Mozaiekvirus TMV

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Fashim
    replied
    Re: Mozaiekvirus (tmv)

Oorspronkelijk geplaatst door vale
    Je hok en gereedschap zou ik ontsmetten, ja.
    Kan via bovengenoemde wijze of : http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...tml#post105799

Wat had je staan? Zaad of stekken?
    Stekken...

Leave a comment:

• ceBep
    replied

Je hok en gereedschap zou ik ontsmetten, ja.
    Kan via bovengenoemde wijze of : http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...tml#post105799

Wat had je staan? Zaad of stekken?

Leave a comment:

• Fashim
    replied

Arghh..... net geconstateerd dat ik last heb hiervan......

Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn hok ontsmetten, anders blijf ik altijd last houden van dit virus? Ben daarnaast benieuwd of iemand bij benadering kan aangeven, bv in percentages, hoe heftig het nadelige effect is

Greetings van een treurige Fashim

Leave a comment:

• ceBep
    replied

Inactivating TMV

The most effective sterilant for controlling TMV is a solution of 3% trisodium phosphate. This solution has a high pH and completely inactivates TMV. It is too alkaline to use for hand washing, but is ideal for tools, crop wires and other surfaces.
    TMV is unusual in that the coat protein of the virus reacts with proteins in skim milk, and hence skim milk can be used as an inactivator of the virus. Skim milk is quite safe for hand washing.

trisodium phosphate= natriumfosfaat: hoge pH-waarde, anorganisch zout.
    Natriumfosfaat is irriterend voor de ogen, de ademhalingsorganen en de huid. Voor alle chemicaliƫn geldt: droog en buiten bereik van kinderen bewaren.
    R36/37/38 Irriterend voor de ogen, de ademhalingswegen en de huid
    S26 Bij aanraking met de ogen onmiddellijk met overvloedig water afspoelen en deskundig medisch advies inwinnen
    S36/37/39 Draag geschikte beschermende kleding, handschoenen en een beschermingsmiddel voor de ogen/voor het gezicht
    http://www.hekserij.nl/index.htm

Je hok en gereedschap kun je er wel mee ontsmetten, is echter niet geschikt voor de huid.

Je handen wassen met magere melk,lijkt me bezwaarlijk...
    Misschien gewoon je handen wassen voor je bij je plantjes komt, eventueel met handalcohol. Niet roken in de buurt van je plantjes.
    Dragen van latex-handschoenen bij aanraking plantweefsel, eenmalig gebruik!

vale.
    Last edited by ceBep; 20 November 2009, 09:58.

Leave a comment:

• SirSmokeAllot
    replied

hm...dettol is antibacterieel als je het mij vraagt en we hebben hier met een virus te maken.
    Na het afronden van mijn kweekje ga ik naar de apotheker en vraag of die daarvoor niets heeft. Ik maak hem wijs dat 1 van onze poezen besmet is geraakt met een of ander virus en ik graag alles zou willen reinigen om verdere verspreiding in de toekomst te vermijden. We zullen zien wat er uit de bus komt.
    Ik kreeg van alien een zakje met poeder mee waar net een soort van soda in zat. Buiten het hok heb ik alles ermee behandeld, ook de bloempotjes van vorig kweekje en heb nog niets opgemerkt bij mn groeiende nieuwe ronde. Op hoop van zegen dus...

Grtz $iR

Leave a comment:

Bezig...