Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietbrood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietbrood

    Korting op 420shop
    Ben ik weer, wederom een simpel receptje:

    Nodig:
    - Dr. Oetker bakkersgist (1 zakje) te koop per drie zakjes.
    - Meel doe maar een kilotje.
    - Wiet; zoveel als je wilt
    - Olijven (gesneden); twee handen vol.
    - maanzaad; 2 eetlepels
    - zeezout; 4 eetlepels
    - Olijfolie; flesje

    Neem 500 gram meel, doe hier je olijven bij, en je wiet en gooi hier het gist doorheen. Effe goed mengen. Voeg water toe, twee kopjes volstaat.
    Begin het deeg te kneden - dit is het vervelendste werkje, maar goed voor de spieren en gewrichten -, tot je een stevig geheel hebt. Deeg blijft niet goed plakken op een tafel vol meel, en je handen kun je ook goed inpoederen, dat maakt alles wat makkelijker. Doe je voordeel met die info.
    Voeg eventueel meer water toe als het deeg te 'stevig' wordt, of wat suiker als je dat lekker vind.
    Het deeg is goed als je het moeilijk uit elkaar kunt trekken, maar zo hard als boetseerklei moet het ook niet zijn. Dit is een kwestie van oefenen. Na 2 of 3 keer maken weet je het precies.
    Gooi wat droge meel op een bakplaat, en leg daar je deeg op. Maak eventueel een raster met een mes of touwtje, zodat je na het bakken een leuk motiefje hebt.
    Dek het deeg af, met een vochtige(!) theedoek eroverheen en laat het rusten en rijzen. Zet je oven aan op 230 graden.
    Zodra je oven warm is (na 20 minuten?) is je brood genoeg gerezen. Anders nog even wachten. Hoe langer je wacht, hoe luchtiger je brood. Maar luchtig brood is lastig te bakken.
    Nu bestooi je het brood met maanzaad en zeezout, en/of brokjes hasj, besprenkelen met olijfolie en circa 20 minuten in de oven. Sommige ovens hebben alleen een grillstand, houdt het dus na 10-15 minuten regelmatig in de gaten. Niemand zit te wachten op verbrande troep hasj-bruin en crispy is het lekkerste.


    Je hebt nu een turks brood gebakken. Met wiet of hasj.
    Lekker met (geiten)kaas, stukje zalm, tapenade en ijsbergsla. Beetje peper is nooit verkeerd. Of een lekker dipsausje natuurlijk!

    Eet smakelijk!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    #2
    Re: Wietbrood

    klinkt vershrikkelijk lekker!

    Comment


      #3
      Re: Wietbrood

      Zou het ook op 200 graden kunnen? Maar dan een langere bereidingstijd, mijn oven haalt de 230 niet. Ga vooral door! Kan ik eens een echt interessant kookboek samen stellen.
      Grow bitch! Grow!

      Comment


        #4
        Re: Wietbrood

        Op 200 graden kan ook, maar dan mag je het brood nog een beetje natsproeien net voordat je gaat bakken. Anders wordt hij binnenin zo hard, dat gebeurt soms met lang bakken. Zo krijg je trouwens supermarktstokbrood/pistolets etc. Ook lekker bruin gebakken. Ik vind die chloorbleke kleur toch invloed hebben op mijn smaakervaring!

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Zo moet ie worden trouwens: olijfbrood.jpg
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Wietbrood

          Zie dat wel zitten lekker wietbrood, nog nooit van gehoor met verschillende kazen erbij en goede wijn en de vriendin erbij. Zal een leuke avond hebben
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

          Comment


            #6
            Re: Wietbrood

            Druk weekend gehad, Jammer genoeg geen tijd gehad voor wietbrood.

            Maar bedankt voor die tips van nat maken etc, Ik ben niet helemaal thuis in de keuken dus dat soort dingen zijn mij niet bekend.
            Ik ga het zeker eens maken, Lijkt me echt lekker.

            Wel wiet thee gemaakt dit weekend maar dat brand in de keel?

            In ieder geval bedankt!
            Grow bitch! Grow!

            Comment


              #7
              Re: Wietbrood

              Wiet thee die in de keel brandt? Geen anti-luizen spul ofzo gebruikt?

              Hoe dan ook; veel succes! En ik kan alleen het advies geven: probeer gewoon lekker! Dat is het enige wat werkt in een keuken. Als het 10 keer fout gaat, dan is de 11e keer een geweldig succes.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Wietbrood

                Misschien met pk13/14 wiet ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Wietbrood

                  Hahaha geen idee, het was goeie wiet van de shop maar ja daar kan idd van alles in zitten. Als ik me niet vergis zelfs bio wiet.

                  Ja wiet brood lijkt me leuk om te maken, als die en beetje degelijk uit de oven komt zal ik er een foto van uploaden. En dan kunnen we meer gaan experimenteren.
                  Grow bitch! Grow!

                  Comment


                    #10
                    Re: Wietbrood

                    Heeft dit het zelfde effect als een spacecake? Want ik krijg redelijk wat honger als ik hier zo effe alles lees.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wietbrood

                      Ik neem aan van wel? Mun vrouwke heeft volgende week vakantie en dan zouden we een aantal dingen gaan uit proberen. Zoals die mariuhanaise en brood. Maar verwacht net als bij space cake een andere high als dat je hem rookt.
                      Grow bitch! Grow!

                      Comment


                        #12
                        Re: Wietbrood

                        Ik heb geen idee wat je mag verwachten. Echt niet. Ook de dosering is redelijk onbekend voor me. Dus we zullen het uit ervaring moeten leren
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Wietbrood

                          Dosering idd ook geen idee, maar heb vanmiddag van die blikjes deeg gehaald ff oprollen en dan heb je een croissant. Dus daar maar eens wat doorgaan mengen en dan zie ik het wel. Nooit bij stil gestaan, koken/bakken met wiet.
                          Grow bitch! Grow!

                          Comment


                            #14
                            Re: Wietbrood

                            Oorspronkelijk geplaatst door Giel View Post
                            Druk weekend gehad, Jammer genoeg geen tijd gehad voor wietbrood.

                            Maar bedankt voor die tips van nat maken etc, Ik ben niet helemaal thuis in de keuken dus dat soort dingen zijn mij niet bekend.
                            Ik ga het zeker eens maken, Lijkt me echt lekker.

                            Wel wiet thee gemaakt dit weekend maar dat brand in de keel?

                            In ieder geval bedankt!

                            ik heb het net gemaakt EN JAH brand hier ook enorm in de keel

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            dacht al dat het aan mij lag

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            maar ik had ook 45 gram knipsel voor 2 kopjes thee :p en dan water gekookt wiet erbij oplos choko erdoor en een scheut koffiemelk erdoor i.v.m dierlijke vetten want dan lost de thc WEL op in het water / mengsel

                            Comment

                            Bezig...
                            X