Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet zalf met cocosolie maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet zalf met cocosolie maken

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Wie heeft een recept om wiet zalf te maken met cocosolie. Wietolie heb ik al.
    Als laatste en belangrijk de verhoudingen in ml en/of gr. van de wiet en cocosolie.
    Alvast bedankt

    #2
    Re: Wiet zalf met cocosolie maken

    Olie mengt goed met olie. Dus je maakt het door het te mengen.

    De verhouding hangt nogal af van wat je zelf wilt.. Dus de belangrijkste vraag moet je zelf beantwoorden. Ik weet vanuit hier thuis niet wat er in je olie zit, en ik weet ook niet wat je doelconcentratie is..
    Als jij 100 gram per milliliter wilt, en je hebt een wietolie die slechts 1mg/ml bevat, dan gaat dat heel moeilijk worden.

    Voor de rest kun je - denk ik - best uitgaan dat de meeste wiet zo'n 14% actieve stof bevat. Dus elke gram wiet levert 140mg actieve stof op.
    Gramwiet*0,14/olie = je concentratie per hoeveelheid olie.
    5 gram wiet * 0,14 = 700mg of 0,7 gram
    Los je dat op in 10mL olie dan heb je (700/10=) 70mg/mL. Los je het op in 1 mL dan heb je (700/1=) 700mg/mL. Enzovoorts enzovoorts.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Wiet zalf met cocosolie maken

      Bedankt. Ik ben niet zo goed in berekeningen. Kan wel vertellen dat ik 5 gram "pure" wietolie nu heb.
      Nu is mijn vraag hoeveel gram en/of milliliter cocosolie is het beste kan nemen voor zeg maar een reguliere sterkte.

      Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Wiet zalf met cocosolie maken

        Met 5 gram puur bier, weet je ook niet precies hoeveel alcohol erin zit..
        Sommige bieren hebben 4,5% alcohol, sommige bieren 7,5%, sommige zelfs 12% en weer anderen zitten daar tussenin.
        5 gram "pure" wietolie zegt net zoveel als 5 gram "puur" bier.. Het zegt helemaal niets. Dat maakt het nogal moeilijk.

        Ik weet ook niet wat een reguliere sterkte is voor een zalfje.. Dus ik kan je niet vertellen hoe je vanuit iets onbekends, kunt mengen naar iets onbekends..
        Het rekenwerk wil ik wel voor je uitvogelen, maar dan moet je zelf wel een idee hebben waar je mee begint en waarmee je wilt eindigen.
        Zonder die informatie kunnen we niets.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Wiet zalf met cocosolie maken

          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...eschien/page44

          Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
          Van de week heb ik zalf gemaakt.
          Deze zalf is zeer genezend op wonden, psoriasis, neuropathie in handen en voeten enz.

          Ik ben begonnen met een blok vet van cocos en palm en heb dat au bain marie gesmolten en op 60 gr. gehouden.
          Daar heb ik 2 dagen wiet wortel en knipsel, mirre, en kaneel stukjes in laten trekken.
          Toen heb ik de laatste 2 uur er goudsbloem en roze blaadjes bij gedaan.

          Daarna alles door een koffie filter gedaan.

          Het meeste heb ik ik ijsklontjes zakken en in de vriezer gedaan.

          De mirre conserveert wel wat, maar niet langdurig. Vandaar.

          Comment

          Bezig...
          X