Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet als borrel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Wiet als borrel

    Dit is wel een goed idee, maar was het niet zo dat alchol thc afbreekt?
    Of is dat alleen als je het (alcohol) in een bong zou doen?
    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
    Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

    Comment


      #17
      Re: Wiet als borrel

      ja met afbreken word niet bedoelt dat het kapot gaat, maar dat het als het ware oplost in de alcohol. Het word dus opgenomen in de alcohol. Dus als je alcohol in je bong doet dan heeft dat als resultaat dat veel van de thc uit de rook in die alcohol beland ipv in je longen.. als ik het goed heb

      Comment


        #18
        Re: Wiet als borrel

        Dat zou wel een goeie verklaring zijn ja...
        Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
        Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

        Comment


          #19
          Re: Wiet als borrel

          Hoeveel weed (gram) doe je er nu in op 1 flesje?
          Hoeveel heb jij er in gedaan monty?
          grtjs

          Comment


            #20
            Re: Wiet als borrel

            THC en andere cannabidoiden lossen op in onverzadigde dierlijke vetten en alcoholen. Alcohol breekt je thc dus niet af, de thc lost er in op.

            Als men alcohol in een bong zou doen dan zal er idd een klein deel in de alcohol oplossen dit is echter zeer gering door de korte contacttijd.en het meeste van de rook (midden in de bel) helemaal niet in contact komt met de alcohol.

            Grtz
            Last edited by monty; 8 March 2010, 11:29.

            Comment


              #21
              Re: Wiet als borrel

              mooie topic maar hoeveel gram moet ik een liter doen?

              grtjes

              Comment


                #22
                Re: Wiet als borrel

                gram of tien doet de truk wel, pas op he is geen kinderdrankje.

                Grtz

                Comment


                  #23
                  Re: Wiet als borrel

                  ga ik ook eens maken!!!
                  klinkt lekker (ook wel gevaarlijk uiteraard), maarja, eens zien wat het geeft.
                  eerst wel zien dat we genoeg wiet hebben.

                  Comment


                    #24
                    Re: Wiet als borrel

                    heb eens wat zitten opzoeken... voor zover ik receptjes van de 'green dragon' pasten ze ofwel een methode toe waar ze de alles verwarmden, ofwel waar ze de wiet gedurende minstens 2 weken in de drank lieten zitten, mits elke dag er eens mee te schudden. Ik las zelfs dat hoe langer het in de drank zit hoe beter het werd, hoewel ik ook las dat als je het te lang laat zitten dat je drankje bruin wordt, en dat het echt vies wordt van smaak.
                    Heeft iemand er ervaring mee door het maar 1 dag te laten trekken? Ik was van plan om het te doen als ik (over een maandje ofzo) heb kunnen oogsten, en als de wiet gedroogd is, en was toch aan het denken het ding minstens een weekje, of 2, te laten trekken. tenzij iemand me bevestigd dat het na 1 dag ook al dik ok is.
                    nog ene vraagje: ik las ook dat je de wiet op voorhand moet "bakken in de oven", zodat door de warmte de THCA omgezet wordt in THC, waarvan je high wordt. is dit waar? (dit was ik niet echt vna plan, lijkt me zonder bakken ook wel te werken, maar toch...)
                    mensen met ervaring: gelieve te zeggen wat je ervan denkt!
                    als niemand tips kan geven ga ik het denk ik toch proberen, met de wiet van 1lowryder (hopelijk toch minstens 5gram), in pakweg een halve fles vodka, en dit zo'n week of 2 laten trekken.

                    Comment


                      #25
                      Re: Wiet als borrel

                      nog ene vraagje: ik las ook dat je de wiet op voorhand moet "bakken in de oven", zodat door de warmte de THCA omgezet wordt in THC, waarvan je high wordt. is dit waar? (dit was ik niet echt vna plan, lijkt me zonder bakken ook wel te werken, maar toch...)
                      leest dit eens Klik hier .

                      Langer als een dag trekken is niet nodig enkel de thc moet oplossen in de alcohol . Je wil niet dat het zaakje gaat gisten dus 24 uur is meer dan voldoende. Nadat de wiet een dag getrokken heeft, wordt de vloeistof gezeefd door een koffiefilter. Nadien moet de drank nog een week of zes rusten voor gebruik.
                      Wanneer we een sterkere oplossing willen hebben, herhalen we het proces nog een keer met een nieuwe portie wiet. De alkohol in de drank werkt als konserveermiddel. Dit maakt het vrijwel onbeperkt houdbaar.
                      Last edited by monty; 2 June 2010, 13:48.

                      Comment


                        #26
                        Re: Wiet als borrel

                        had je openingspost hier wel gelezen hoor.. vond gewoon enkel andere "recepten" op het internet... vandaar mn vraag
                        btw, je link werkt niet.

                        Comment


                          #27
                          Re: Wiet als borrel

                          Er zijn natuurlijk vele recepten

                          Link bijgewerkt werkt nu wel.

                          Grtz
                          Last edited by monty; 16 August 2010, 21:06.

                          Comment


                            #28
                            Re: Wiet als borrel

                            hmm, ok, warm maken moet dus niet, maar zou wel extra werkzame stoffen kunnen maken als ik het goed begrijp. denk wel dat ik dat dus niet ga doen, al die moeite:p
                            Volgens mij gaat het niet zo snel gisten hoor... ik neem aan dat in sterke drank niks van gist meer overblijft (lijkt me al uitgegist te zijn, en daarna gedistilleerd), en als je het geheel dan luchtdicht afsluit lijkt het me niet te gaan gisten, gezien ik geen gist ga toevoegen:p (verbeter me maar als ik fout zit).

                            heb je het zelf trouwens al eens geprobeerd monty? (praktijk kan soms nog anders lopen als theorie...) Zou liefst niet teveel werkzame stoffen verliezen door het niet lang genoeg te laten trekken. Het is ook nog wel niet voor direct trouwens... denk dat ik op het moment zelf nog zal zien hoelang ik het ga laten trekken. zeker al niet de 3-4 weken die ik op sommige sites zag, maar mss toch langer als die 24uur (valt denk ik zowat te zien van de kleur ook, de vodka mag van mij wel lekker groenig worden, en naar wiet smaken!)
                            (tenzij je zegt dat je het al gedaan hebt, en maar 1 dag liet trekken en dat het super was!)

                            Comment


                              #29
                              Last edited by Shades of Green; 7 June 2010, 19:08. Reden: toevoegink

                              Comment


                                #30
                                Re: Wiet als borrel

                                en oja, wees wat voorzichtig met doseringen, zeker als je met knipafval werkt (knipafval kan sterker zijn dan je denkt)

                                ooit heb ik zelfs een keer lichtelijk aan het trippen geweest van wietmelk met knipaval(traces enzo, en wat auditief en sensitieve hallucinaties, gevolgd door een paranoide gedachtestromng en een uurtje kotsen

                                Comment

                                Bezig...
                                X