

    cannabis decarbolyxeren.
    cannabis in een mason jar.
    overgieten met vegetable glycerin (zoals gebruikt wordt in e-liquid)
    zeven en klaar is kees.

    vervolgens elke dag eens schudden en omdraaien, dit gedurende 2 a 3 maanden.

    heeft iemand dit al geprobeerd en krijg je hier een goede medicinale werking van tov de bereiding met alcohol?

    andere en betere recepten om olie te maken zonder alcohol?

    groeten

    #2
    Olijfolie extra virgine kan ook prima op die manier, vrijwel elke andere olie gaat ook als je 2-3 maanden de tijd neemt om het op te lossen. Glycerine is leuk en aardig, grote hoeveelheden zorgen voor diarree.
    Decarboxyleren is totaal niet nodig, dat gebeurt wel tijdens het trekken en anders tijdens het bewaren. Het gevaar van decarben is dat je in feite je product afbreekt naar een volgend punt. Dan is het nog slechts een enkele stap verwijderd van totale afbraak. Als je de olie langer dan een paar dagen wilt bewaren, dan kun je het beste zo min mogelijk afbraak hebben in je beginproduct.

    Krijg je een goede medicinale werking? Dat hangt af van concentratie, wietsoort, actieve stoffen, bereidingsmethode, qualiteit van je beginproducten en talloze andere zaken. Da's nogal lastig zeggen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      ok hartelijk dank voor het uitgebreide antwoord.

      ik ga het gewoon proberen, in het slechtste geval doet het niks (zou wel jammer zijn).

      Comment


        #4
        BHO maken geen optie dan?

        Benodigdheden zijn.

        Fles butaan
        Honey bee extractor
        Wiet
        schaal

        Comment


          #5
          Met goede wiet zal je het wel merken ja.

          Maareuuh of het praktisch zal zijn? Beter toch gewoon met alcohol? Een lid hier deed het wel met pure jenever. Die liet zijn wiet daar intrekken en verdampte later de wietalcohol op een babyflesverwarmer. Niets alcohol in het eindproduct aanwezig, maar mooie olie.
          Ik ga dat ook zo doen voor medicinale doeleinden.
          ​​​​

          Comment


            #6
            in een ouder topic (4j geleden) heb ik gelezen dat je de cannabis ook in een luchtdichte fles (mason jar) kan doen met gewoon 94% alcohol, deze vervolgens 21 dagen (ik zou langer nemen) wegzetten en dan spoelen, zeven en filteren.

            wat wordt er bedoeld met spoelen, hoe en met wat doe je dit?
            ik veronderstel dat je het dan gewoon door een zeef laat gaan, en dan nogmaals in een kaasdoek?

            wat is het verschil tussen de olie onder de tong te nemen of via een capsule?
            ik zt er namelijk aan te denken een capsuleermachine te kopen en de olie op deze manier in te nemen, dit is toch ook een veel discretere manier vind ik.

            hoeveel graden moet die flesverwarmer dan hebben ,en in welke fles doe je dit?

            groeten,

            en al veel bijgeleerd in deze korte periode op het forum

            Comment


              #7
              Hier vind je bijna alle antwoorden:

              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...aken-met-berry

              Comment


                #8
                thanks voor de link!

                eens de alcohol verdampt is hou je er wel enorm weinig van over, daarom dat ik aan het denken was om het met de VG of olijfolie methode te doen.
                op deze manier hou ik er toch meer van over denk ik, of vergis ik mij nu zo?
                ik ben namelijk niet in de mogelijkheid om mijn eigen stuff te kweken:/

                sorry, ik ben nog maar begonnen met deze wereld te verkennen

                bho ga ik me eens verder in verdiepen!

                Comment


                  #9
                  misschien nog een domme vraag.
                  stel dat ik dit probeer met vg of olijfolie, dan moet dit niet afgekookt worden veronderstel ik?
                  gewoon een paar keer goed zeven denk ik dan en klaar is kees?

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door les View Post
                    thanks voor de link!

                    eens de alcohol verdampt is hou je er wel enorm weinig van over, daarom dat ik aan het denken was om het met de VG of olijfolie methode te doen.
                    op deze manier hou ik er toch meer van over denk ik, of vergis ik mij nu zo?
                    ik ben namelijk niet in de mogelijkheid om mijn eigen stuff te kweken:/

                    sorry, ik ben nog maar begonnen met deze wereld te verkennen

                    bho ga ik me eens verder in verdiepen!
                    Waarom zou jij je niet verder willen verdiepen in BHO dan? Daar is niets engs aan hoor.

                    AHO methode hou je inderdaad weinig over maar het is wel geconcentreerd en je dient het ook te verdunnen met olie o.i.d. om het in te nemen. Er is overigens ook gewoon THC olie of Concentraat te koop als je het niet zelf wilt maken.

                    Maar misschien moet je anders gewoon stoppen met stoned worden als je kind het niet mag weten en of merken.
                    Eet anders een top op als je toch stoned wil worden en niemand mag iets merken en je wilt geen butaan of alcohol gebruiken.

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door fitnessfreakK2 View Post

                      Waarom zou jij je niet verder willen verdiepen in BHO dan? Daar is niets engs aan hoor.

                      AHO methode hou je inderdaad weinig over maar het is wel geconcentreerd en je dient het ook te verdunnen met olie o.i.d. om het in te nemen. Er is overigens ook gewoon THC olie of Concentraat te koop als je het niet zelf wilt maken.

                      Maar misschien moet je anders gewoon stoppen met stoned worden als je kind het niet mag weten en of merken.
                      Eet anders een top op als je toch stoned wil worden en niemand mag iets merken en je wilt geen butaan of alcohol gebruiken.
                      ik ga me zeker eens verder verdiepen in BHO.

                      concentraat kan ik niet kopen, dit is belgie...nee de mensen waar ik het haal verkopen het ook niet.

                      ik sukkel overigens met een zeer slechte rug, ik ben dan ook de medicinale werking van cannabis aan het bekijken of het iets kan zijn voor mij
                      ik loop hier zeker niet stoned rond, ik ben mezelf nog aan het inlezen.
                      bij deze heb ik dus nog niks gekocht of geprobeerd, laat staan stoned rond gelopen

                      Comment

                      Bezig...
                      X