Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

    Korting op 420shop
    Een tijd terug heb ik met een vriend smaakloze wietboter gemaakt. Volgens hem kan je zo je zelfs oma stoned maken zonder dat ze het proeft.

    Onze stappen:
    In een pan zetten we ruim water. Hierin voegen we zoveel wiet toe als we later in onze boter willen hebben.
    Dit brengen we voor een korte tijd aan de kook.
    Dan zeven we de wiet uit de pan.
    Nu herhalen we het proces tot het water zo goed als schoon uit de pan komt. Na ongeveer 3 of 4 keer het water te hebben vervangen.
    Dit proces breekt volgens hem het chlorofyl wat voornamelijk de smaak bevat.

    Theoretisch gezien zou het water geen THC hebben opgenomen of hebben afgebroken.

    Nu op Au bain-marie wijze smelten we onze boter. Hierin voegen we ons residu (wiet).
    Dit laten we pruttelen voor 1 tot 2 uur.

    Dan zeven we dat af om het af te laten koelen.
    Wanneer de boter zich scheidt van het (rest)water kunnen we de boter apart nemen.
    Dit laten we afkoelen totdat het weer een blokje boter is om het verder te kunnen verwerken.

    Wat denken jullie van het proces?
    Hebben jullie een andere wijze om de smaak te reduceren of te verwijderen?
    Why drink and drive when you can smoke and fly

    #2
    Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

    Klinkt wel okee, ga ik binnenkort ook eens proberen.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

      Gister heb ik op deze wijze weer wietboter gemaakt.
      We hebben niet alles laten afkoelen tot een blok boter.
      Toevallig had mijn vriendin popcorn gemaakt en hebben een deel van de boter erover gegoten.
      Jammie.......
      Why drink and drive when you can smoke and fly

      Comment


        #4
        Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

        De thc lost toch van de plant als je bladafval kookt? Het bindt zich niet aan het water, maar giet je ze dan niet mee weg?

        Comment


          #5
          Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

          Ik zat zelf te denken om een keer een watercure te proberen en dan dat resultaat te gebruiken voor wietboter of die wietpasta die QnQ laatst beschreef.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

              Ik had toch ook begrepen dat chlorofyl verantwoordelijk was voor de vieze smaak in bijvoorbeeld te snel gedroogde wiet.

              Hou je in wietboter wel wat over van die terpenen dan? Dan staat het toch ook uren op het vuur?

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                Ik heb net 6 pakjes boter gekocht, nog effe wachten op meer reacties Tis wel wat ik het liefst doe. Daarom maakt het mij niet uit dat ik nu herma's heb en daarom dat ik ook meestal ga voor zoete citrusachtige soorten. Wietboter met skunk, bah. Die pasta ga ik ook zeker proberen, heb nog wat glycerine liggen.

                Comment


                  #9
                  Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                  Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                  Ik heb net 6 pakjes boter gekocht, nog effe wachten op meer reacties Tis wel wat ik het liefst doe. Daarom maakt het mij niet uit dat ik nu herma's heb en daarom dat ik ook meestal ga voor zoete citrusachtige soorten. Wietboter met skunk, bah. Die pasta ga ik ook zeker proberen, heb nog wat glycerine liggen.
                  Ik kijk graag even mee, drogen en curen is dan toch overbodig als je toch niet voor de smaak gaat?
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment


                    #10
                    Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                    De smaak zit er goed in ze, maar das niet altijd even lekker. Maar bv muffins met killing fields, njammie.

                    Comment


                      #11
                      Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                      De thc lost toch van de plant als je bladafval kookt? Het bindt zich niet aan het water, maar giet je ze dan niet mee weg?
                      Zover ik weet lost de THC zich van de plant wanneer het ingevroren is (Ice-O-Lator). Niet wanneer het gekookt wordt.
                      Why drink and drive when you can smoke and fly

                      Comment


                        #12
                        Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                        Hoe komt ze anders in de boter terecht?

                        Comment


                          #13
                          Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                          Omdat cannabedoiden oplossen in alcoholen en olien en vetten. Het lost niet op in water. Dat heeft met de polariteit van het molecuul te maken. Door het koken zal er wel mechanisch wat hars verloren gaan en in het water terecht komen waar het dan in suspensie in rondzweeft.

                          Comment


                            #14
                            Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                            Hazo, ik heb altijd gelezen dat dat bindt aan vet, niet erin oplost. Gebeurt dan gewoon sneller wanneer het proces verhit wordt. Dus in principe als dit werkt kan ik een plant die voorbestemd is voor boter tot op de laatste moment green sensation blijven geven.

                            Comment


                              #15
                              Re: Smaakloze wietboter, chlorofyl breken

                              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                              De thc lost toch van de plant als je bladafval kookt? Het bindt zich niet aan het water, maar giet je ze dan niet mee weg?
                              Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                              Omdat cannabedoiden oplossen in alcoholen en olien en vetten. Het lost niet op in water. Dat heeft met de polariteit van het molecuul te maken. Door het koken zal er wel mechanisch wat hars verloren gaan en in het water terecht komen waar het dan in suspensie in rondzweeft.
                              Dat zou betekenen dat mijn uitkook methode veilig is met betrekking tot het behouden van de THC.
                              Misschien dat het dan zelfs beter zou zijn om eerst standaard wietboter te maken om het vervolgens voor een langere tijd boven de 70 Graden te houden zodat het later geen probleem is om het water van de boter te scheiden. Het nadeel zou dan zijn dat een thermometer vereist is en meer bewaking van het product.

                              Ik geloof niet dat Au bain-marie het boven de 70 graden houdt.
                              Heeft iemand hier ervaring mee?
                              Why drink and drive when you can smoke and fly

                              Comment

                              Bezig...
                              X