Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wiet thee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: wiet thee

    Ik wil dit graag proberen omdat ondertussen de longen deftig piepen en voor een kerel van 24 is dat niet echt toppie. dus thee lijkt me een leuke oplossing.

    Is het nu waar dat thee veel heftiger is dan roken?

    Comment


      #32
      Re: wiet thee

      Niet zo zeer heftiger, maar je kunt onzeker worden. Als je een joint rookt en je hebt genoeg gehad dan stop je er gewoon mee. Als je de wiet eet of drinkt dan heb je het nu eenmaal in je mik en kun je alleen maar afwachten of het nog heftiger wordt. Heel lang geleden (in 1970) werd ik in militaire dienst opgepakt wegens verdenking van cannabis gebruik. Ik had toen 5 gram Turkse hasj op zak (niet eens geweldige kwaliteit) en heb dit ingeslikt. Ik vond dat een traumatische ervaring.Niet het gepakt worden dus, maar de angst dat ik die hoeveelheid niet kon verstouwen en dat dit zou leiden tot incoherent gedrag.
      Last edited by Xtreme; 23 February 2010, 17:19.

      Comment


        #33
        Re: wiet thee

        Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
        Thc lost niet op in (kokend) water. Door het koken kunnen er wel thc-kristallen bezinken naar de bodem.(dispositie) Thc lost in ieder geval op in vetten. (melk). Vetten bevatten carbonium-, hydrogenium- en bi-oxygeniumatomen. Ook in suikers komen dezelfde atomen voor, waarbij de hydrogenium atomen zich verhouden tot de bi-oxygenium atomen als 2 staat tot 1. Thc lost dus op in vetten (en in lpg, nlg en alcohol, omdat daar eveneens de zelfde atomen in voorkomen) en hoogst waarschijnlijk ook in suikers, omdat deze ook de zelfde atomen bezitten. Met suiker heb ik het nog nooit geprobeerd, maar ik vermoed dat er weinig suiker nodig is omdat de suikers niet snel verzadigd zullen zijn. Omdat water bestaat uit hydrogenium en oxygenium vermoed ik dat de carbonium er zorg voor draagt dat de thc oplost.
        Tis altijd leuk discusseren met jou Xtreme, maar dit verhaal is wel wat veel van het goede.. wat zijn bi-oxygeniumatomen ? dat werpt hopelijk licht op die verhouding die je noemt in suikers. Die andere atomen heten in de volksmond gewoon koolstof en waterstof. Tis wel te merken dat je goed bestuurskundig bent (alfa! alfa!) lol moet kunnen hoop ik.

        water is wat je noemt een polair molekuul (wat dan weer bestaat uit atomen). 'n heleboel van die molekulen bij mekaar kunnen verbinden vormen: waterstofbruggen. Een zgn apolair molekuul (vetten bv, of thc) kan die bruggen niet maken of in stand houden, dus lost dat niet op. Eigenlijk hebben de onderliggende atomen er niet zoveel mee te maken, het gaat erom hoe de elektrische lading in dat molekuul verdeeld is. Is de lading evenwichtig verdeeld ? dan apolair oftewel geen ladingspolen. Dat is het geval met vetten/vetachtige stoffen.

        Water(2xH, 1xO) is polair, heeft een meer positieve kant (de H-tjes) en een meer negatieve kant, het O-tje (zuurstof). die twee H-tjes zitten namelijk niet recht tegenover mekaar vast aan het O-tje, maar onder een hoek (zie BINAS). Omdat H-tjes liever een elektron afstaan (en zo H+ kunnen worden), en O liever elektronen opneemt (en zo O_2- kan worden) verdeeld de lading van het molekuul zich in een minkant(o) en een pluskant(H) > polair dus. Met andere H2O molekulen in de buurt gaat steeds de pluskant van zo'n molekuul boven de minkant van de volgende hangen > de waterstofbrug!

