Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vergeling/Verdorde bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vergeling/Verdorde bladeren

    Korting op 420shop
    IMG_20211122_194928_2.jpg

    IMG_20211122_201540_4.jpg
    Attached Files

    #2
    Ijzer als het zo van binnen naar buiten geel trekt. Denk ik . Is het verergertof niet ?
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Wesley pipes View Post
      Ijzer als het zo van binnen naar buiten geel trekt. Denk ik . Is het verergertof niet ?
      Bedankt voor de reactie.
      Het is helaas erger geworden. Iemand had mij gemeld dat het calcium tekort is, dus heb extra calcium gegeven, maar dta heeft dus niet geholpen.

      IMG_20211207_233512_5.jpg



      Heb ook foto's vvan de toppen gemaakt, lijkt er op dat de meeste tricromen wit zijn:

      IMG_20211207_214706_0.jpg
      IMG_20211207_214829_9_1CS.jpg IMG_20211207_214829_9_1CS.jpg IMG_20211207_214737_3.jpg
      Attached Files

      Comment


        #4
        1e foto: Verbranding van de lamp.
        1e foto van laatste post ziet eruit alsof ze helemaal niet onder een lamp staan of hij hangt veel te veraf.
        Plant is gestrekt, heeft nauwelijks blad en minitopjes.

        Lijkt wel wat op calcium maar ik zou eerder aan fosfor denken omdat ze in bloei staan.
        Kan eigenlijk vanalles zijn en dat krijg je niet meer goed, daarvoor is het veel te laat.
        Zou lekker stoppen met voeding, en dan zo lang mogelijk laten staan met alleen water geven.
        Nog een weekje of langer laten staan want ze zitten nog vol doorzichtige trichomen.

        Volgende kweek alles beter doen.
        Grotere pot, meer grond, na 2 weken groeivoeding en daarmee doorgaan tot week 3 bloei.
        Daarna bloeivoeding, om de dag voeren, absoluut geen blad snoeien en de lamp op de correcte afstand houden.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          1e foto: Verbranding van de lamp.
          1e foto van laatste post ziet eruit alsof ze helemaal niet onder een lamp staan of hij hangt veel te veraf.
          Plant is gestrekt, heeft nauwelijks blad en minitopjes.

          Lijkt wel wat op calcium maar ik zou eerder aan fosfor denken omdat ze in bloei staan.
          Kan eigenlijk vanalles zijn en dat krijg je niet meer goed, daarvoor is het veel te laat.
          Zou lekker stoppen met voeding, en dan zo lang mogelijk laten staan met alleen water geven.
          Nog een weekje of langer laten staan want ze zitten nog vol doorzichtige trichomen.

          Volgende kweek alles beter doen.
          Grotere pot, meer grond, na 2 weken groeivoeding en daarmee doorgaan tot week 3 bloei.
          Daarna bloeivoeding, om de dag voeren, absoluut geen blad snoeien en de lamp op de correcte afstand houden.
          Attached Files
          Last edited by Davano; 8 December 2021, 23:55.

          Comment


            #6
            Oke, ik blijf toch bij lightburn voor die eerste foto. Misschien heeft dat blad zelfs tegen de lamp gestaan toen ze klein was.
            Als je zoveel dor blad had, dan heeft dat ook een oorzaak, een cannabisplant verliest geen blad zonder reden.
            Als je ze goed verzorgt blijven ze retegroen van begin tot eind. Ze worden nooit vanzelf geel. Ze kennen geen "herfst" zoals je veel kwekers ziet beweren.
            Alles wat dor is, afvalt, geel wordt of een andere kleur krijgt dan groen is bijna altijd een fail van de kweker.

            Autoflowers hebben een geprogrammeerde groeitijd, dat zit in de genen, dat versnel je niet door kleine potjes of andere hocuspocus.

            Als je je lamp gaat aanpassen op de uitschieters van 1 plant, dan kun je misschien beter die uitschieters naar beneden binden zodat alle planten voldoende licht krijgen en niet alleen die paar toppen van die ene plant.
            Dat licht heeft veel invloed op de omvang en bloeitijd van de toppen.

            12L potten zijn groot zat voor autoflowers. Groter hoeft niet.
            Doe ze wel helemaal vol, zodat de zaailingen goed boven de pot uit komen in het begin.
            En meteen volle bak licht erop natuurlijk, maar dat spreekt vanzelf.

            Anyways, je kan ook niet alles weten als je net begint.
            Ik zou je aanraden vooral veel te lezen, kweekverslagen zijn vaak erg leerzaam, en niet alleen de recente
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Oke, ik blijf toch bij lightburn voor die eerste foto. Misschien heeft dat blad zelfs tegen de lamp gestaan toen ze klein was.
              Als je zoveel dor blad had, dan heeft dat ook een oorzaak, een cannabisplant verliest geen blad zonder reden.
              Als je ze goed verzorgt blijven ze retegroen van begin tot eind. Ze worden nooit vanzelf geel. Ze kennen geen "herfst" zoals je veel kwekers ziet beweren.
              Alles wat dor is, afvalt, geel wordt of een andere kleur krijgt dan groen is bijna altijd een fail van de kweker.

              Autoflowers hebben een geprogrammeerde groeitijd, dat zit in de genen, dat versnel je niet door kleine potjes of andere hocuspocus.

              Als je je lamp gaat aanpassen op de uitschieters van 1 plant, dan kun je misschien beter die uitschieters naar beneden binden zodat alle planten voldoende licht krijgen en niet alleen die paar toppen van die ene plant.
              Dat licht heeft veel invloed op de omvang en bloeitijd van de toppen.

              12L potten zijn groot zat voor autoflowers. Groter hoeft niet.
              Doe ze wel helemaal vol, zodat de zaailingen goed boven de pot uit komen in het begin.
              En meteen volle bak licht erop natuurlijk, maar dat spreekt vanzelf.

              Anyways, je kan ook niet alles weten als je net begint.
              Ik zou je aanraden vooral veel te lezen, kweekverslagen zijn vaak erg leerzaam, en niet alleen de recente
              Attached Files
              Last edited by Davano; 9 December 2021, 21:12.

              Comment


              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Stekken pakken van afjes is ook onmogelijk daar ze een beperkte tijd hebben . Of zou je fem stekken nemen ?

              #8
              Wesley pipes Ga fem stekken gebruiken.
              Als goed is zijn dan ook alle planten even hoog, wel zo makelijk.

              Comment

              Bezig...
              X