Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plantjes blijven klein, blad verkleurt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantjes blijven klein, blad verkleurt

    Korting op 420shop
    Zaadjes te gelijker tijd gepoot, ze staan nu 14 dagen boven de grond.
    Hans panel (led 180w) kast (zo noem ik deze kast maar even) gaat niet zo mooi, vergleken met de spectra kast (spectra box pro 5 led lamp 540w)
    Wat ik misschie fout heb gedaan is te kleine pot en te droog geweest. Kwam ik achter na het overpotten in een grotere pot. Zand was aardig droog, verder heb ik zaai en stek grond gebruikt in beide kasten.
    Ik gebruik nu na het overpotten biocompost en biopotgrond. Hier zouden de plantjes het goed op moeten doen. (Alles lekker biologisch).
    De Hans panel gaat dus niet zo lekker, iemand suggesties wat er hier mis zou kunnen zijn?
    Ik hoor het graag.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by turbohans; 10 June 2018, 17:44.

    #2
    Zijn het afjes.......

    Comment


      #3
      Ik vind ze er ongeveer hetzelfde uitzien.
      Onder de panel zijn ze alleen wat kleiner, daar zal minder licht vanaf komen dus da's logisch, maar de problemen lijken bij beide te zijn.
      Denk dat je ze inderdaad gewoon te droog hebt gehad, dat ligt het meest voor de hand als je dat zelf ook al denkt.

      Ik zie dat je ze ook nu in droge grond hebt gezet, en daarna water erbij gedaan.
      Dat werkt als je gezonde plantjes hebt, maar ze hinkelen al een beetje natuurlijk en op deze manier krijg je droge en natte plaatsen in de pot.
      Begrijp me niet verkeerd, alles kan natuurlijk, ik geef gewoon graag advies over hoe ik denk dat het beter kan

      Als je de aarde die je gaat gebruiken eerst in een emmer of speciekuip gooit, en dan water erbij en goed mixen met je handen, dan kun je alle grond optimaal vochtig maken.
      Je gooit er water bij en blijft mixen tot er een paar druppels tussen je vingers komen als je een hand grond pakt en er hard in knijpt.
      Dat is de optimale vochtigheid, en dan ga je de potten vullen en de plantjes erin doen. Opletten dat je ze niet teveel aanduwt, de grond is wel een stuk zwaarder nu.

      Dit zou ook het juiste moment zijn om de potten te wegen.
      Je kunt een weegschaal gebruiken, dan zul je ze regelmatig daarop moeten zetten, of je gebruikt je handen.
      Je tilt ze een paar cm van de grond en voelt wat ze wegen, dat sla je op in je hoofd zodat je ongeveer weet wat een optimale pot weegt.
      Wordt-ie lichter, krijgen ze water, wordt-ie zwaarder sla je een dag over.

      Je hebt ook op de plantjes water gegeven, terwijl je juist wil dat de wortels naar buiten groeien, dus zou je wat meer richting de rand moeten wateren.
      Nou is dat in dit geval niet eens zo erg, want je hebt droge grond gebruikt, en ze stonden al te droog, dus een flinke slok kunnen ze wel hebben.

      Dus.........niks aan de hand, volgende keer langs de rand wateren en voorlopig nog een paar weken op 20/4 of 18/6 laten.
      Ze hebben wel even nodig om zich te herpakken.
      Yeah, hopelijk geen autoflowers, want dan gaan ze niet zo heel groot meer worden misschien, maar wie weet.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door turbohans View Post
        Zaadjes te gelijker tijd gepoot, ze staan nu 14 dagen boven de grond.
        Hans panel (led 180w) kast (zo noem ik deze kast maar even) gaat niet zo mooi, vergleken met de spectra kast (spectra box pro 5 led lamp 540w)
        Wat ik misschien fout heb gedaan is te kleine pot en te droog geweest. Kwam ik achter na het overpotten in een grotere pot. Zand was aardig droog, verder heb ik zaai en stek grond gebruikt in beide kasten.
        Ik gebruik nu na het overpotten biocompost en biopotgrond. Hier zouden de plantjes het goed op moeten doen. (Alles lekker biologisch).
        De Hans panel gaat dus niet zo lekker, iemand suggesties wat er hier mis zou kunnen zijn?
        Ik hoor het graag.
        Gebruik je Bio potgrond van Pokon? Ik zit daar nu ook zo ongelooflijk met te kl*ten. Aan het begin groeide NIETS voor 2 weken. Ik had mijn grond wel gemengd met wat luchtige BIO moestuin grond. De jouwe zien er wel heel verdrietig uit. Die pokon bio meuk had een ph van 5.2 bij mij. Oya, ik heb afjes
        Last edited by Helemaal Top; 24 March 2018, 09:56.

        Comment


          #5
          Tsja, als ze te nat of te droog gestaan hebben kan je allerlei rare dingen op het blad zien.

          Het heeft ook wel wat weg van bleaching, maar ik neem toch aan dat je wel hebt uitgezocht hoe ver die panel van de plantjes af moet.
          Er zijn al heel veel kweken mee gedaan, ook cannabis, dus dat zou niet zo moeilijk te vinden moeten zijn.
          Bleaching krijg je alleen als de plantjes te dicht bij de led staan.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X