Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toffee wiet Brownie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toffee wiet Brownie

    Korting op 420shop
    Omdat ik hier nog wel eens lekkere recepten voorbij zie komen en zelf ook graag wat probeer heb ik een variant op de normale brownie gemaakt.

    Recept is vrij eenvoudig en je hebt ook niet veel nodig:
    • 1 pak mix voor brownies (dr oetker)
    • 90 gram wietboter
    • 4 eetlepels schenkstroop
    • snufje zout
    • beetje suiker naar eigen inzicht.
    Voor de brownies houd je het normale recept aan zoals vermeld op de verpakking echter i.p.v. gewone boter neem je natuurlijk wietboter. Maar let op de caramel moet er ook nog ergens in...

    Om de caramel te maken doe je 40 gram wietboter in een pannetje, even laten smelten, 3 eetlepels schenkstroop erbij, snufje (zee-)zout naar smaak, 3 eetlepels suiker en dan goed roeren tot er een gelijkmatige bruine massa ontstaat.

    Vervolgens doe je ongeveer de helft van het beslag in het vormpje, giet de warme caramel eroverheen (1 eetlepel overhouden voor decoratie) en dan de rest van het beslag. Probeer te voorkomen dat je de randen van de verpakking raakt met de caramel, dat plakt namelijk echt. Even 45 minuten in de oven en zodra deze klaar is doe je de 4e eetlepel schenkstroop in het pannetje en verwarmt dit totdat het weer vloeibaar is. Dit kan je dan mooi met een lepel over de brownie heen doen of zoals ik, je kwakt het er in een keer op.

    Dan ziet het er als volgt uit....
    caramelbrownie.jpg
    Lopend Verslag

    #2
    Dat ziet er lekker uit!
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmm
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


        #4
        Hij was heerlijk. En qua sterkte eindelijk zoals ik hem wil hebben. Gewoon lekker stoned van 1 portie en met een uurtje of 4-5 ook gewoon weer terug op aarde. Duurt wel een goede 3 kwartier voordat je zeker weet dat je stoned bent. Vooral het toffee gedeelte was erg lekker
        Lopend Verslag

        Comment


          #5
          Lijkt me heerlijk!
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ja is inderdaad erg lekker. Ga hem ook een keer proberen zonder wiet. Denk dat ik dan een geschikte kandidaat heb voor de vreetkicks

          #6
          Jam jam jam ook eens proberen

          Comment


            #7
            Mhhh dat ziet er heerlijk uit!!

            Comment

            Bezig...
            X