Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

greenhouse super silver haze: 3 van de 5 plantjes groeien NIET

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    greenhouse super silver haze: 3 van de 5 plantjes groeien NIET

    Korting op 420shop
    Hey bladpeeps,

    Jammer genoeg moet ik vandaag nog een draadje aanmaken in deze afdeling…
    Deze keer is het echter om wat bevestiging te krijgen en te zien of er al dan niet iets fout is gelopen. Ik heb er al een tijdje geleden een kruis over gemaakt en probeer op een andere manier de lege plekjes op te vullen.
    Opnieuw is dit een vraagje die zich de kop heeft opgestoken in mijn Ultimate Greenhouse test draadje: http://jointjedraaien.nl/wietforum/showthread.php?p=97119#post97119
    Attached Files
    Last edited by SirSmokeAllot; 2 December 2009, 01:53.
    sigpic

    #2
    Re: greenhouse super silver haze: 3 van de 5 plantjes groeien NIET

    Ben je zeker dat er niet teveel voeding in je medium zit? Ik heb ook met batmix gewerkt en ik heb er 1 ding van geleerd: TEVEEL voeding voor zaailingen, zeker in het begin. Er zal zeker geen virus/ziekte op je plant(en) zitten zo lijkt me. Ligt zeker aan de voeding. pH en dergelijke zullen bij jou wel goed zitten mag ik vermoeden. Slecht zaad kan maar eenmaal ze uitkomen is het voor allemaal gelijk, het ding vormt bladeren dus dat moet goed gaan. Die batmix is echt heel sterk, 9/10 zal het daaraan liggen. Het ene plantje zal er misschien wat sneller van weten dan de ander. Misschien gewoon wat water geven (want voeding is er zeker genoeg in) de komende dagen en toch nog een 'reddingsactie' ondernemen mocht je daar zin/tijd in hebben. Anders ons Bobotje eens vragen, dies een probleemoplosser .

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      Re: greenhouse super silver haze: 3 van de 5 plantjes groeien NIET

      Hoy jona,

      alle zaden werden gekiemd in jiffypots van 8 bij 8 gevuld met gezeefde stek en zaaigrond. Ze werden pas overgezet wanneer het worteltje onderdoor het potje kwam. Dit is al altijd mn manier van werken geweest en heeft me nooit problemen opgeleverd.
      Voeding krijgen ze nog lang niet, wortelstim bij overpotten en enkel wat besproeiing met rhizotonic en phyt-amin, ook zoals ik het gewoon ben.
      Ik vind het gewoon vreemd dat 2 het goed doen, 2 het niet goed doen en ja...1 freak buiten beschouwing gelaten, terwijl dezelfde genen uit hetzelfde pakje en zelfde verzorging. Misschien zijn het gewoon 2 plantjes die niet willen, geen idee...

      Grtz $iR
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: greenhouse super silver haze: 3 van de 5 plantjes groeien NIET

        greenhouse: zie strawberryhaze wat ik had staan..........de ene van de 2 groeiede ook NIET??

        Nu heb ik 2x bigbang staan waarvaner 1 ook niet wilt doorzetten..........
        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

        Comment


          #5
          Re: greenhouse super silver haze: 3 van de 5 plantjes groeien NIET

          ik weet het...ik vroeg je ooit nog eens of het mogelijk was dat je de labeltjes had verwisselt bij het overpotten ofzo. De strawberry's doen het bij mij perfect!!! Ze zijn de mooiste plantjes met de meeste scheutjes die zich recht naar het licht richten. Vandaar de vraag dus ooit...

          Grtz $iR
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: greenhouse super silver haze: 3 van de 5 plantjes groeien NIET

            Probeer eens de wortel ontwikkeling te bekijken bij die mindere planten, zo nodig even wortel stimulator beurt geven.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: greenhouse super silver haze: 3 van de 5 plantjes groeien NIET

              Dat doe ik deze middag boboman!
              Dikke merci!

              Grtz $iR
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: greenhouse super silver haze: 3 van de 5 plantjes groeien NIET

                enkele fotootjes van het wortelgestel. Bij beide plantjes ziet het er ongeveer gelijk uit. Het mag misschien iets meer en vooral dikker, maar zo slecht vind ik het nu ook weer niet...

                Grtz $iR
                Attached Files
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: greenhouse super silver haze: 3 van de 5 plantjes groeien NIET

                  Rhizopon is een hormoonmiddel om wortelgroei te stimuleren, ja?

                  Het volgende heb ik gelezen op een web-site en onthouden.
                  In mijn eigen woorden:
                  Een toegevoegde auxine voor de wortelgroei van een groeihormoonmiddel (rhizo, clonex o.i.d.) omdat de natuurlijke auxine(opbouw) van de plant verstoord is, wat de wortelgroei verminderd en de stek gaat dood als gevolg van geen voeding,voor de groei en voor het aanmaken van auxine. Een cirkeltje dus...

                  Teveel auxine verstoord de ontwikkeling in de plant met als gevolg zwakke structuur in de celopbouw.
                  Met mogelijke gevolg mutaties, krullende bladeren, misvorming.

                  Heb ik gevonden op een site, maar ben de url kwijt... stom!
                  En kan hem ook niet weer vinden.
                  Maar toch een overweging waard...

                  Comment


                    #10
                    Re: greenhouse super silver haze: 3 van de 5 plantjes groeien NIET

                    hm...teveel rhizo dan? Door een overschot aan auxine kan de plant geen andere stoffen meer opnemen, zoiets?
                    Heb het nochtans volgens mijn beproefde methode gedaan en 2 goeie plantjes uit het pakje gehaald. De besproeiing met rhizo werd stopgezet vanaf dat ik zag dat het niet zo goed ging met hen uit schrik om iets fout te doen. Enkele dagjes keek ik het aan en daarna kwam mijn postje hier.
                    Gisteren heb ik van de andere plantjes een heleboel stekjes afgesneden die nu al in de verwarmde prop staan met 18u licht. We zullen zien wat er nog uit de bus komt he... De sukkeltjes heb ik al lang afgeschreven maar kijk het nog even aan want er is toch plek genoeg in de groeikast. Ze kregen een volle dosis rhizo en een goeie beurt enzymen.
                    Zou het niet kunnen zijn dat dit gewoon 'slecht/minder' zaad is zoals bobo me gisteren vertelde. Dat de plantjes wel nog zouden kunnen groeien maar zeker niet veel zullen opbrengen. Een zwakkelingetje ertussen he... of 3

                    Grtz $iR
                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: greenhouse super silver haze: 3 van de 5 plantjes groeien NIET

                      Dat is ook goed mogelijk!Niet alle zaden behoren levensvatbaar of grote opbrengers te zijn, net als in de echte natuur. Natuurlijke selectie, survival of the fittest enz...
                      Maar het teveel aanbrengen van groeihormonen verstoord de celopbouw van de plant.
                      Met bovengenoemde gevolgen.
                      Het was van een Duitse site over stekken maken, dus ik weet de strekking van het verhaal niet verder.

                      Comment

                      Bezig...
                      X