        Komt er dan een lekker vadsig apolair vetmolekuul tussendoor, tsja die kan niet aan dat gezellige gedoe meedoen van die watermolekuletjes. Want gezellig is het, dat waterstofbruggengedoe. Da's de reden waarom van die schaatsenrijdertjes op het water kunnen lopen om maar iets te noemen.
        Dus zoekt ons geile vetmolekuul zn heil tussen zn eigen soort, de apolairen, de "evenwichtigen". Uitgestoten door de onevenwichtigen, de polairen, trekt hij zich terug in de kleinst mogelijke massale vorm : het bolletje. man hier kan je bijna een opera over schrijven (na een schaarhasj-jointje dan)
        Last edited by moreweed; 24 February 2010, 00:41.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #34
          Last edited by Xtreme; 24 February 2010, 10:27.

          Comment


            #35
            Re: wiet thee

            Je eigenschap om dingen zo correct mogelijk te vermelden wordt zeer gewaardeerd Xtreme, hier ben je alleen wat dingen door elkaar gaan halen denk ik. Monty merkte gisteren in de chat al op dat je gewoon putte uit je vroegere middelbare schoolopleiding, niks mis mee dat dat wat roestig kan zijn. Met een zwaar bijdehante broer met fotografisch geheugen kan ik me dat niet permiteren helaas

            Jouw mono-zuurstof heet ook wel een zuurstofradicaal, en is als een van de meest wanhopige deeltjes klaar om zowat met alles een verbinding aan te gaan. Ons lichaam is daar bv beschermd tegen door middel van anti-oxidanten, helaas is de voorraad van die beschermstofjes beperkt (en blijkt kunstmatig toevoegen nauwelijks effect te hebben).

            Was ook maar om te geinen dat alfa-gedoe Xtreme, je medisch-biologische interesse zou je eerder kwalificeren als een gamma. Eigenlijk vind ik het wel knap dat je die Sk-kennis tenminste nog een beetje paraat hebt, maar goed : enige basis daarin komt het kweken weer ten goed nietwaar ?
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #36
              Re: wiet thee

              Wat evenwel onverlet laat dat het jou niet bekende element bi-oxygenium (of wel di-zuurstof of O2) wel degelijk bestaat. Sterker nog: ruim 20 % van de atmosfeer bestaat uit O2. Wat ik eventueel door elkaar haal ontgaat mij: er bestaat nu eenmaal O, O2 en O3. Althans, zo was het vroeger. En vooralsnog ga ik er van uit dat deze atomen/elementen nog steeds bestaan. Maar ik bereid deze stelling aan te passen aan een ander oordeel mits gebaseerd op fundamentele argumenten.Zelf zie ik de inconsistentie niet, wat ik aandraag is immers geen axioma, maar een feitencomplex.
              Last edited by Xtreme; 24 February 2010, 11:05.

              Comment


                #37
                Re: wiet thee

                je gooit element, atoom, molekuul etc de hele tijd door elkaar, en hanteert terminologie die hooguit nog in oude studieboeken voorkomt. . Dat vind ik niet erg duidelijk, vandaar dat ik een reactie schreef.

                Stel je voor dat ik je smorgens bij het ontbijt vraag "wil je een onbevrucht vogelembryo" of "wil je een eitje"?

                edit : er is niks mis met je ideeen omtrend zuurstof en haar veschijningsvormen. Da's alleen niet de discussie. Om gedrag van stoffen goed te kunnen uitleggen(zoals oplosbaarheid) moet je de onderliggende basis helder en eenduidig schetsen, anders wordt het bij stap 2 al een brei die niet te verteren is. Daar valt ook het verschil tussen molekulen en atomen onder.
                Last edited by moreweed; 24 February 2010, 11:28.
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #38
                  Re: wiet thee

                  Voor de goede orde: molecuul en atoom heb ik niet door elkaar gehaald en ik heb tevens een voorbehoud gemaakt of O2 moet worden gezien als een (stabiel) atoom of een element. Zelf geef ik de voorkeur om O2 als element te zien op grond van het toestel van Hoffman. Twee water moleculen (2H2O) geven bij elektrolyse 2H2 + O2. Je hebt dus 2 watermoleculen nodig om 1 O2 element te kunnen vormen. Overigens blijkt uit deze ontleding dat waterstof (H2) eveneens een element is.Toch leuk zo'n discussie, vind ik.
                  Last edited by Xtreme; 24 February 2010, 11:50.

