Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik wil graag wiet boter maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Ik wil graag wiet boter maken

    Welke kleur is het dan en hoe ruikt het?

    Comment


      #32
      Re: Ik wil graag wiet boter maken

      De boter wordt pimpelpaars en de geur die er af komt ruikt naar rozen. Maar dit antwoord wil je niet: welnu, de boter kleurt heel lichtjes groen en de geur die er vanaf komt is gewoon een wietlucht: niet de geur die je ervaart bij het roken maar de geur van wiet die gekweekt wordt in een tentje.

      Comment


        #33
        Re: Ik wil graag wiet boter maken

        Hey bedankt voor de hulp Xtreme,

        Ik heb 2 uur staan roeren in de pan met boter.
        gezeefd en wel staat het nu hard te worden in de koelkast.
        Het smaakt wel enigzins bitter en volgens mij was dat niet goed.

        Gaar of niet gaar vreten mot en zal ik maar.

        Comment


          #34
          Re: Ik wil graag wiet boter maken

          Natuurlijk zit er een gore lucht aan die boter. Allerlei terpenen zijn er in opgelost. Spacecake zal nooit een culinaire topper worden. Om die gore smaak te verdoezelen voeg ik cacao of chocolade toe. En zelfs dan vind ik het niet lekker smaken. Lekker smakende wiet bestaat gewoon niet. Dat maken we ons zelf gewoon wijs. Wie zou bereid zijn een soortgelijk produkt te roken zonder stoned of high te worden?

          Comment


            #35
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #36
              Re: Ik wil graag wiet boter maken

              Voor mij evenzeer LR2: ik kan daar simpelweg geen oordeel over geven. Ik heb namelijk nog nooit van mijn leven gerookt, behoudens wat tabak in een joint. Tevens heb ik nimmer alcohol gebruikt, behoudens in de keuken voor het flamberen of een scheut Pinot d'Alzas bij het koken van mosselen.

              Comment


                #37
                Re: Ik wil graag wiet boter maken

                nou, ik weet niet hoe of wat maar ik heb toch iets niet goed gedaan.
                halve cake opgegeten en niks geen effect. de smaak was wel lekker.
                heb er toch 30 a 40 gr droog afval door de boter verwerkt.

                Volgende keer beter...

                Comment


                  #38
                  Re: Ik wil graag wiet boter maken



                  staat veel op youtube, typ maar eens cannabutter ofzo in

                  Comment


                    #39
                    Re: Ik wil graag wiet boter maken

                    heb verscheidene van die filmpjes meerderemaals bekeken en op precies dezelfde manier te werk gegaan.
                    ik heb in totaal 2 x wietboter geprobeerd te maken.
                    de 1e x op de au bain marie manier en de 2e keer zoals in het filmpje hierboven.
                    Maar tevergeefs heeft het geen goed resultaat gehad.

                    Ik vind het zonde om het nog een keer te maken. Ik maak er dan liever hasj van. niet dat ik daar meer van zou voelen dan een cake die het niet doet.
                    Vind het echt jammer dat het niet gelukt is...

                    Comment


                      #40
                      Re: Ik wil graag wiet boter maken

                      ja dat is altijd vervelend als iets niet het gewenste resultaat levert, toch vreemd als je het via dezelfde manier doet en het niet werkt..

                      Comment


                        #41
                        Re: Ik wil graag wiet boter maken

                        Ik gebruik anders ook een 30 gram knipafval (fijn, vol kristallen) en dat gaat toch serieus goed Ik vind de smaak ook minder, maar blueberry muffins van jackberry/killing fields was wel een culinaire topper. Echt lekker. Manier op zich maakt niet uit, ge moet gewoon zien dat je het goedje niet laat koken, anders stolt uw boter niet meer. Ge moet er net uw vingers aan kunnen verbranden. En boter gebruiken waar een koe opt pakske staat, geen plantaardige.

                        Comment


                          #42
                          Re: Ik wil graag wiet boter maken

                          Hee Geodude & Mede Growers

                          Ik las dat je een goed recept zoekt voor wiet boter om space cake te maken.
                          Ik heb een heel goed recept alleen houd er rekening mee dat het echt een heftige cake is.
                          We zijn met 5 man stoned geworden en we zijn allemaal was pas de volgende dag rond 7/8 uur savonds wakker. ( zorg dus dat je niet de volgende dag moet werken. ) Ook is een deel van de cake overgebleven.

                          maar goed, nu hoe ik de boter maak :

                          benodigdheden :

                          150/200 gram knipafval
                          4 pakjes boter van 250 gram ( gewoon de normale boter die je gebruikt voor cake )


                          1. Breng een grote pan met water aan de kook, zet het vuur zachter zodat het water nog wel goed blijft.

                          2. Gooi het knipafval in de pan.

                          3. Voeg de 4 pakjes boter toe in de pan met het knipafval en het water.

                          4. Roer dit vaak door, en zorg dat de boter vloeibaar word

                          ( nu zal het op een soort van soep lijken)

                          5. Laat dit 2 uur opstaan ( kan volgesmij ook 1 uur maar heb voor mezelf 2 uur aangehouden)

                          6. Zet een andere pan neer waar evenveel inhoud in kan, dan leg je daar een fijne zeef in zodat al het knipafval gescheiden word van het water met de boter.
                          Tip : duw met een houten lepel het knipafval tegen de zeef aan zodat je alle thc in je boter hebt.
                          ( het uitgeperste knipafval kan je nu weg gooien)

                          7. Nu houd je dus een mix van boter en water over ( ziet er donker uit dus denk niet meteen dat het mislukt is)

                          8. Zet de pan met een deksel ( zodat er geen beesten bij kunnen) even buiten neer, zodat het een beetje afkoelt.

                          9. Zet de pan nu die minder heet is in de diepvries voor 1 of 2 uurtjes tot de boter boven komt drijven en hard is.

                          10. Nu kan je gestolde boter uit de pan duwen en het overige water weg gooien.

                          Je hebt nu boter die je kan invriezen. ( ik dacht dat het 1 jaar goed blijft in de diepvries)
                          Met deze boter maak je een gewone cake zoals op het pak staat. ( wel een cake zoeken waar je boter bij toe moet voegen natuurlijk)

                          Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.

                          Groetjes LazyAssGrower
                          Last edited by LazyAssGrower; 10 November 2012, 16:49.

                          Comment


                            #43
                            Re: Ik wil graag wiet boter maken

                            Oorspronkelijk geplaatst door LazyAssGrower View Post
                            benodigdheden :

                            150/200 gram knipafval
                            4 pakjes boter ( gewoon de normale boter die je gebruikt voor cake )

                            ...en hoeveel weegt jouw pakje boter? 100gr, 250gr, 500gr, 1kg?

                            Comment


                              #44
                              Re: Ik wil graag wiet boter maken

                              250 gram

                              Comment


                                #45
                                Re: Ik wil graag wiet boter maken

                                Wat is nu eigenlijk het nut van het water in je recept? THC lost niet op in water, maar wel in koolstofverbindingen, waaronder dierlijk vet. Water toevoegen en vervolgens weer weggooien? De zin daarvan ontgaat me volledig. Als je boter smelt om een boterkoek te maken, kieper je daar toch ook geen plens water bij, om dat nadien weg te flikkeren?
                                Last edited by Xtreme; 12 November 2012, 09:49.

                                Comment

                                Bezig...
                                X