Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik wil graag wiet boter maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    ja dat is behoorlijk veel 25 gram wiet tenminste..... na mijn idee wel...

    ik had nooit verwacht dat er 25 gram wiet in een space cake ging :p

    ik zelf zou het dan wel eventueel willen proberen met 2 a 3 gram ofzo het moet maar niet te veel in 1x wezen hihi ... het is voor medische redenen niet om gewoon knetter stoned worden

    Comment


      #17
      Re: Ik wil graag wiet boter maken

      hej iedereen! zou het mogelijk zijn om met het knipafval van twee low-ryders al wat wietboter te maken? als jullie het over 50 gram knipafval hebben, gaat het dan over gedroogd of nog vers knipafval?

      grtz okke!

      Comment


        #18
        Re: Ik wil graag wiet boter maken

        4 uur laten pruttelen?
        Nu weet ik wat er fout ging.

        Comment


          #19
          Re: Ik wil graag wiet boter maken

          hey kijk een heldere en duielijke uitleg !!

          hier hebben we weer wat aan !! THNX !!!

          Comment


            #20
            Re: Ik wil graag wiet boter maken

            Zo inmiddels staat het pannentje hier op het vuur.
            150gr zojuist geknipt weed afval en kleine topjes, 150gr is dus nat en niet gedroogd!

            We gaan er vandeweek een lekkere cake van bakken, we zijn benieuwd.

            Comment


              #21
              Re: Ik wil graag wiet boter maken

              Men praat over 150 gram ge droogt natuurlijk
              God was never on your side..

              Comment


                #22
                Re: Vraag?!

                Oorspronkelijk geplaatst door Cannab0y View Post
                Als je begint met 250gr roomboter, kan je voor een stevige cake er tussen de 25 en 50gr knipafval insteken.
                IK gebruik hier dus 150gr afval en kleine topjes, gedroogd zou dit ongeveer 30 gram moeten zijn.
                (20% van het natte gewicht is droog gewicht?)

                Comment


                  #23
                  Re: Ik wil graag wiet boter maken

                  Forum is alweer wat ouder maar heb zag een aantal foutjes waar ik toch even op moest reageren.

                  - Je kunt zowel plantaardige als dierlijke vetten gebruiken om wiet boter van te maken. Echter door een of andere reden (ben echter nog op zoek naar de wetenschappelijke verklaring hiervoor) hecht THC zich beter aan dierlijke veten.

                  - 250gr boter voor een cake? Wordt een gigantische cake of een cake zo vet dat het er letterlijk uitdruipt. Voor de meeste space cakes (standaard cakevorm) wordt volgens diversen recepturen 100 a 150 gram boter gebruikt.

                  - Wietboter; De verhouding die ik altijd aangehouden heb komt ook van dit forum.

                  Ik quote:
                  "Wiet boter maken met knipafval, gebruik 50% wiet afval en 50% boter. Dit is een gewicht indicatie, dus, wil je 250gr boter maken, heb je 250gr wiet afval nodig.


                  Boter maken met wiet toppen,
                  1 deel wiet of hash voor iedere 10 delen boter. Als je 100gr boter wilt maken heb je 10gr goede wiet nodig.
                  (ik zou kiezen voor voor wiet afval als je een paar plantjes hebt, de toppen wiet kan je ten slotte ook oproken)"

                  Nu had ik toevallig knip afval (coffeeshops kwaliteit wiet) gekregen wat overbleef na het gebruik van een "knipmachine". Hierin zit bijna geen blad afval, dat was reeds met de hand weg geknipt en alleen nog wat kleine takjes. Heb er geen foto van maar het zag er bijna uit als rookbare wiet, veel kleine topjes en behoorlijk oranje van de haartjes. Heb er zelf een blow van gedraaid, goed de takjes en evt blad er uit gehaald en roken maar, als test voor de sterkte van het 'afval'.
                  De gebruikte verhouding was ongeveer 2 op 10 (dubbele van boter maken met wiet toppen).
                  Rustig aan verwarmen - Nooit laten koken - Evt au bain marie verwarmen dat wil zeggen een pan in een pan met water. Mocht het water in de groote pan gaan koken vuur uit zetten en laten afkoelen. De inhoud van de kleine pan gaat op deze manier nooit aan de kook. Je Kunt gerust tussentijds het vuur uitzetten en bijv booschappen gaan doen. De boter hard langzaam uit maar het extraheren van de THC gaan ondertussen gewoon door. Als je terug bent gewoon weer vuur op laagste stand aan en weer rustig laten smelten. Af en toe even roeren enz. Heb zelf 6 a 7 uur de vetten hun werk laten doen.
                  Resultaat gevaarlijk sterke wiet boter hehe.

