Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzendkosten van Growshops

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verzendkosten van Growshops

    Korting op 420shop
    Heb net een beetje vreemd contact gehad met een online growshop....

    Nou weet ik niet hoe het zit met jullie maar ik heb geen ezeltje dat geld poept dus als ik de verzendkosten bekijk die deze shop hanteerde

    0 tot en met 2 kilogram = 7.95
    2 tot en met 10 kilogram = 12.95 etc etc

    terwijl ze gewoon gebruik maken van TNT! wat hele andere bedragen hanteert namelijk

    0 tot en met 10 kilogram = 6.95 nou kunnen we allemaal op TNT website kijken wat de verder bedragen zijn

    Toen ik deze shop confronteerde met dit verschil kreeg ik te horen dat ik maar ergens anders moest bestellen en ze hadden geen tijd voor kinderachtige vragen

    Wat zijn jullie ervaringen en heeft een van jullie ook een growshop geconfronteerd met hun verzendkosten als ze niet overeen komen met de prijzen die hun koerierdienst hanteert??

    Wou nog even geen namen noemen...maar als mij dat gevraagd word zal ik niet schromen om deze shop te noemen in een P.M

    Thijs

    #2
    Re: Verzendkosten van Growshops

    Volgens mij zijn dat vrij normale verzendkosten, voor 50 gram is het wel duur maar voor 1 a 2 kg zeker niet

    Kom je je aanmelden voor alleen deze vraag ??
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Verzendkosten van Growshops

      Het is zijn goed recht hier zelf de prijzen voor te hanteren, of het kantvriendelijk is is een 2e, maar dat is allemaal aan de verkoper zelf om dit te beslissen.
      Bovendien moet hij alles verpakken naar een postkantoor gebracht worden. Ik geloof dat niemand op het moment weet welke beroeps risico's mbt justitie dit op het moment met zich mee brengt.

      Comment


        #4
        Re: Verzendkosten van Growshops

        Wauw dan moeten ze dat als antwoord geven! en niet reageren zoals ze deden... en gewoon antwoord geven en er niet omheen draaien!! bovendien word jouw pakketje wel ingepakt...maar word door TNT gewoon opgehaald bij het bedrijf...het is geen particulier pakketje! elk bedrijf heeft gewoon een contract met koeriersdiensten en dat is onderdeel van hun service!! dus daar zit echt geen beroepsrisico aan!

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Even voor de goede orde! ik heb echt wel betere dingen te doen dan me aanmelden voor alleen deze vraag...
        Maar bedankt voor je mening je komt heel vriendelijk en verwelkomend over
        Last edited by Thijs37; 2 March 2015, 13:38.

        Comment


          #5
          Re: Verzendkosten van Growshops

          Iemand moet de spullen ook inpakken en klaarzetten.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Verzendkosten van Growshops

            Ja en als je als bedrijf een banner hanteerd van TNT mag je volgens de wet geen andere kosten hanteren...Maar goed ik laat me liever niet oplichten omdat ik regeltjes niet weet

            Comment


              #7
              Re: Verzendkosten van Growshops

              Welk artikel is dat in het wetboek dan?

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Verzendkosten van Growshops

                Waarschijnlijk maakt het bedrijf gebruik van aangetekend verzenden, dat kost nabij de 9 (8,60vooraf(!) duidelijk over de verzendkosten. Ik vind dat ze dan wel een punt hebben als ze zeggen: bestel maar ergens anders als je het goedkoper wilt.

                Maar een tip voor je als je echt op de centen wilt letten: bestel uit China, de post krijgt daar zoveel subsidie dat ze bijna alles gratis verzenden. Moet je wel drie weken wachten.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Verzendkosten van Growshops

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                  Iemand moet de spullen ook inpakken en klaarzetten.
                  In de winkel moet je de spullen ook uitpakken en uitstallen. Daarvoor reken je een winstmarge op de aankoopprijs. Ik heb mij die vraag dikwijls gesteld. Als je dan zo'n telefoon krijgt dan wilt dat zeggen dat ze er zelf geen antwoord op hebben.

                  Van Nederland naar Belgie betaalde ik ook 30 euro, met post nl. Maar dat is wel de prijs die ze bij post nl hanteren. Al was de verzending van men speakers via correct.nl dan weer gratis via post nl. 2 collies van 8 kg.

                  Comment


                    #10
                    Re: Verzendkosten van Growshops

                    Oorspronkelijk geplaatst door Thijs37 View Post

                    Even voor de goede orde! ik heb echt wel betere dingen te doen dan me aanmelden voor alleen deze vraag...
                    Maar bedankt voor je mening je komt heel vriendelijk en verwelkomend over
                    Graag gedaan Thijs, een vriendelijke vraag krijgt een vriendelijk antwoord...
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: Verzendkosten van Growshops

                      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                      In de winkel moet je de spullen ook uitpakken en uitstallen. Daarvoor reken je een winstmarge op de aankoopprijs.
                      Dat zou kunnen inderdaad, maar ze kunnen ook de extra kosten voor het inpakken van een verzending in rekening brengen aan de ontvanger. Dat vind ik eerlijk gezegd ook een stuk logischer.

                      Zoals in China (AliExpress) waar alles "gratis" verzonden wordt. Dat is dus helemaal niet zo, want als je ziet wat het artikel kost als er wel verzendkosten in rekening worden gebracht dan is dat doorgaans stukken goedkoper. Je betaalt dus op elk artikel een flinke opslag voor de verzending. Ik zou dan liever gewoon redelijke verzendkosten betalen voor de hele bestelling plus dan het lagere tarief voor de producten.

                      Als je in de growshop gaat kopen rekenen ze vaak ook een hoger bedrag dan als je bestelt via de website.

                      Ik heb mij die vraag dikwijls gesteld. Als je dan zo'n telefoon krijgt dan wilt dat zeggen dat ze er zelf geen antwoord op hebben.
                      Als je aan winkelpersoneel vraagt waarom de prijs ergens van nou precies die prijs is dan zullen ze je doorgaans meewarig aankijken inderdaad. Ze bepalen de prijzen namelijk niet. Ze zouden natuurlijk hun baas erbij kunnen halen om die te laten uitleggen waarom er een paar euro extra berekend wordt, maar als ik zie hoe "beleefd" Thijs hier is dan kan ik me ook wel voorstellen dat ze hem al snel niet meer verder willen helpen met dat soort geneuzel. Het kost gewoon wat het kost.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Re: Verzendkosten van Growshops

                        Nja..als je het teveel vind moet je gewoon een andere shop kiezen.
                        Er zijn vast (nog) wel een paar die leveren tegen minder verzendkosten.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Verzendkosten van Growshops

                          pak de fiets en fiets erheen
                          kost het niks als 'n boterham voor onderweg
                          HOE MOET IK ONTKIEMEN
                          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                          Comment


                            #14
                            Re: Verzendkosten van Growshops

                            Kan ook minder vriendelijk zijn maar...Maar om me nou te verlagen tot het niveau van een Bottom feeder...nee dank je!!
                            Last edited by Thijs37; 3 March 2015, 07:27.

                            Comment


                              #15
                              Re: Verzendkosten van Growshops

                              Oorspronkelijk geplaatst door Thijs37 View Post
                              Ja en als je als bedrijf een banner hanteerd van TNT mag je volgens de wet geen andere kosten hanteren...Maar goed ik laat me liever niet oplichten omdat ik regeltjes niet weet
                              Ik heb dit zelf nog niet eerder gehoord, heb je hier een bron voor? Vind via google er namelijk niets over.
                              Veel gestelde vragen over het forum

                              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                              Comment

                              Bezig...
                              X