Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tarik+Rosin Do-it-yourself oil extraction

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tarik+Rosin Do-it-yourself oil extraction

    Korting op 420shop
    Tarik+Rosin

    Do-it-yourself oil extraction


    Eindelijk geen geknoei meer met de stijltang van je vrouwtje, zus of die van je moeder. Met de T-rex van Tarik+ Rosin kan je vanaf nu overal, indien stroom aanwezig, je eigen BHO wax maken


    Mijn eerste indruk van het apparaat.
    De T-rex zelf ziet er redelijk goed en het is vrij goed afgewerkt toch het had beter gekund (vooral de onderkant i.v.m hitte). Het maken van je eigen BHO gaat wel snel en eenvoudig. Je stop wat wiet in een stukje parchament paper en deze vouw je dubbel. Stop het papiertje met wiet tussen de platen en druk met wat kracht voor 12 seconden op de handvat van de T-rex. Nu kan je de wax met b.v een scheermes of dab tool bijeen schrapen en deze op je eigen manier gebruiken. Je kan het met de vaporizer gebruiken, een jointje upgraden of mixen met hasj. Meer video’s met uitleg kan je nog altijd op youtube vinden.



    Pluspunten;

    –Makkelijk en snel je eigen BHO maken

    –Portable

    –Hebbeding



    Minpunten;

    –Best prijzig

    –Geen tool inbegrepen om de wax bijeen te schrapen

    –De onderkant blijft heet na gebruik

    –Je kan makkelijk je vingers verbranden als je te haastig te werk gaat


    Ik heb zelf wat foto’s gemaakt van het product en eerste gebruik
    1 (Large).jpg2 (Large).jpg3 (Large).jpg4 (Large).jpg5 (Large).jpg6 (Large).jpg7 (Large).jpg9 (Large).jpg8 (Large).jpg10 (Large).jpg11 (Large).jpg

    12 (Large).jpg13 (Large).jpg14 (Large).jpg




    Over het algemeen ben ik tevreden over de T-Rex het doet wat het moet doen. 4/5 sterren
    Link naar product: http://420shop.nl/tarik-rosin.html

    Last edited by ganjagast; 22 October 2016, 23:45. Reden: spelfouten
    Ad usum proprium!

    #2
    Re: Tarik+Rosin Do-it-yourself oil extraction

    netjes hoor dat je dit even post , want had ook gelijk intresse in dit ding

    maar zie dat ej topje gedaan had ?? was het topje met weinig hars ?? want veel kwam er precies niet af he ??

    tevens , hoeveel denk je er in 1 keer onder te kunnen persen ?,?

    groetjes en alvast bedankt voor de info
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

    Comment


      #3
      Re: Tarik+Rosin Do-it-yourself oil extraction

      Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
      netjes hoor dat je dit even post , want had ook gelijk intresse in dit ding

      maar zie dat ej topje gedaan had ?? was het topje met weinig hars ?? want veel kwam er precies niet af he ??

      tevens , hoeveel denk je er in 1 keer onder te kunnen persen ?,?

      groetjes en alvast bedankt voor de info
      Graag gedaan Ja had bij het eerste gebruik niet veel gebruikt hehehe, het was wel een mooi topje waar redelijk wat hars van af kwam. Heb er later ook meer in gedaan met een ander wiet soort en die bevatte minder hars en dus minder wax. Je kan er makkelijk 4 gram in kwijt hoor. Zorg wel voor een tool om makkelijk te kunnen schrapen!
      Ad usum proprium!

      Comment


        #4
        ha die Ganja,

        Nooit te laat om te reageren

        Ik zit er aan te denken om wietolie te maken m.b.v. hars uit een Torin press, lijkt me een stuk minder gedoe dan dat geklooi met alcohol enzo. Inmiddels bijna nergens meer te krijgen, ik neem aan omdat het oogstseizoen voor buiten net afgelopen is.

        Ik zit er aan te denken om de stijltang te kopen, want de Cibiday vraagt inmiddels 200 euro voor de pers die jij hierboven beschrijft. Mijn plan is om gewoon van dat bruine (ongebleekte) bakpapier bij de plaatselijke supermarkt erbij te kopen (??). Heb je nog tips voor me n.a.v. je ervaringen??

        Comment


          #5
          Ik gebruik ook een stijltang om mijn concentraat te maken.

          Allee dat deed ik toch om dat het toch wel veel werk is voor weinig.