                  Maar dat is nog niet alles mensen!
                  Het residu van het verwerkte knipafval heb ik goed uitgeperst (boter) en uit laten lekken (water). Vervolgens heb ik een 2 liter fles genomen met een grote opening. Hierin heb ik het residu gedaan en vervolgens Archide olie (Olijf olie kan ook) bij gedaan. Het geheel een beetje geschud en vervolgens op een donkere koele plaats weg gezet en dit een aantal weken laten trekken. Om de paar dagen alles even homogeniseren (omschudden) en dan weer laten rusten. Na een aantal weken alle plant delen eruit gezeefd via de Theedoek manier (duurt lang!) Volgende keer haal ik een fijne zeef in de winkel. En de schone olie in paar kleinere flessen gegoten. Vervolgens heb ik in 1 fles wat peperkorrels, verse tijm, verse teen knoflook, verse Basilicum en een kleine verse Spaanse peper gedaan en dit wederom op een donkere plaats laten trekken.
                  Resultaat een heerlijke sla olie.
                  Heb een vriend uitgenodigd voor de lunch en hem een maaltijd salade voorgezet aangemaakt met deze olie. We hadden wel al wat gerookt maar na omgeveer 30min zei hij dat hij de space cake al lekker voelde opkomen. Uh welke space cake vroeg ik aangezien we die pas later die middag bij een kop thee/koffie zouden nuttigen.

                  Zo zie je maar, zelfs van het residu waarvan je wiet boter hebt gemaakt is nog van alles te doen. Na het extraheren van THC middels boter zat er in dit residu nog genoeg THC om bijvoorbeeld sla olie van te maken mits de kwaliteit van het knip afval hoog genoeg is. Ik zou dit niet meer gebruiken om Hash, Hasholie of tinctuur van te maken.

                  Veel plezier

                  Comment


                    #24
                    Re: Ik wil graag wiet boter maken

                    hey allemaal,
                    ik zie hier verscheidene verhoudingen tussen de boter en de baap die daar in gaat.
                    Maar ik wil graag een cake bakken waar ik echt vet heftig stoned van word.

                    Dus wie kan mij een indicatie geven wat de beste verhouding is voor boter en baap om er echt heftig knetter van te worden?
                    (bijvoorbeeld: als je normaal 10 gr wiet op 100 gr boter doet dat je mij aanraad voor een heftiger effect 50 a70 gr op 100 gr boter?

                    Mvg,

                    Geodude

                    Comment


                      #25
                      Re: Ik wil graag wiet boter maken

                      Jij wil dood he?
                      Hahaha
                      10gram is zat denk ik.

                      Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                      Comment


                        #26
                        Re: Ik wil graag wiet boter maken

                        Heftig knetter worden: het is maar waar je voor kiest. Ik heb ooit noodgedwongen bij een arrestatie tussen de 5 en 10 gram hasj ingeslikt. Dat was niet leuk maar eerder traumatisch. En verder ben ik ook op blow- en drankfeestjes geweest: daar vond ik eveneens geen fuck aan. Op zo'n feest namen we standaard 10 joints mee en een fles sterke drank. Al die drank werd in een emmer gekiept (door elkaar whisky, rum, cognac, jenever enzovoort). Die drank hoefde ik al helemaal niet en na een joint of 3 had ik gewoon mijn zakken vol, terwijl de rest zich daaps rookte en zich compleet uit de voegen zoop.

                        Comment


                          #27

                          Comment


                            #28
                            Re: Ik wil graag wiet boter maken

                            Er bestaat gewoon een groot verschil tussen de diverse soorten knipafval. In machinaal geknipt afval zit relatief veel thc, omdat die kleine schutblaadjes worden weggeranseld. Bij handmatig knippen worden die meestal aan de buds gelaten. Machinaal geknipt afval (skuff) kun je ook nog goed in de verdamper stoppen.

                            Comment


                              #29
                              Re: Ik wil graag wiet boter maken

                              nee het is echt matige kwaliteit wat ik heb, maar ik ga het gewoon proberen als ik een manier gevonden heb hoe.
                              Want ik lees zoveel verschillende methodes om het te maken.
                              op pagina 1 van deze topic staat dat je de boter in het water moet stoppen met het knipafval en het 4 uur op 80 graden moet koken.
                              en elders lees ik weer dat je het au bain marie moet doen en je binnen 15 minuten klaar bent.
                              Wat is volgens jullie de beste methode?

                              Comment


                                #30
                                Re: Ik wil graag wiet boter maken

                                Alleen (room)boter gebruiken en zachtjes 2 uur laten pruttelen, net tegen de kook aan. Vervolgens het knipafval eruit zeven door bijvoorbeeld een oude panty (eerst gewassen uiteraard) of een stuk kaasdoek.

                                Comment

                                Bezig...
                                X