Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De ideale Strain

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Leuk onderwerp

Ik zou persoonlijk selecteren op sativa eigenschappen. Maar dan niet die lelijke spaghetti sativa's. Internodes kort op elkaar, veel zijtakken waar internodes wederom kort op elkaar staan. Weinig blad wegens knippen en een relatieve korte bloeitijd. Maximum 11 weken. Ook moet ze dikke vaste toppen hebben (niet fluffly). Dikke takken om dat gewicht te kunnen ondersteunen zonder scrog of bamboe. Ze mag gerust wat voeding vreten omdat er pit in het eindresultaat moet zitten. Kortom, een waar prestatiebeest met ingekorte bloeitijd.

De ideale strain die momenteel op de markt te vinden is vind ik de 2046. Alleen jammer dat ze haar gewicht niet zelfstandig kan ondersteunen. Ruim 120 dagen bloei en dat doet één wel watertanden. Is het einde nog niet nabij? Moest ik zelf een soort maken zou ik deze kruisen met een Afghan #1. Daarna verder selecteren op de sativa eigenschappen van de 2046 maar dan wel met de verkorte bloeitijd van de Afghan #1. Ik zou het eruit halen dat ze in scrog moet en zelfstandig haar gewicht kan dragen.
    Maar ik heb helaas die plaats niet om dat te doen. Ik zou al blij zijn als ik ooit plaats vind een twee hok te zetten om voor te groeien.

Comment

lelijke spaghetti sativa's (jaja, daar dus NIET op selecteren)
      Die ga ik onthouden
      Bedoel je dan iets als dit? (Colombian Gold)
      Underground_Seeds_Collective_-_Colombian_Gold_72.jpg

Weinig blad is altijd fijn, dat geknip, breek me de bek niet open man, ben het helemaal met je eens

De takken om dat gewicht te kunnen ondersteunen, moet dus wel dikke groei in zitten begrijp ik? (anders heb je van die sate prikker takjes)

Oei das wel jammer inderdaad, dat lijkt me een enorm gedoe dat ondersteunen

Wat voor hok heb je nu staan? als je het écht wil is het een kwestie van ruimte indelen 2x 30x30x160 met 2x 100W LED , 2 strains, 5 of 10 zaden per strain, alle zaden in 1 dikke 30 liter pot (2 30L potten dus, of kleiner als het anders niet past) en in elke pot 1 vrouwtje laten staan terwijl je het mannetje omhaalt net voor die bloeit maar al wel ballen heeft, zodat je de takjes in een glas water kan zetten om stuifmeel op te vangen buiten het hok in een compleet andere ruimte dan de hokken/tenten, en dan kan je beide vrouwtjes met het andere mannelijke soortje bestuiven
      Sorry ik laat me soms even gaan, ik snap wel dat je daar helemaal niet op zit te wachten, om het zo te gaan doen. Zou het ook zeker niet aanraden, 't is enkel zo dat je in uiterste geval als het echt moet altijd wel ergens plek en een manier kan vinden om te kruisen ghehe

sorry, ik ga te lang door
      Bedankt voor je post

Comment

Ik denk niet dat je te lang door kan gaan bij mij hoor

Bwa, een vigoreuze sativa die meteen op 12/12 gaat kan ook sterke takken hebben die haar gewicht kan ondersteunen. Als op het einde van de bloei haar hoofd wat gaat hangen door het gewicht is dat niets. Maar de hele plant de hele cyclus ondersteunen? Dat vind ik "zwak" overkomen. Zelfs bij goede voorgroei heeft de 2046 ondersteuning nodig. Maar die toppen man!!!! Kwijl loopt uit de mond. Dat is een fragiel plantje dat je echt met alle zorgen moet telen en onderhouden. 6 maand lang ongeveer, want ze bloeit al 4 maand. Daarom zou ik ervoor zorgen dat ze wat vergevenigsgezinder is moest ik ze bewerken.
        Ik begrijp niet waarom de 2046 niet op de markt te vinden is? Die overtreft Amnesia.

Die Colombian kan nog net. Die zijtakken hebben de plaats om te ventileren en voldoende licht te vangen. Alleen vanonder vind ik dat ze net iets te ver uit elkaar staan. Als dat zo over de hele plant geweest zou zijn had dit niet ideaal geweest. Dat is verloren hoogte in de tent en dus ook verloren licht indien je niet scrogt.

Je kleine tekst is wat moeilijker te lezen. Maar ik groei en bloei op een vierkante meter. Meer heb ik echt niet. Als ik een eigen kamer voor me alleen had zou ik mijn hobby wel de overhand laten nemen. Maarja, als ik zaad zou maken kom ik met 100 planten niet toe. Eigenlijk is dat niet evident haha.

Ik werk liever met moederplanten om daar dan stekken van te plaatsen.
        1 moeder en dan 5 stekjes in 5x30L. Nu werk ik via zaad in 11L potten.

En die moeder zou dan 12h mee in de tent komen. Ik zou haar er telkens uithalen om verder te belichten op tafel onder het licht van de eetkamer. Ik heb gewoon geen plaats
        1 vierkante meter is eigenlijk al teveel hier.
        Zaad maken zou leuk zijn, maar nu ligt de prioriteit op het rookwaar. Ben het zo beu afhankelijk te zijn.

Comment

• BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          hahaha gelukkig maar

Ja dat geloof ik zeker, ik ken heel die 2046 niet, dus heb geen idee hoe die toppen eruit zien
          de gehele cyclus moeten ondersteunen is wel wat zwak inderdaad, t is heen komkommer die je aan een touw omhoog laat groeien, t is gewoon een cannabisplant

Da's inderdaad het belangrijke, de ventilatie. Te compact is te snel rot..

héhé ik denk ik type m wat kleiner omdat het betweterig kan lijken, en t niet zo bedoelt is

Begrijpelijk!!

een moederplant is ook wel fijn dan heb je constant hetzelfde spul. maar voor afwisseling is het weer saai haha

Ik heb al vaker bedacht op die manier van alles te proberen, maar das zoveel gedoe en zo een verschil in lichtintensiteit dat ik me afvraag of die plant het uberhaupt nog als daglicht telt

Jah ik ook hoor! Vandaar ook dat ik hiermee begonnen ben

de idiale strain ! die maak je zelf
        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

• BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          Jaa zeker! al mee bezig
      Bezig...
      X