Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heimwee naar jaren 90 weed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Voor old school w.w

    zie ODG '98 white widow

    Comment


      #17
      Merci !

      Comment


        #18
        Kweek er een paar op en je weet het

        En vroeger was alles "beter" ... wij worden gewoon oud en sentimenteel.

        Colombia en thaisticks vol zaad waren ook lekker, maar krijg je behalve aan een paar geeks volgens mij amper nog verkocht. Zaad uitzoeken ... Een eeuwigheid geleden lijkt het.

        Comment


          #19

          Comment


            #20
            Ik kocht vroeger (2006 - 2011) altijd in de Genesis in Geleen. Daar heb ik ook zeer lang de orange bud gekocht. Zalige wiet. Maar de coffeeshop ging zo achteruit met de kwaliteit van de wiet. Laatste keren alleen maar takken.
            Ik heb daar ook eens thai gekocht, die verkochten ze aan 5euro per gram dacht ik. Dat was er aan te merken... Verdorde takkenwiet. Echt walgelijk die grens shops.

            Comment


              #21
              de BlackWidow van Mister Nice, ik dacht dat dit de originele WhiteWidow is.. Zoals ik hem ken is die lichtelijk zurig met een citrus geur en smaak. Hoe is die geur/smaak in jullie herinneringen?

              hier nog een impressie van de toppen die er bij mij op kwamen.

              107_1022.jpg

              Comment


              • WillyWally
                WillyWally commented
                Editing a comment
                Is niet de "echte" White Widow van vroeger die bestaat gewoonweg niet meer tenzij misschien nog ergens in iemand z'n koelkast.
                Maar Black Widow zou het meeste in de buurt moeten komen want die komt van dezelfde ouders.
                Heb ze zelf nog niet gekweekt maar staat zowiezo op de lijst.

              #22
              https://www.aceseeds.org/en/strains/...rshazestd.html Een jaren 70 strain die ik heb gevonden tijdens het online strainhunten een paar dagen geleden. Daar moet ik sowieso volgende kweek eens 1tje van meedaaien.
              Stay blessed, never stressed

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Dat ziet eruit als een mooi soortje.
                Over de originaliteit ben ik sceptisch (verrassing)
                Ze schrijven zelf : ....reproduced by our breeders using a wide variety of parental plants....
                Da's een beetje vaag, het kan natuurlijk van die 1 soort zijn, maar die was al zeldzaam.

                Verder schrijven ze ook: Stabilized hybrid of different tropical sativas from the 60s and 70s, mainly old Colombian sativas.

                Dat is heel wat anders natuurlijk als je eerst zegt dat deze van het origineel komt.

                Nog een dingetje, het origineel heet Oldtimers Haze. Die 's of s valt niet op, maar da's niet toevallig.

                De strain is niet stabiel, wat je wel zou verwachten, ze schrijven dat je allerlei phenotypes kunt tegenkomen, groene en paarse.
                Dus duimen maar voor die ene superpheno eh...
                Wel euh.......ze zijn wel regulier en 16-24 weken bloeitijd he...had je dat ook gezien ?
                Echte landrassen hebben zo'n lange bloeitijd.
                2e helft van de bloei lamp op 10/14 zetten om reveggen en extreme groei te remmen.
                Spannend soortje wel..die growing tips die ze geven zijn wel de moeite waard.

              • CherryPirate
                CherryPirate commented
                Editing a comment
                Hey Q! Na je comment gelezen te hebben ga ik inderdaad toch misschien eventjes wat meer researchen en ervaring opdoen voor ik aan zo'n onstabiele genetica begin. Het lijkt me wel supercool! Ik zag ook een andere soort, Hokkaido hemp, die me toch wel iets makkelijker leek om te kweken dus misschien die toch maar eens eerst uitproberen. De uitleg erbij is echt wel heel mooi, en informatief! Ik had geen idee dat er zo'n extreme sativas bestonden! Ik blijf allesinds al verder zoeken naar oude strains, het begint een beetje een deel uit te maken van de hobby voor mij. Mijn holy grail blijft nog steeds Pinkman Goo, veel over gelezen maar nog nooit iemand gezien die wel degelijk de genetica heeft, of zelfs een grow report met dezelfde "legendarische" kenmerken als de originele PG.

