Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dutch-headshop opgelet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dutch-headshop opgelet

    Korting op 420shop
    Ik heb redelijk goeie ervaringen met deze webshop, maar heb nu wel iets gezien wat me echt
    wel pissig maakt. Ik was aan het rondkijken voor een microscoop en zag deze op de website van dutch-headshop

    http://www.dutch-headshop.com/nl/mic...sb-p-1179.html Voor 90,00 euro kun je deze kopen.

    Maar laat Dealextreme ze nou zelf verkopen via http://www.dx.com/p/digimicro-200x-z...3#.VWnuwEbsem4
    voor een schamele 30,00 euro!!

    Dus in het algemeen in mijn ervaring een prima website met goeie prijzen voor zaadjes, maar dit soort acties waarbij de verkoopprijs 3x over de kop gaat, dat staat mij niet
    aan en vind ik grenzen aan oplichting.
    Last edited by Poseidon; 15 June 2015, 11:47.

    #2
    Re: Dutch-headshop opgelet

    Tsja, ik heb een hogere vergroting, voor 15 euro via Ebay. Grenst DX nu dan ook aan oplichting?

    Bij grote partijen elektronica geldt er importheffing. Die moet je betalen. En je moet 3 weken wachten.
    Goed, het is ongemakkelijk om te zien dat ze ergens anders veel goedkoper zijn. Maar het staat iedere winkel vrij om zijn eigen prijzen te bepalen. Als klant kun je - last time I checked - toch echt zelf kiezen of je daar iets koopt.

    Ga eens 'n keer uit eten. Je betaalt voor een kom soep ongeveer 6 euro, terwijl het produceren, inclusief uurloon hooguit 40-60 cent
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Dutch-headshop opgelet

      Wat denk je dat de inkoop prijs is voor die andere spullen?

      Ik heb de inkoop automatisering gedaan voor een keten kledingzaken. Die lieten jurkjes maken in China voor 5 euro die dan voor 65 euro in de winkel hingen. Zag er prima uit ook hoor.

      En inderdaad, DX is al lang niet meer goedkoop te noemen. Aliexpress, eBay en banggood zijn veel goedkoper.

      Al heeft DX tegenwoordig ook een magazijn in Europa waar je voor een nog iets hogere prijs de boel wel veel sneller in huis hebt.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: Dutch-headshop opgelet

        Yep, van 30 inkoop naar 90 verkoop is een vrij normale marge als je rekening houdt met alle kosten.
        Dat wil niet zeggen dat een product nergens goedkoper is te vinden.
        Daarom is online shoppen leuk, al kost zoeken naar een winkel die alles verkoopt wat je nodig hebt vaak wel wat tijd.
        Kijk eens wat het kost om een pizza te maken. smileys-cook-335170.gif
        Voor 10 euro producten maak je thuis 10 pizza's.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Dutch-headshop opgelet

          zonder winst houd die verkoper geen maandsalaris over
          dat zou betekenen dat die verkoper in no-time diep in de schulden terecht komt

          niet echt de gedachte achter het verkopen van producten
          iedereen verkoopt om winst te kunnen maken
          zonder winst kan 'n shop niet blijven bestaan tenslotte
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #6
            Re: Dutch-headshop opgelet

            Vragen staat vrij. Eten (restaurants) en kleren zijn wel de grote uitzonderingen. Restaurants hebben een gigantische overhead, kleren tsja. Ik kocht in Roermond broeken aan 85% korting en dan maken ze er nog winst op.
            Voor de rest wordt er in de retail meestal rond de 80-150% winstmarge gekozen. 200% voor ne webshop is idd veel. Maar je bent niet verplicht van hem daar te kopen.

            Comment


              #7
              Re: Dutch-headshop opgelet

              Hoe weet je nu zeker dat DHS de microscopen koopt via dx? Wie weet zit er nog een groothandel tussen die ook een marge pakt.