                  Comment


                    #39
                    Re: wiet thee

                    eum... wat is dan een "element" als ik vragen mag ? en niet stiekem googelen nu he ?

                    meneer hoffman is om een heel andere reden bij mij bekend, vooral zijn 25e poging om het een en ander voor elkaar te krijgen

                    het O2 en H2 wat ontstaat bij waterontleding zijn beide molekulen btw.. en ben erg benieuwd hoe uit die ontleding nou precies blijkt dat H2 een element is, en niet bv een samengesteld gas ofzo
                    Last edited by moreweed; 24 February 2010, 11:59.
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #40
                      Re: wiet thee

                      Een element in deze context zijn twee dezelfde atomen die gezamenlijk stabiel zijn en afzonderlijk instabiel. Ik heb niet naar de wetenschappelijke definitie gezocht. Ga dat uiteraard wel doen.

                      Algemeen aanvaarde definitie na het googelen: stoffen die bestaan uit atomen van de zelfde soort noemt men chemische elementen of enkelvoudige stoffen.

                      Ik vind niet dat ik een tien heb verdiend met mijn leken definitie, maar wel een voldoende. De afzonderlijke instabiliteit en de gezamenlijke stabiliteit vormen een overbodige toevoeging, omdat dit inherent is aan de eigenschap van het atoom.

                      Zoals in elke (exacte) wetenschap zullen er altijd stromingen blijven. Zelf heb ik ooit bij een examen geluk gehad met een vragencomplex over een voorraadwaarderingssysteem. De economen Limperg en Polak hadden een afwijkend inzicht. Van mijn 2 examinatoren was de een aanhanger van Polak en de ander van Limperg.Ze verloren zich in een onderlinge discussie in plaats van mij te interviewen. En waar gaat het om? Welk systeem je binnen de administratieve organisatie ook toepast de uitkomst blijft de zelfde. Alleen de kostensoorten, kostendragers en de kostenplaatsen waren wat anders ingedeeld.
                      Last edited by Xtreme; 24 February 2010, 12:25.

                      Comment


                        #41
                        Re: wiet thee

                        ingewikkeld man, als ik nu tegengas geef wordt de discussie wel naar een hoger plan getild, maar gaat dat ten koste van de algemene begrijpelijkheid, en daar ben ik juist zelf om in de pen gekropen...

                        stabiliteit en ladingsverdeling zijn in elk geval cruciaal om dingen als oplosbaarheid te kunnen begrijpen, daar ging dit topic over in eerste plaats meen ik

                        -edit : atomaire verbindingen, atoomkenmerken en andere meuk zijn wel degelijk exacte begrippen(als we de quantumfysica even buiten beschouwing laten). Daar kan je een andere mening over hebben of anders indelen, dat gaat niets veranderen aan de fysieke eigenschappen van het proces waar het om draaide : oplosbaarheid. Daar komen trouwens ook geen elementaire stoffen bij kijken als je thc probeert op te lossen in water
                        Last edited by moreweed; 24 February 2010, 12:44.
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #42
                          Re: wiet thee

                          't Is maar hoe je iets benaderd: ik participeer alleen in een discussie over onderwerpen die binnen de sfeer van mijn algemene belangstelling liggen en ik inhoudelijk op de materie kan ingaan. Op mijn vakgebied ben ik nog fanatieker en ben ik zelfs bereid om me de vertaalde schrifturen van de Babylonische koning Hamurabbi, de monnik Lucas Paciolo of Simon Stevin eigen te maken op het gebied van de systematische vastlegging van het financieel gebeuren in bedrijfs- en consumptie entiteiten.

                          Comment


                            #43
                            Re: wiet thee

                            Dat maakt discusseren met jou ook zo leuk Xtreme

                            maar nu kap ik m af, mn dochter wil aandacht
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #44
                              Re: wiet thee

                              ik had het uitgeprobeerd
                              en het was top
                              zeker het proberen waard

                              Comment


                                #45
                                Re: wiet thee

                                een maat van me zei dat je er een klontje boter of wat citroensap bij moet doen.
                                klopt dit?
                                as it was in the beginning,
                                so shall it be in the end
                                -BM-

                                Comment

                                Bezig...
                                X