          Ik had indertijd de warmplaten van de stijltang aan een handpres gemonteerd. Lukte aardig, maar veel gedoe.

          Ik gebruikte ook gewoon boni cheapo bakpapier.
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #6
            amai vaperke, dank voor uw reactie. Waaruit bestaat het vele gedoe dan wel??

            Ik heb een vaag beeld van hoe ik alles wil gaan doen:

            - 20gr buitenwiet in 10 tot 20 batches persen
            - alle hars verzamelen en in 10 tot 20ml olijfolie in een kommetje mengen
            - au-bain-marie op het fornuis decarboxyleren totdat de laatste belletjes ontsnapt zijn, ik schat dat dit zo'n half uurtje tot een uurtje in beslag gaat nemen.

            Enige wat ik niet kan vinden zijn die 25 micron zakjes om de wiet in te stoppen, maar ik betwijfel of ik niet net zo makkelijk achteraf de gemaakte olie door een fijn zeefje kan halen om de eventuele plantresten uit te filteren... (??)

            Comment


              #7
              Ad usum proprium!

              Comment


                #8
                Hee Gast!
                Heb de tang gevonden bij Cibiday, maar vraag me af of ik niet straks een mailtje krijg dat deze eigenlijk niet leverbaar is, fingers crossed.
                Ik volg je advies op voor het RAW perkament papier. Heb ook zo'n siliconen bakje erbij besteld om het in te verzamelen en te decarboxyleren. Thanks voor de tip!!

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  "Heb ook zo'n siliconen bakje erbij besteld om het in te verzamelen en te decarboxyleren" Top! vergeten te vermelden. Dit is zeker handig anders ga je echt lopen kutten.

                #9
                ik heb zo'n zakjes (alie) en paar tangen. Keramische platen eruit gehaald en op een hand pres gemonteerd. Het werkt allemaal wel, maar je het is een tijdrovende karwei. Zeer messy ook.
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                  #10
                  Hmmm... kan ik me voorstellen dat het prakken en schrapen van die hars een plakkerig werkje is. Echter voor 40 euro wil ik toch een gokje wagen. AHO of BHO is ook een klusje waar ik niet zo blij van wordt en wat de nodige tijd kost. Thanks vaperke!

                  Comment


                    #11
                    Gisteren besteld, nu al de tang binnen! Net ff geprobeerd en holy shit dat gaat makkelijk. Hars met een dablepeltje bij elkaar geveegd, wat eigenlijk super ging. Je veegt de hars eigenlijk op met de hars die al aan je lepeltje zit en de siliconenlaag op het papier zorgt dat het makkelijk loskomt.

                    Ganja/Vaperke, wat is volgens jullie de ideale temperatuur? Ergens moet een sweetspot zijn lijkt me. Ik heb het net 30sec. op 140 graden gedaan, toen pas hoorde ik geen gesis meer. Op internet lees ik verschillende verhalen.

                    Ik begrijp wel onderhand dat een AHO of BHO extractie significant efficienter is dan dit proces, maar de eenvoud wint het voor mij momenteel. Misschien dat ik hier op terugkom als ik een uur lang heb staan persen en schrapen om een flesje wietolie te kunnen maken

                    Comment


                      #12
                      Die is lekker snel bezorgd
                      Ik heb persoonlijk alleen tussen 130 / 150 graden geperst en hoger dan 150 kan ik niet met de T+R Was tevreden met 150 omdat er meer wax vanaf komt maar het lijkt wel dat het een beetje "verbrand" is vanwege de kleur. 130 gaf een lichte kleur wax maar haalde er wel minder vanaf dan op 150 met dezelfde wiet. Effect blijft volgens mij hetzelfde

                      Flesje olie dan ben je nog wel even zoet mee, aardig wat schraap werk Succes en hou ons op de hoogte!
                      Ad usum proprium!

                      Comment


                        #13
                        Ik ben niet bepaald een "schraper" vind ik zelf, maar ik zal inderdaad aan de bak moeten

                        Comment


                          #14
                          Ik spreek bij deze mijn zorgen uit: bakpapier wordt soms bereid met siliconen. An sich niet heel schadelijk, maar na verhitting met bepaalde koolwaterstoffen (terpenen, THC, CBD, CBN, etc.) kan het wellicht irritatie veroorzaken.
                          Wellicht is het wat overtrokken, misschien niet. Teflon bleek na een tiental jaren ook niet heel veilig in sommige situaties.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #15
                            Ad usum proprium!

                            Comment

                            Bezig...
                            X