              Nu is de microscoop €29 als je deze zelf vanuit China besteld.
              Hier zitten natuurlijk nadelen aan, bijvoorbeeld als de microscoop niet goed werkt of kapot is, dan moet je deze zelf gaan terug sturen.
              De extra kosten die er bij komen zijn hoger, de verloren tijd i.v.m. langere verzending speelt een rol, en de risico dat je opgelicht word is groter bij een Chinese handelaar dan bij een webshop in NL.
              De langere levertijd is ook een nadeel. Zijn al deze risico's je de €61,- waard, dan bestel je de microscoop toch gewoon uit China.

              Wat betreft het grenzen aan oplichting ben ik het eens met de punten die LR2 opmerkte.
              Stel jezelf daarnaast eens de vraag wat de rol van de overheid is in de totstandkoming van de prijzen:
              BTW, inkomsten belasting, import heffing, accijns en alle regulering die producten duurder maakt.
              Dat overschrijd de grens van oplichting wat mij betreft
              Veel gestelde vragen over het forum

              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #8
                Re: Dutch-headshop opgelet

                Ja en als je een inval krijgt ben je alles kwijt !

                Alleen BOL.COM leverd nog wel tenten , voor peperplanten !

                Comment


                  #9
                  Re: Dutch-headshop opgelet

                  Ik vind het een prima shop met lage verzendkosten en snelle levering. Ook eens met LR2.
                  Baas in eigen brein.

                  Comment


                    #10
                    Re: Dutch-headshop opgelet

                    top shop

                    Comment


                      #11
                      Re: Dutch-headshop opgelet

                      Het gaat mij er niet om dat ik niet wil dat die webshop geld verdient, dat lijkt me meer dan logisch. Waar het mij strookt is de enorme marge van 200% zoals beowulf aangeeft.
                      Overigens hoef je bij Dealextreme vrijwel nooit defecte producten terug te sturen, in mijn ervaring sturen ze meestal uit goodwill gewoon nog een keer hetzelfde product op.

                      En hoe ik zo zeker ben dat dutch-headshop het bij dealextreme koopt ? Omdat ze het filmpje van dealextreme gebruiken waarin dealextreme de microscoop promoot.

                      Maargoed, verder vind ik het ook een prima webshop hoor !! Nooit problemen mee gehad, maar ik vind wel dat mensen best gewaarschuwd mogen zijn willen ze hier kopen.

                      Comment


                        #12
                        Re: Dutch-headshop opgelet

                        goede shop geen problemen mee gehad

                        Comment


                          #13
                          Re: Dutch-headshop opgelet

                          Zoek maar een andere growshop die dat ding wel levert voor de prijs van Dealextreme. Bij pH meters en EC meters zie je ook dat soort marges.

                          Growshops kopen ook helemaal niet bij Dealextreme. Daar zit nog een tussenhandelaar tussen.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14
                            Re: Dutch-headshop opgelet

                            Ik snap dat je schrikt van het prijsverschil, dat doe ik met de uitverkoop altijd, dat is dan ook mijn favoriete shopmoment

                            Het filmpje zal ws van youtube afgeplukt zijn.

                            Heb jezelf wel eens iets uit china besteld ?
                            Boven de 21 euro betaal je, als de douane je pakje eruit haalt,
                            Invoerrechten en btw.

                            Dan is 30 euro geen 30 euro meer, maar kan je aan de postbode bijbetalen.

                            Zo was mijn koopje op 'Lightinthebox' laatst ook geen koopje meer
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Re: Dutch-headshop opgelet

                              Yep Stemma, mijn vriendin had het ook overlaatst. Jurkje besteld in China voor 30€, 4 weken wachten + 28,5 euro zo iets douanekost voor een pakket van 900 gram. Kon het niet geloven dus maar ff afwegen. Het jurkje was op maat besteld, de maten waren juist dus gelukkig niet terugsturen. Nu nog afwachten hoe lang het meegaat. Ook lightinthebox oeps.

                              Comment

                              Bezig...
                              X