Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Thc olie maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Thc olie maken

    Korting op 420shop
    Hallo,
    ik heb 120 g gruis, met 1l isopropanol 99.9% gedaan en beetje water denk 250 ml om steeds soort van spoelen uit de kommen doordat ik meerdere kommen had.
    nu ging ik het droog koken.
    Nu is bijna alles verdampt, en ligt er thc op de bodem, toch heb ik wel een olie waas op de vloeistof. Moet ik het langer laten verdampen of heb ik alles verdampt en verneukt. Groeten
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    #2
    Heb deze technieken nog nooit bestudeert.

    Maar volgens mij is het niet de bedoeling om water te gebruiken?

    Kan dat ik dat mis heb. Maar volgens mij maak je de Olie door je knipsel met alcohol te mengen, dan te zeven en de alchohol te verdampen met een warmteplaat..

    Dan hou je een soort oliedrap over die je dan weer kunt verdunnen met een olie naar keuze.

    De meest voorkomende techniek is geloof ik om je wiet in een buis te stoppen en daar alcohol doorheen te laten lopen.


    Water verdampt natuurlijk aanzienelijk minder dan alcohol, dus dat zou kunnen verklaren waarom jij dit nu hebt?

    Of ik mis iets...
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Lol, zat me er net een klein beetje in te verdiepen Tot dusver is m'n conclusie dat wietolie maken met alcohol de meest toegankelijke methode is en eigenlijk best eenvoudig

      In het kort: Je lost de THC/CBD op in alcohol, de alcohol laat je volledig verdampen en je houdt wietolie over.

      De alcohol met water mengen is inderdaad niet de bedoeling. Alcohol wordt gasvormig bij ongeveer 78 graden en water pas bij 100 graden. Dat zou verklaren waarom je nu nog steeds een vloeistof (het water) over hebt gehouden.

      Een manier om daar vanaf te komen is de temperatuur dus verder te verhogen om het water te laten verdampen. Echter kom je dan ook in de buurt van temperaturen waarbij de werkzame stoffen van de wiet verloren gaan.

      Ik heb dus ook geen idee wat nu echt wijs is en wat je het beste kan doen. Zelf zou ik proberen de boel opnieuw te verwarmen en alsnog onder de 80 graden te blijven. Het duurt dan weliswaar veel langer voordat het water is verdampt, maar qua temperatuur zit je in ieder geval veilig als het aankomt op de werkzame stoffen.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #4
        Yep ziet er goed uit hoor alleen dat water moet je verdampen.
        Op lage verwarming inderdaad dus dat gaat even duren.

        (zou niet tot 80graden of hoger gaan maar gewoon op de kachel of heel laag in de oven. Het kan wel langer dan 24u duren voor het verdampt is.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Oke, heb het al tijdje op de verwarming staan, met de deksel op een kier, het ziet er nu, zo uit. Op de bodem ligt allemaal thc, is dat wel goed dan, dacht dat ik het uit de alchohol heb gekookt aangezien eerder verdampt en dus blijft liggen
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            Het is ook de bedoeling dat je de alcohol volledig verdampt...
            Met de beperkte informatie die ik heb opgedaan denk ik ook niet dat het om THC kristallen gaat die je ziet liggen. Ik denk dan eerder aan suiker wat uit de alcohol is achtergebleven. Of je moet de boel niet goed hebben gezeefd en daar nog residu van zien.

