Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Snap het niet meer... Help

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Snap het niet meer... Help

    Korting op 420shop
    Hoi ik heb eens een vraagje men plantjes zijn nu 4 weken van zaadje af ze hebben 2weken in propagator gestaan beetje te lang maar tentje was er nog niet. Nu hebben ze 2 weken in de tent gestaan en hebben ze voeding gekregen. Nu ga ik dagelijks kijken en ze lijken niet meer zo snel te groeien en ze beginnen gele bladpunten te vertonen ze hebben op 2 weken 3 keer water met voeding gekregen +-200ml t'stuk. 1ste maal met een ec van 1.2 en een ph van 5.8 dit vondt ik bij nader inzien een beetje te veel en is terug gebracht naar ec 0.9 ph 5.8 de plant van op de foto heeft gisteren voor de 4de keer 150ml water met 1 component voeding van bio nova gekregen ec 0.75 ph 5.8 toen ik vandaag ging kijken lijkt het erop dat de toestand niet verbetert help jongens??? Ik kweek onder een spectrabox 150wat. De luchtvochtigheid is rond de 60 en de temp rondt de 30. Voor medium gebruik ik plagron light mix en heb de eerste 3 keer wateren voedingsschema van aptus gebruikt in combinatie met atami voeding. Ik zuur men ph af met citroenzuur


    ps de laatste foto is van eergisteren
    Attached Files
    Last edited by Tomtom115; 28 June 2012, 13:43.

    #2
    Re: Snap het niet meer... Help

    ik zou da citroen zuur laten. als je niets anders hebt kan je beter thee nemen 24u laten trekken . en je voeding dan ook direct gebruiken want echt stabiel is da niet! en je warmte zou ik proberen onder de 29 graden te houden veel beterschap met de kweek

    Comment


      #3
      Re: Snap het niet meer... Help

      Hey man, meer dan 10 woorden vormen links naar wietforum.nl,
      denk jij dat wij hier geen nederlands kunnen en die woorden niet verstaan?
      Of denk je dat we de termen niet begrijpen en dat op een ander moeten gaan
      lezen/leren,....misschien is het je niet opgevallen maar je zit hier ook op een
      cannaforum
      Ik wil je niet afbreken of beledigen ofzo maar vind het een beetje raar, niet?
      Nu om het even over je probleem te hebben, naar wat ik zo kan zien en lezen
      hebben je planten het te warm, ook staan ze precies nogal droog.
      En ze ook niet overvoeden he, en dat het traag gaat daar zal je LED ook wel
      voor iets tussen zitten.

      Comment


        #4
        Re: Snap het niet meer... Help

        door de te hoge temperatuur kan je plantje gaan zweten.
        trekt dan veel vocht naar de punten en daarmee vocht
        uit de lucht en grond om dit aan te vullen. ik denk dat als je
        het rond de 23 a 25 graden weet te brengen je verder komt.
        nu trekt ze met de wortels ook de voeding aan uit de grond. misschien een overdosis???

        heeft ze geen stress? kan het niet goed zien op de foto's.

        Comment


          #5
          Re: Snap het niet meer... Help

          pH omhoog, 6.3 ofzo.
          Meer licht
          Lagere temperaturen

          Heb je de aarde ingewaterd voor je het in de pot mikte ? Het ziet er vrij droog uit.
          Ook allemaal kalkspetters op de potten. Sproei je ze ook ergens mee ?

          De gebruiksaanwijzing van BN supermix laat weinig vragen open volgens mij.


          lage EC volstaan worden.
          Tevens zorgen de organische componenten voor een goede buffering.



          Hoewel deze meststof door de toepassing van chelaten zo goed als pH-onafhankelijk is, kan het in extreme gevallen nodig zijn de pH te stellen.
          Naar beneden gebeurt dit bij voorkeur met fosforzuur. Een te zure grond kan met AZ-kalk bijgesteld worden op een normale pH waarde. Hiervoor is 4 gram AZ-kalk per liter grond per 0,5 pH nodig.



          Omdat BN GROND Supermix gedeeltelijk organisch is, kan deze meststof niet met druppelaars gegeven worden. (organische stoffen bevatten veel grove deeltjes).
          In geval van een druppelsysteem, wordt daarom de minerale meststof BN HYDRO Supermix met hetzelfde eindresultaat ingezet. Deze mineralen zijn zuiver en verstoppen de druppelaars niet.



          DOSERING: 2-4 maal per week 400-500 ml. per 100 liter water. (4-5ml per liter)


          Het aantal bemestingsbeurten is variabel door de afmetingen van de plant, de soort die gekweekt wordt en de klimatologische omstandigheden.
          Als men begint met een goed voorbemeste aarde, is in de regel de eerste drie weken geen vloeibare bemesting nodig.
          Begint men echter met aarde die al vaker gebruikt is, moet vanaf de eerste dag na aanplant al bijgemest worden, afhankelijk van het advies op een eventuele grondanalyse



          Bron.
          Last edited by QnQ; 28 June 2012, 16:17.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X