                Mocht ik nog coole strains/phenos vinden post ik ze sowieso.

              #23
              Ahhh, een topic naar mijn hart. Ik begon in de jaren 80 met Shiva.
              Nu is het ww of pp in deze 2 zit volgens mij niet echt veel verschil. Maar wat mis ik die mooie dikke dames van vroeger. Had het er nog wel eens over in de growshop maar dan keken die jonkies me aan alsof ik kwam van een andere planeet. Interessante topic... ik ben nml van plan om ook eens een BW in huis te nemen. Maar ben huiverig voor smaken die ik niet ken.

              Comment


                #24
                100 Shiva's jaren 90

                ze waren klaar om te knippen maar helaas heeft het niet zo mogen zijn...ik kreeg onverwachts ongewenst bezoek.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #25
                  Over zonde gesproken

                  Comment


                    #26
                    De zamnesia white widow is geen trip to memory lane. De wiet is wel lekker, maar niet wat ik zocht. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-eerste-poging

                    https://www.zamnesia.nl/3275-white-widow-feminized.html

                    Lijkt me meer op een ak47 die ik jarenlang rond 2000-2005 rookte. Zowel kwa kleur smaak en 'gevoel'. De betere toppen heb ik nog niet geproefd, dat duurt nog even. Ik wil in de toekomst wel meer varianten "white widow" gaan proeven. Smaak en geur is milde citrus en fris, geen aardse geuren en de nasmaak duurt zeer kort. Je mond wordt er niet droog van. Wat ik rook is ook wel jonge top, dus niet een super zware uitwerking.

                    Als eerste:
                    - https://thebreederhood.com/en/98-white-widow
                    - https://www.drchronic.com/products/black-widow-regular

                    Beide zijn alleen regulier te krijgen. Ik zie weinig recente verslagen.

                    Comment


                    • WillyWally
                      WillyWally commented
                      Editing a comment
                      Black Widow van Mr Nice is de enige strain die op de White Widow van vroeger kan lijken want die komt van exact dezelfde ouders, je gaat enkel nogal moeten pheno zoeken is mij verteld.
                      Maar waarom zou je die niet rechtstreeks bij hem bestellen ?
                      Kan je ze nog goedkoper hebben via de auctions
                      Nu heb ik wel al goede dingen gehoord over TheBreederHood maar of het op WW gaat lijken...

                    #27
                    Ga is checken

                    Comment


                      #28
                      ik ben al uren aan het denken aan de naam van een soort die ik in de jaren 90 wel eens had...het had iets te maken met een gebergte maar heeft geen kush of haze in de naam.
                      ik denk ook dat het 2 woorden was ....

                      Comment


                      • Silas
                        Silas commented
                        Editing a comment
                        Jack Herer

                      #29
                      Dat kan de Hymalaya Gold zijn geweest. Is nog steeds verkrijgbaar bij Greenhouse en een fijn soortje.
                      Veel gestelde vragen over het forum
                      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL
                      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                      Comment


                      • Slome Joop
                        Slome Joop commented
                        Editing a comment
                        Nou ben ik toch benieuwd of dit het soortje is, Kan Kasteelheer even reageren?

                      • Kasteelheer
                        Kasteelheer commented
                        Editing a comment
                        helaas, niet jack herer of himalayan gold.... het verwees of was afkomstig van een gebergte. enkele jaren terug zei iemand me dat er een afgeleide soort is bij het merk SWEET SEEDS maar ik heb het uit hun site niet kunnen afleiden...ik denk en zoek me al een week te pletter :s

                      #30
                      Heb vorige week zaadjes gekregen van een kameraad. Gekocht midden jaren negentig, in Nederland. Ie weet natuurlijk niet meer welke soorten maar altijd droog bewaard. Ga er dit jaar mee eens proberen, ben benieuwd.

                      Comment


                      • kroket
                        kroket commented
                        Editing a comment
                        Poeh ruimmmm 30 jaar oude zaden Ben ook wel benieuwd

                      • Tommeken
                        Tommeken commented
                        Editing a comment
                        Ik ook
                    Bezig...
                    X