            Ik heb enkel dit topic gelezen (en de linkjes gevolgd & gelezen uit dat topic):
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ragen-hierover

            En dit filmpje half gekeken:
            https://youtu.be/-ffcFLGMCqs

            Misschien heb je er wat aan voor de volgende keer dat je wietolie wil maken. Er staat genoeg informatie, ervaring en enkele verslagen in..
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #7
              Oke ja denk verkeerde zeef maar het is, net thc heb het zeefje uit oude grinder gebruikt met trechter er boven

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                De THC zou moeten oplossen, vandaar dat ik daar ook niet aan denk. En het zal je verbazen hoeveel suiker er in alcohol zit, zoek maar eens op hoeveel koolhydraten het bevat

              #8
              Oke, zou kunnen misschien gruis ter grote van thc

              Comment


                #9
                Maarre...is isopropanol niet giftig ?
                Daar zit toch aceton doorheen dacht ik ?
                Is die discussie al eens geweest hier ? Ik heb eigenlijk niet op JD gezocht

                Ik weet er ook het fijne niet van, maar ik dacht dat je wel een beetje moet oppassen wat je gebruikt voor alcohol.
                Dat wordt dacht ik niet als isopropanol verkocht, maar echt als alcohol en kost zo'n 30 euro/Liter.

                Soorten alcohol info : https://www.heelnatuurlijk.nl/alcohol
                alcohol voor consumptie : http://www.drank.nl/winkel/pure-alcohol/
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #10
                  Heb isopropanol 99.9% derest is water. En wat ik weet als je de ipo verdampt, verdampt de schadelijke stoffen erook uit, ik heb geproeft vanacht van langs de rand, en gewoon w olie, zal wel goed moeten wezen geen rare smaak ofzo

                  Comment


                    #11
                    Heb net weer vingertop langs rand gedaan en gewoon goeie ook de olie smaak proef geen andere shit maar ben benieuwd hoe de bodem word

                    Comment


                      #12
                      Hebben laatst olie gemaakt door 120 gram wiet in een liter consumptiealcohol te doen, even schudden en daarna dmv een destilleerapparaat te extraheren.

                      Daarna hebben we de olie met een beetje water al roerend een tijdje op 105 graden verwarmd en is deze dus ook gelijk gedecarboxyleerd.

                      We hebben een halve liter alcohol terug gekregen, het heeft 10 ml pure olie opgeleverd die ik verdun naar 50 ml.

                      Isopropanol zou ik niet gebruiken, stel dat er iets achterblijft van de alcohol dan ben je dus schadelijke stoffen in aan het nemen. Een liter consumptiealcohol kost 30 €, ik haal deze in Duitsland voor 23 € en als je destilleert spaar je je dus ca. de helft uit. Voor die paar euro ga ik geen risico lopen.
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #13
                        Oke maar ik ga geen 40 euro betalen voor een fles en dan verzending nog. Meerdere mensen hebben het al zo gedaan dus schijnt goed te wezen. Wat gevaarlijk is is de isopropanol van 70% enzo. Maar is het goed dan zoals op de laatste foto, blijft er wel wat over na verdampen dan.

                        Comment


                        • Flip Hasjkip
                          Flip Hasjkip commented
                          Editing a comment
                          Is natuurlijk jouw eigen keuze. Er zijn ook zat mensen die het hebben gebruikt maar er op terug zijn gekomen. Ik maak de olie voor mijn vrouw, die wilt niet meer roken omdat dat ongezond is. Wie ben ik dan om haar giftige stoffen te gaan voeren omdat ik een tientje of 2 wil uitsparen ?

                        • Nonsense
                          Nonsense commented
                          Editing a comment
                          Mijn ervaring is dat de olie met ipo veel scherper is en niet lekker in vergelijking met comsumptiealcohol

                        #14
                        Dat is zo, dat snap ik. Zat er ook eerst na te kijken maar als het verdund is met water geen probleem ipo van onder de 99.8% kan niet. Dat ze niet rookt dan snap ik dat je schoon wil.

                        Comment


                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          of lak verdunnen

                        • kroket
                          kroket commented
                          Editing a comment
                          Haarlak?

                        • EarlyHCblower
                          EarlyHCblower commented
                          Editing a comment
                          Whahaha lekker plakken

                        #15
                        Kneiter goeie olie pak af en toe vingertop langs de rand na 10 min ofzo al gapen noem maar op en bijna alles is al verdampt

                        Comment

                      Bezig...
                      X